Goede snelspanners
Bij de Chinese wielset die ik vorig jaar kocht, zat een set snelspanner. Ik merkte in mijn Bianchi dat ze kraakten, maar de wielen bleven wel op hun plaats. In mijn andere frame heb ik vandaag ook met de snelspanners en wielen gereden. Ik zette vol aan heuvelop, en toen klapte ineens mijn achterwiel eruit.
Ik denk (of hoop misschien) dat dit te maken heeft met de snelspanners, en ben dus nu op zoek naar een set goede vervangers. Mochten zij het trucje ook niet gaan klaren dan vrees ik op zoek te moeten naar een carbonreparateur..
Welke set snelspanners raden jullie aan?
Ik denk (of hoop misschien) dat dit te maken heeft met de snelspanners, en ben dus nu op zoek naar een set goede vervangers. Mochten zij het trucje ook niet gaan klaren dan vrees ik op zoek te moeten naar een carbonreparateur..
Welke set snelspanners raden jullie aan?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Alle standaard shimano en campa snelspanners voldoen als de beste!
Less is bore
+1. Ik rij op mijn fietsen, met alle wielsets, met campa snelspanners. Nooit een centje pijn.daniel1975 schreef: ↑28 jan 2018 18:35 Alle standaard shimano en campa snelspanners voldoen als de beste!
-
- Forum-lid HC
Wil je titanium snelspanners die goed en zonder kraken hun werk doen?
Neem dan de BBB Lightblock snelspanners, ik rijd er al een paar jaar mee zonder problemen.
En idd de Campa en Fulcrum snelspanners werken ook perfect, zijn wel dubbel zo zwaar.
Neem dan de BBB Lightblock snelspanners, ik rijd er al een paar jaar mee zonder problemen.
En idd de Campa en Fulcrum snelspanners werken ook perfect, zijn wel dubbel zo zwaar.
- plantagenet
- Forum-lid
Ik vraag me af of je de snelspanner wel strak genoeg zet. Je zei dat je een krakend geluid hoort; ik heb dat ook wel eens gehad en de oorzaak was dat mijn snelspanner in het achterwiel niet strak genoeg zat. Opnieuw strakker afstellen en het gekraak was over.
Met andere woorden, welke snelspanner je ook neemt, je moet hem wel strak aanspannen.
Met andere woorden, welke snelspanner je ook neemt, je moet hem wel strak aanspannen.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
- daniel1975
- Forum-lid HC
Buiten dat hij uiteraard strak genoeg moet zitten, is er echt wel degelijk verschil tussen de snelspanners.
Less is bore
Als lichte snelspanners rij ik al jaren met KCNC .
Normale spanners ben ik het hier met de rest wel eens Shimano of Fullcrum spanners.
Zwaar maar nog nooit een probleem mee gehad
Normale spanners ben ik het hier met de rest wel eens Shimano of Fullcrum spanners.
Zwaar maar nog nooit een probleem mee gehad
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike