Banden parijs roubaix 2018
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 apr 2016 16:53
beste fietsers,
Ik weet dat er al een aantal topics zijn over dit onderwerp. Ik heb echter een vraag over een aantal specifieke banden die niet besproken zijn. Ik ga in 2018 PR rijden op mijn colnago crosser (A1r CX)met dt swiss R460 DB velgen. Nu was ik eigenlijk van plan om deze tubeless (iemand ervaring met tubeless maken van deze velgen?) te rijden met schwalbe G-One 40 mm. maar dat gaat niet passen (of in elk geval niet in de echte wereld met modder enz). nu twijfel ik tussen de volgende opties
1. continental gatorskin 32 mm (mee een 300 km graveltocht incl keien gereden) goede lekbescherming alleen niet tubeless
2. continental cyclocross speed 35 mm. iets meer volume als bovenstaande (heb ze er nu onder) wel wat gevoelig voor lek (kleine steentjes) iets meer rolweerstand theoretisch en ook niet tubeless
3.schwalbe G-one 35 mm...kan tubeless....maar profiel.....
4. challenge alamanzo 33 mm..profiel en notoir dramatisch over (in elk geval deze) een velg te leggen...dus niet leuk als je lek rijdt
afweging is dus
1. tubeless vs niet tubeless (velgen zijn niet specifiek geschikt maar dat is met de mtb nooit een issue geweest eigenlijk)
2. raceband in 32 mm vs. 35 mm crossband met snel profiel....
wat zouden jullie doen? of wat voor alternatieven heb ik gemist...
Ik weet dat er al een aantal topics zijn over dit onderwerp. Ik heb echter een vraag over een aantal specifieke banden die niet besproken zijn. Ik ga in 2018 PR rijden op mijn colnago crosser (A1r CX)met dt swiss R460 DB velgen. Nu was ik eigenlijk van plan om deze tubeless (iemand ervaring met tubeless maken van deze velgen?) te rijden met schwalbe G-One 40 mm. maar dat gaat niet passen (of in elk geval niet in de echte wereld met modder enz). nu twijfel ik tussen de volgende opties
1. continental gatorskin 32 mm (mee een 300 km graveltocht incl keien gereden) goede lekbescherming alleen niet tubeless
2. continental cyclocross speed 35 mm. iets meer volume als bovenstaande (heb ze er nu onder) wel wat gevoelig voor lek (kleine steentjes) iets meer rolweerstand theoretisch en ook niet tubeless
3.schwalbe G-one 35 mm...kan tubeless....maar profiel.....
4. challenge alamanzo 33 mm..profiel en notoir dramatisch over (in elk geval deze) een velg te leggen...dus niet leuk als je lek rijdt
afweging is dus
1. tubeless vs niet tubeless (velgen zijn niet specifiek geschikt maar dat is met de mtb nooit een issue geweest eigenlijk)
2. raceband in 32 mm vs. 35 mm crossband met snel profiel....
wat zouden jullie doen? of wat voor alternatieven heb ik gemist...
kijk eens naar gcn, ze vergelijken allerlei fietsen; cross, koers of MTB.
het is immers een lange toch op verharde ondergrond, waarbij kleine stukjes minder goed ligt.
overweeg latex binnenbanden, met een 25 of 28mm buitenband. de rest is marketing.
het is immers een lange toch op verharde ondergrond, waarbij kleine stukjes minder goed ligt.
overweeg latex binnenbanden, met een 25 of 28mm buitenband. de rest is marketing.
Ik heb begrepen dat dit een prettige band is:https://www.planetx.co.uk/i/q/TYPAJBG/j ... lding-tyre
En de prijs is ook wel heel laag nu.
En de prijs is ook wel heel laag nu.
Campagnolo Ultra Dork
https://www.planetx.co.uk/i/q/TYPAJBB/j ... protection
Deze heeft volgens de site meer lekprotectie, wel ook 100gr zwaarder.
Heb jij persoonlijk ervaringen met deze band? De enkele review die ik kan vinden (ik dacht bikeradar) geeft niete cht veel info.
Deze heeft volgens de site meer lekprotectie, wel ook 100gr zwaarder.
Heb jij persoonlijk ervaringen met deze band? De enkele review die ik kan vinden (ik dacht bikeradar) geeft niete cht veel info.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Rij gewoon met een wat bredere variant met de band die je altijd gewend bent, met een wat lagere druk, mensen maken zich altijd druk over P-R en doen net of de keuze van de band rocket-science is voor deze tocht. Gewoon een tocht van 250 kilometer met iets meer dan 50 kilometer slecht wegdek....so what!
Kan elke moderne band van nu gewoon aan!
Kan elke moderne band van nu gewoon aan!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Als je de mogelijkheid hebt om in beide fietsen (Endurace en CX) 33mm (of zelfs breder in geval van CX te steken), waarom zou je dan je opties niet bekijken. Uitrijden is belangrijkste, of dat nu met 25Vgem of 30Vgem is intereseert me nier zoveel. Als ik na 200km 4x lek heb gestaan en door al het gerammel het niet meer trek, is het het overwegen waard om daar iets tegen te doen.
Zelf geen ervaring mee maar ik ken wel iemand die er erg over te spreken is. Ze worden gemaakt bij Panaracer en eigenlijk alles wat zij maken van rond hetzelfde gewicht en breedte komt prima uit de tests (Compass, Grand Bois). Alleen hoef je voor deze bandjes geen tweede hypotheek af te sluiten.
De green lijkt mij voor de sportieve fietser de betere keuze. Ik rijd liever een keertje lek dan dat ik altijd met stugge banden rondfiets. De blauwe lijken mij meer iets voor woon-werkverkeer.
De green lijkt mij voor de sportieve fietser de betere keuze. Ik rijd liever een keertje lek dan dat ik altijd met stugge banden rondfiets. De blauwe lijken mij meer iets voor woon-werkverkeer.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 26 jan 2018 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
Lekker altijd zo'n post. Ik ken genoeg mensen die al een halve hartaanval krijgen als je praat over 50km fietsen, laat staan 250km waarvan 50 over kasseien. Wat zijn we toch een raar volkje af en toe .colnagofreak schreef: ↑26 jan 2018 09:25 Rij gewoon met een wat bredere variant met de band die je altijd gewend bent, met een wat lagere druk, mensen maken zich altijd druk over P-R en doen net of de keuze van de band rocket-science is voor deze tocht. Gewoon een tocht van 250 kilometer met iets meer dan 50 kilometer slecht wegdek....so what!
Kan elke moderne band van nu gewoon aan!
Uiteindelijk valt voor beide wat te zeggen maar ik verkies ook de brede banden voor kasseien maar dat heeft deels met een slechte pols te maken.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 05 mei 2017 16:01
Je kunt voor zo'n tocht ook een 28mm GP4000S2 steken. Afhankelijk van je gewicht 4-5 bar erin en je rijdt op asfalt snel én je komt goed over de kasseien. Die band is in de praktijk eerder 31mm dan 28mm.
Schwalbe durano dd heb ik in de winter aardig op de proef gesteld.
Goede lekbeschermig,goede grip op verraderlijk wegdek en stootlekproof .
Fiets met 25mm voor 28mm achter en ze krijgen na verloop van tijd meer volume. Met 6 bar in de banden over droog repack gaat als je goed op de weg anticipeer/vooruit kijk goed.
Goede lekbeschermig,goede grip op verraderlijk wegdek en stootlekproof .
Fiets met 25mm voor 28mm achter en ze krijgen na verloop van tijd meer volume. Met 6 bar in de banden over droog repack gaat als je goed op de weg anticipeer/vooruit kijk goed.