Waarom al die sloopings
Marketing/verkoop/bullshit?
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
stijver frame?
niet alle merken doen dat hoor, ik vind het lelijk, 1 fiets van me heeft het en het is zo mtb achtig, zo amerikaans, vind ik
niet alle merken doen dat hoor, ik vind het lelijk, 1 fiets van me heeft het en het is zo mtb achtig, zo amerikaans, vind ik
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Nee hoor, een frame met slooping hoeft niks stijvers te zijn!
De reden is dat fabrikanten niet meer 20 verschillende frames hoeven te pruduceren met maatje 53/54/55/56/enz.
Maar af kunnen met s/m/l/xl
Puur uit winstbelang van het merk!
De reden is dat fabrikanten niet meer 20 verschillende frames hoeven te pruduceren met maatje 53/54/55/56/enz.
Maar af kunnen met s/m/l/xl
Puur uit winstbelang van het merk!
mijn Flickr
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
jaapieo schreef:Nee hoor, een frame met slooping hoeft niks stijvers te zijn!
De reden is dat fabrikanten niet meer 20 verschillende frames hoeven te pruduceren met maatje 53/54/55/56/enz.
Maar af kunnen met s/m/l/xl
Puur uit winstbelang van het merk!
dat vertelde iemand me dat de constructie stijver is, blijft toch lelijk
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
wikipedia.....
"Een andere, recente, ontwikkeling is die van de sloping frames, afkomstig uit het mountainbiken (zie onderstaand plaatje). Hierbij loopt de bovenste buis (bovenbuis) richting het zadel af. Ook dit verschijnsel kent voor- en tegenstanders. Voorstanders claimen dat op een sloping frame een betere afdalingspositie mogelijk is en dat de frameconstructie sterker is dan een traditioneel frame, omdat de driehoek van het frame kleiner is. Dit laatste argument is overigens (nog) niet bewezen. Critici vinden dat een sloping frame geen aanwijsbare voordelen heeft en typeren het als een modeverschijnsel. Voor de fabrikant echter is het grote voordeel dat slechts enkele maten (bijvoorbeeld S, M, L, XL) geproduceerd hoeven te worden en dit zodoende scheelt in de fabricagekosten. De fijnafstelling van de zitpositie gebeurt dan met extra lange zadelpennen en normale stuurpennen."
maw vul het maar 1, alle theorietjes werken wel
en ze blijven lelijk
"Een andere, recente, ontwikkeling is die van de sloping frames, afkomstig uit het mountainbiken (zie onderstaand plaatje). Hierbij loopt de bovenste buis (bovenbuis) richting het zadel af. Ook dit verschijnsel kent voor- en tegenstanders. Voorstanders claimen dat op een sloping frame een betere afdalingspositie mogelijk is en dat de frameconstructie sterker is dan een traditioneel frame, omdat de driehoek van het frame kleiner is. Dit laatste argument is overigens (nog) niet bewezen. Critici vinden dat een sloping frame geen aanwijsbare voordelen heeft en typeren het als een modeverschijnsel. Voor de fabrikant echter is het grote voordeel dat slechts enkele maten (bijvoorbeeld S, M, L, XL) geproduceerd hoeven te worden en dit zodoende scheelt in de fabricagekosten. De fijnafstelling van de zitpositie gebeurt dan met extra lange zadelpennen en normale stuurpennen."
maw vul het maar 1, alle theorietjes werken wel
en ze blijven lelijk
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
litespeed schreef:Dat productievoordeel is de grootste zever! Voor de maatvoering is de locatie waar de bovenbuis op de zitbuis aansluit totaal onbelangrijk. Het gaat enkel om de (effectieve) bovenbuis en de balhoofdbuis.
Inderdaad!
Zou je ook niet denken dat een frame in maat 52 stijver is als een maat 64? (De driehoeken van een 52 zijn veel kleiner dan een 64) Lijkt mij dus ook van wel.
Dat is lastig te zeggen. Te meer omdat men wellicht de wanddiktes van de buizen weer aanpast bij verschillende maten.
Wat je wel met zekerheid kan zeggen is dat een groter frame verticaal stijver is. En ik ben geneigd te zeggen dat een kleiner frame stijver is rondom het bracket voor aandrijfkrachten (bij gelijke wanddiktes).
Wat je wel met zekerheid kan zeggen is dat een groter frame verticaal stijver is. En ik ben geneigd te zeggen dat een kleiner frame stijver is rondom het bracket voor aandrijfkrachten (bij gelijke wanddiktes).
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
jasperr schreef:litespeed schreef:Dat productievoordeel is de grootste zever! Voor de maatvoering is de locatie waar de bovenbuis op de zitbuis aansluit totaal onbelangrijk. Het gaat enkel om de (effectieve) bovenbuis en de balhoofdbuis.
Inderdaad!
Zou je ook niet denken dat een frame in maat 52 stijver is als een maat 64? (De driehoeken van een 52 zijn veel kleiner dan een 64) Lijkt mij dus ook van wel.
huh de driehoeken zijn toch gewoon hetzelfde, een kleine geo heeft dezelfde hoeken als een grote geo hoor, de verhoudingen zijn gelijk toch?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten