150 Watt op minimale weerstand normaal?
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 01 okt 2011 19:56
- Locatie: Den Helder
Even mijn setup:
Tacx flux 2900, Tacx Cycling app, Garmin Edge 1000.
Als ik een training van Tacx Cycling rijd op een vlakke weg bij ongeveer 30 km/uur bij 90 rpm dan geeft de app en Garmin Edge een vermogen op van ongeveer 150 Watt. De snelheid op de Edge wordt echter op ongeveer 25 kmh weergegeven. Dat laatste klopt volgens mij gevoelsmatig niet en voelt meer aan als 30 kmh.
Is het normaal dat de minimale weerstand best zwaar aanvoelt? Ik vind het totaal niet overeenkomen met het buitenfietsen op een vlakke weg.
Heb de Tacx al een aantal keren gecalibreerd, maar dat maakt geen verschil.
Ik heb de Flux nog maar een paar dagen. Doe ik iets fout of is dit normaal? Een hersteltraining doen is op deze manier niet mogelijk (voor mij althans).
Tacx flux 2900, Tacx Cycling app, Garmin Edge 1000.
Als ik een training van Tacx Cycling rijd op een vlakke weg bij ongeveer 30 km/uur bij 90 rpm dan geeft de app en Garmin Edge een vermogen op van ongeveer 150 Watt. De snelheid op de Edge wordt echter op ongeveer 25 kmh weergegeven. Dat laatste klopt volgens mij gevoelsmatig niet en voelt meer aan als 30 kmh.
Is het normaal dat de minimale weerstand best zwaar aanvoelt? Ik vind het totaal niet overeenkomen met het buitenfietsen op een vlakke weg.
Heb de Tacx al een aantal keren gecalibreerd, maar dat maakt geen verschil.
Ik heb de Flux nog maar een paar dagen. Doe ik iets fout of is dit normaal? Een hersteltraining doen is op deze manier niet mogelijk (voor mij althans).
Van Nicholas Zephyr - Pilot Veturi
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Binnen op een trainer en buiten is als appels en peren... dat kan je niet goed vergelijken
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 01 okt 2011 19:56
- Locatie: Den Helder
Naar snelheid op de rollen moet je niet kijken, met het ene programma rijd je 25 per uur en met het andere 40. Werk met de wattages en je gereden tijd.
Je bedoelt dus dat je op je lichtste versnelling zit en toch 150w moet trappen?
Je bedoelt dus dat je op je lichtste versnelling zit en toch 150w moet trappen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 01 okt 2011 19:56
- Locatie: Den Helder
Niet op mijn lichtste versnelling, wel de lichtste weerstand van de Flux. Ik moet wel lichter schakelen dan ik buiten zou doen op een vlakke weg bij weinig wind. Ik heb het gevoel dat ik constant tegen een flauwe helling moet opfietsen.
Van Nicholas Zephyr - Pilot Veturi
In de vraag geef je aan dat de Edge een snelheid aan geeft van 25. Dat zal die moeten doen via een berekening.
Zelf heb ik een Flux een gebruik ik TS4 op een completer. Ik vind het niet belangrijk of het trainen met de Flux hetzelfde is als op de weg. Het gaat er om dat je belasting/prestaties kan meten en vergelijken.
Zelf heb ik een Flux een gebruik ik TS4 op een completer. Ik vind het niet belangrijk of het trainen met de Flux hetzelfde is als op de weg. Het gaat er om dat je belasting/prestaties kan meten en vergelijken.
Bianchi Intenso met Potenza, met Scirocco
Cube streamer 2008, Ultegra 6603, Ksyrium Equipe 2011
Cube streamer 2008, Ultegra 6603, Ksyrium Equipe 2011
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 01 okt 2011 19:56
- Locatie: Den Helder
Ik begrijp dat het nooit hetzelfde zal worden als trainen op de weg, maar die laagste weerstand vind ik best wel zwaar. Even ontspannen wat uitfietsen lukt gewoon niet. Begrijp me goed, ik ben geen beginneling of zo, ik fiets al meerdere jaren rond de 6000 km per jaar.wknaap schreef: ↑17 dec 2017 14:55 In de vraag geef je aan dat de Edge een snelheid aan geeft van 25. Dat zal die moeten doen via een berekening.
Zelf heb ik een Flux een gebruik ik TS4 op een completer. Ik vind het niet belangrijk of het trainen met de Flux hetzelfde is als op de weg. Het gaat er om dat je belasting/prestaties kan meten en vergelijken.
Van Nicholas Zephyr - Pilot Veturi
Lijkt me dan toch iets niet in orde met je Flux. 150W is nu ook weer niet heel veel, zou je gewoon zonder enige moeite moeten kunnen draaien.
Als je iemand kent met een vermogensmeter op de fiets zou ik eens vragen om een test te doen op de Flux.
Als je iemand kent met een vermogensmeter op de fiets zou ik eens vragen om een test te doen op de Flux.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Ik ben in de war door je antwoorden en vragen.
Je zegt dat je de flux al meerdere keren gecalibreerd hebt. Volgens mij hoeft dat niet.
En wat bedoel je met de laagste stand? Snap ik niet? Via de Tacx Trainingsapp kun je het vermogen ook lager zetten dan 150w.
Je zegt dat je de flux al meerdere keren gecalibreerd hebt. Volgens mij hoeft dat niet.
En wat bedoel je met de laagste stand? Snap ik niet? Via de Tacx Trainingsapp kun je het vermogen ook lager zetten dan 150w.
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 01 okt 2011 19:56
- Locatie: Den Helder
Ik hoopte door te calibreren dat de minimum weerstand lager werd.
Ik neem aan dat als ik op een 0% parcours fiets de laagste weerstand wordt ingesteld op de Flux. Je kunt met de Tacx cycling app ook het vermogen instellen, de zgn. ERG-mode. Dat blijkt niet lager te gaan als 100 Watt ondanks dat je tot 50 Watt kunt instellen.
Van Nicholas Zephyr - Pilot Veturi