ideale voorbereiding winter 11-steden?
Even met jullie checken: een 'normale' trainingsweek is bij mij een combinatie van een lange duur, een kortere intensieve training en een intervalsessie. Nu staat de winter 11-steden op het programma in februari. Zouden jullie zeggen dat de ideale laatste trainingsweken dan volledig op lange duur zou moeten zitten? Even uitgaande van dat er voldoende tijd is: 10-15 uur per week.
Ik heb nog een week of 3. Ik zou intuïtief zeggen: komende 15-17 dagen zoveel mogelijk lange duur en de laatste 4-5 dagen rust houden. En wat koolhydraten stapelen.
Mee eens?
Ik heb nog een week of 3. Ik zou intuïtief zeggen: komende 15-17 dagen zoveel mogelijk lange duur en de laatste 4-5 dagen rust houden. En wat koolhydraten stapelen.
Mee eens?
Ja, al mag je rustperiode best wat langer zijn.
Kort intensief en interval doe je beide dus,ik zou er 1 laten vervallen.
Gezien de temperaturen momenteel en de rit die je gaat rijden is het belangrijkste je duurvermogen.
Koolhydraten stapelen zou ik mee uitkijken,kan ook averechts werken.Gewoon gezond eten en zeker ieder uur eten tijdens de rit en niet wanneer je honger gaat krijgen.
Ook weten wij niet hoe getraind je al bent en ervaring met lange tochten.
Ga je niet in het zweet rijden dat lijkt mij het belangrijkste ivm afkoelen.
Suc6 met je rit,en wat Havana zegt rust is heel belangrijk.
Gezien de temperaturen momenteel en de rit die je gaat rijden is het belangrijkste je duurvermogen.
Koolhydraten stapelen zou ik mee uitkijken,kan ook averechts werken.Gewoon gezond eten en zeker ieder uur eten tijdens de rit en niet wanneer je honger gaat krijgen.
Ook weten wij niet hoe getraind je al bent en ervaring met lange tochten.
Ga je niet in het zweet rijden dat lijkt mij het belangrijkste ivm afkoelen.
Suc6 met je rit,en wat Havana zegt rust is heel belangrijk.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Je hebt je voorbereiding gedaan en je bent klaar. Wat je nu nog kunt doen, zijn de cijfers 'achter de komma'
Koolhydraten stapelen is inmiddels achterhaald. Schijnt niet te werken. Verder kun je nu niet veel meer doen dan visualiseren. Het weer (fris), de regen (nat), de stopplaatsen, hoe lang je er over gaat doen en hoe laat je waar bent.
Koolhydraten stapelen is inmiddels achterhaald. Schijnt niet te werken. Verder kun je nu niet veel meer doen dan visualiseren. Het weer (fris), de regen (nat), de stopplaatsen, hoe lang je er over gaat doen en hoe laat je waar bent.
-
- Forum-lid
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00
Ik ben het eens met geertjeb. Wij weten niet wat jouw basis is. Ik heb voor de Drenthe 200 (ATB) maar heel beperkt specifiek getraind. Mijn meeste ritten waren woon-werk (ongeveer 20km enkele reis) en ik geloof iets van 2x een ATB rit van 50km en een week van te voren nog een rit op de racefiets van 135km. Voor mij was dat geen probleem, maar dat wil uiteraard niet zeggen dat dit voor jou werkt.
Maak je er verder niet te druk over. Als je vaker 100+ ritten doet, dan is die 11-steden tocht ook wel te doen. Gewoon lekker genieten.
Maak je er verder niet te druk over. Als je vaker 100+ ritten doet, dan is die 11-steden tocht ook wel te doen. Gewoon lekker genieten.
Mijn Strava
-
- Forum-lid
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
De afstand is geen al te groot probleem, wel de snelheid waarmee je die afstand wil volbrengen.
Dus als je twijfelt aan je kunnen, gewoon wat rustiger aan doen. In een groepje uit de wind is een snelheid rond 30km/u echt een makkie, daarvoor moet je echt niet getraind zijjn als een prof.
Dus als je twijfelt aan je kunnen, gewoon wat rustiger aan doen. In een groepje uit de wind is een snelheid rond 30km/u echt een makkie, daarvoor moet je echt niet getraind zijjn als een prof.
Bedankt allen!
Ik heb afgehaakt: wat mij betreft teveel kans op gladheid. Ik vind alles best: kou, wind, regen, maar als er maar een beetje kans is op aangevroren nattigheid haak ik af. Geen zin in valpartijen, vooral niet in groepjes.
Ik heb afgehaakt: wat mij betreft teveel kans op gladheid. Ik vind alles best: kou, wind, regen, maar als er maar een beetje kans is op aangevroren nattigheid haak ik af. Geen zin in valpartijen, vooral niet in groepjes.