Pagina 1 van 7

Toekomst

Geplaatst: 02 jan 2018 22:41
door Titi
Hallo iedereen

Ik vraag me af waarmee ik rekening moet houden met het kopen van een nieuwe fiets. Wat zullen de belangrijkste aanpassingen zijn voor in de toekomst (komende 5 jaar?)

Re: Toekomst

Geplaatst: 03 jan 2018 06:24
door daniel1975
1. Past de geometrie bij je?
2. Vind je hem mooi?
3. Past ie in je budget?

De rest doet niet te zake.

Re: Toekomst

Geplaatst: 03 jan 2018 06:50
door Douglas
Niet ter zake!?
En de 13 speed, draadloos remmen, automatische versnelling en onbreekbaar carbon dan! Zou ik zeker op wachten voordat je een fiets aanschaft!

Re: Toekomst

Geplaatst: 03 jan 2018 06:52
door plantagenet
Wat bedoel je precies met 'aanpassingen in de komende 5 jaar'? Dat is toch niet relevant als je nu een fiets wilt kopen?

Re: Toekomst

Geplaatst: 03 jan 2018 08:07
door MarkVeenstra
Binnen 5 jaar gaan alle schijfremmen weer van de fietsen af. Men komt er namelijk achter dat de velg, als schijf, beter is en het bottleneck bij hard remmen de grip van de band op het wegdek is en niet de remkracht.
Plus, een extra argument voor de branche om wederom een hele "nieuwe" serie fietsen te vermarkten.
Waarschijnlijk komen ze dan wel met ruimte voor nog bredere banden (waardoor er speciale velgremmen ontwikkeld zullen worden, die overigens dan toch wel hydraulisch moeten zijn).

Re: Toekomst

Geplaatst: 03 jan 2018 08:25
door havana
De cruisecontrol wordt the next big thing. En de ABS. En verkeersbordherkenning. Zou ik zeker op wachten.

Re: Toekomst

Geplaatst: 03 jan 2018 08:29
door Lcsmet
Titi schreef: 02 jan 2018 22:41 Hallo iedereen

Ik vraag me af waarmee ik rekening moet houden met het kopen van een nieuwe fiets. Wat zullen de belangrijkste aanpassingen zijn voor in de toekomst (komende 5 jaar?)
Als je dat zou weten.
Maak je daar niet te veel zorgen over.
Van de fietsen die nu verkocht worden zal je zeker nog wel een 10-tal jaar, als het niet veel meer is, slijtageonderdelen van kunnen kopen.
Koop je dus de fiets welke
- Je past
- Binnen je budget valt
- En als jij deze dan ook nog eens mooi vindt dan heb je een fiets waar je nog jaren mee verder kan.

Succes.

Re: Toekomst

Geplaatst: 03 jan 2018 09:08
door Ernie C.
Park distance control uiteraard!

Maar het belangrijkst om rekening mee te houden dat voor zo ongeveer alle dingen die 5 jaar geleden in de mode waren nu nog prima vervangingsonderdelen te krijgen zijn en dat de huidige top wielrenners op die fiets van 5 jaar oud nog steeds de besten zullen zijn.

Het enige waar ik een beetje aan twijfel is de verkrijgbaarheid van al die exotische bottom bracket systemen maar dan denk ik eerder aan 10 jaar dan 5.

Re: Toekomst

Geplaatst: 03 jan 2018 10:46
door walter-
De meer interessante vraag is: hoe ga je zelf veranderen de komende 5 jaar.
Ga je nog fit genoeg zijn voor de agressieve geometrie die je nu aankan of wordt je net fitter.
Wil je nu kort snel rijden, binnen 5 jaar alleen marathons? Etc..

Re: Toekomst

Geplaatst: 03 jan 2018 10:56
door sillah75
Geloof het of niet , we gaan nog steeds zelf moeten trappen binnen 5 jaar !
Voorts is mijn zomerfiets 22 jaar oud , 9 speed en vind ik nog steeds onderdelen . Oh en zelfs met die 22 jaar oude fiets kan je nog iemand voorbij rijden ook .
Koop gewoon waar je zin in hebt , die gehypete marketingdingen heb je helemaal niet nodig om plezier te hebben bij het fietsen . Wat voor mij nog steeds de essentie is ....

Re: Toekomst

Geplaatst: 03 jan 2018 11:00
door martinbo
  • vierkante, tapered trapassen, ISO
  • tien speed max "Robust Class"
  • velgremmen met keramische coating
  • geschroefde bracketlagers zonder speling
  • rigoureus anders afstellingvrij balhoofdlagering
Of droom ik.... :lol:

Re: Toekomst

Geplaatst: 03 jan 2018 11:05
door Nee_Nee
Je leeft maar éen keer en je leeft vandaag. Morgen kan het afgelopen zijn.

Qua techniek schijnt dat schijfremmen het helemaal gaan worden.
En om nog een duit in het zakje van de grappenmakers te doen: er komen nog heel veel nieuwe standaarden bij, zodat niets meer uitwisselbaar of vervangbaar is, tenzij je de standaard voorgeschreven onderdelen van de fabrikant koopt. Deze kunnen alleen door de gediplomeerde sleutelaar van de fabrieksdealer gemonteerd worden.