Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Waarom al die sloopings

a226183
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 02 mei 2010 23:50

a226183 24 jun 2010 23:19

HEY
kan er me iemand zeggen waarom al die sloopings
En nog zo weinig traditionele kaders?

Gebruikersavatar
hell
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 feb 2007 18:43

Gebruikersavatar hell 24 jun 2010 23:43

vooruitgang ?
hell-(racer)

baron062
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 24 jun 2010 23:43

Marketing/verkoop/bullshit?

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 jun 2010 23:49

stijver frame?


niet alle merken doen dat hoor, ik vind het lelijk, 1 fiets van me heeft het en het is zo mtb achtig, zo amerikaans, vind ik
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 24 jun 2010 23:51

Nee hoor, een frame met slooping hoeft niks stijvers te zijn!
De reden is dat fabrikanten niet meer 20 verschillende frames hoeven te pruduceren met maatje 53/54/55/56/enz.
Maar af kunnen met s/m/l/xl
Puur uit winstbelang van het merk!
mijn Flickr

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 jun 2010 23:55

jaapieo schreef:Nee hoor, een frame met slooping hoeft niks stijvers te zijn!
De reden is dat fabrikanten niet meer 20 verschillende frames hoeven te pruduceren met maatje 53/54/55/56/enz.
Maar af kunnen met s/m/l/xl
Puur uit winstbelang van het merk!



dat vertelde iemand me dat de constructie stijver is, blijft toch lelijk :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 jun 2010 23:59

wikipedia.....


"Een andere, recente, ontwikkeling is die van de sloping frames, afkomstig uit het mountainbiken (zie onderstaand plaatje). Hierbij loopt de bovenste buis (bovenbuis) richting het zadel af. Ook dit verschijnsel kent voor- en tegenstanders. Voorstanders claimen dat op een sloping frame een betere afdalingspositie mogelijk is en dat de frameconstructie sterker is dan een traditioneel frame, omdat de driehoek van het frame kleiner is. Dit laatste argument is overigens (nog) niet bewezen. Critici vinden dat een sloping frame geen aanwijsbare voordelen heeft en typeren het als een modeverschijnsel. Voor de fabrikant echter is het grote voordeel dat slechts enkele maten (bijvoorbeeld S, M, L, XL) geproduceerd hoeven te worden en dit zodoende scheelt in de fabricagekosten. De fijnafstelling van de zitpositie gebeurt dan met extra lange zadelpennen en normale stuurpennen."


maw vul het maar 1, alle theorietjes werken wel :)

en ze blijven lelijk :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 25 jun 2010 00:20

Dat productievoordeel is de grootste zever! Voor de maatvoering is de locatie waar de bovenbuis op de zitbuis aansluit totaal onbelangrijk. Het gaat enkel om de (effectieve) bovenbuis en de balhoofdbuis.

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 25 jun 2010 00:34

litespeed schreef:Dat productievoordeel is de grootste zever! Voor de maatvoering is de locatie waar de bovenbuis op de zitbuis aansluit totaal onbelangrijk. Het gaat enkel om de (effectieve) bovenbuis en de balhoofdbuis.


Inderdaad!

Zou je ook niet denken dat een frame in maat 52 stijver is als een maat 64? (De driehoeken van een 52 zijn veel kleiner dan een 64) Lijkt mij dus ook van wel.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 25 jun 2010 00:44

Dat is lastig te zeggen. Te meer omdat men wellicht de wanddiktes van de buizen weer aanpast bij verschillende maten.

Wat je wel met zekerheid kan zeggen is dat een groter frame verticaal stijver is. En ik ben geneigd te zeggen dat een kleiner frame stijver is rondom het bracket voor aandrijfkrachten (bij gelijke wanddiktes).

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 25 jun 2010 00:57

jasperr schreef:
litespeed schreef:Dat productievoordeel is de grootste zever! Voor de maatvoering is de locatie waar de bovenbuis op de zitbuis aansluit totaal onbelangrijk. Het gaat enkel om de (effectieve) bovenbuis en de balhoofdbuis.


Inderdaad!

Zou je ook niet denken dat een frame in maat 52 stijver is als een maat 64? (De driehoeken van een 52 zijn veel kleiner dan een 64) Lijkt mij dus ook van wel.


huh de driehoeken zijn toch gewoon hetzelfde, een kleine geo heeft dezelfde hoeken als een grote geo hoor, de verhoudingen zijn gelijk toch?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 25 jun 2010 01:13

Het is gewoon mooier, zelfs grote klimrekken zijn dan prima te pruimen.

Plaats reactie