Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Smartwatch.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 05 feb 2018 16:35

Iemand ervaring met de Garmin Vivoactive 3 en/of de Apple iWatch serie 3.
Wat is hier in huis al een iPad en iPhone evenals een Garmin 1000.
Wat wil ik met het horloge? Niet specifiek iets maar wat kan een reden zijn om 1 van beide te nemen,Maar zeker benieuwd wat de ervaring er mee is qua gebruik en wat je er mee doet behalve de tijd aflezen.
Ik heb nu een Suunto waar ik tevreden over ben maar heeft minder mogelijkheden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

LoneWolf
Forum-lid

Gebruikersavatar LoneWolf 06 feb 2018 11:41

Ik heb de Garmin Vivoactive 3 sinds eind september 2017.

Voor mij is dit hoofdzakelijk een gadget / hebbedingetje dat ook wel een beetje leuk en nuttig is.

De continue hartslag meting vind ik wel interessant voor het bepalen van de rust-hartslag. Voorheen deed ik dat incidenteel met een gratis app en een vinger voor de camera van m'n telefoon. Dat werkte ook prima.

Zaken als de stappen-teller, trappen-teller e.d. motiveren wel iets om meer te bewegen, maar eigenlijk trek mij hier niet zo veel van aan.
Mijn stappen doel haal ik maar zelden. Ik kom vaak niet verder dan 3000 a 4000 stappen per dag.
Het doel van 10 trappen per dag haal ik vaak net niet. Hiervoor loop ik dan nog wel ff een paar keer op-en-neer om dat vinkje te halen. De trappen teller is echter niet erg nauwkeurig zodat ik vaker dan gepland op-en-neer moet.
De 150 minuten intensievetraining per week haal ik normaalgesproken ruimschoots met 1 fietsrit.

Het is wel leuk dat je van Watch Face kunt wisselen. Verder heb ik zelf niet veel met apps gedaan.
Zie de Connect-IQ store voor een indruk v.d. beschikbare apps, watch faces e.d.
https://apps.garmin.com/nl-NL/devices/vivoactive3/apps

Ik vind een rond horloge het mooiste en heb erg getwijfeld tussen de VA3 en een Samsung Gear S3. De Gear S3 is wel mooier door de hogere resolutie 360x360 OLED. De 240x240 v.d. VA3 is eigenlijk net iets te grof. Ook denk ik dat de draairing v.d. S3 beter werkt dan de Side Swipe bediening v.d. VA3. Ik gebruik altijd de touchscreen en de side swipe nooit.

Toch heb ik voor de VA3 gekozen omdat:
- Deze net iets dunner is (11,7 i.p.v. 12,9 mm, ik heb dunne polsen);
- Langere accu duur (168 uur) dan S3 (96 uur)
Als ik ga douchen leg ik de SA3 aan de oplader, dus ik kom zelden onder de 50%.
Ik verwacht dat de SA3 het wel zo'n 3 a 4 dagen vol houd (zonder GPS gebruik).

- Combinatie met Edge 1000 en Garmin Connect

Ik ben eigenlijk best tevreden over de VA3

Voor meer informatie en reviews verwijs ik je graag door naar bekende sites zoals:
https://www.dcrainmaker.com/2017/10/gar ... eview.html
https://tweakers.net/pricewatch/1039989 ... ificaties/
Keep On Harking !

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 06 feb 2018 13:27

Toch is het verstandig te verzinnen wat je met een dergelijk horloge wilt bereiken. De I-watch is echt een verlengstuk van de I-phone, waarbij samenwerking met de edge 1000 niet optimaal zal zijn. Deze samenwerking is al een stuk beter met de aangegeven VA3, hoewel je daar in dat opzicht ook nog niet heel veel van hoef te verwachten. Echt een goede samenwerking krijg je pas met de triathlon horloges, daar zijn ze bezig met een functie om het beeld van het horloge weer te kunnen geven op de fietscomputer. (handig voor triathlon)
Wil je een horloge als gadget, waar je ook wat activiteiten mee kunt registreren en je hebt het geld er voor over, koop dan de I-watch. Wil je al je activiteiten in Garmin express overzien en doe je geen triathlon, dan is de VA3 de juiste. Doe je ook aan triathlon, dan zou ik adviseren om minimaal voor de forerunner 735 te gaan.

Overigens vind ik persoonlijk de smart meldingen al een smartwatch waard, en dat kunnen ze allemaal.

Pieter883
Forum-lid

Gebruikersavatar Pieter883 06 feb 2018 16:16

Ik heb zelf ook de VA3 sinds december. Ik heb deze gekocht voornamelijk voor hardlopen, wandelen en krachttraining (en eventueel sporadisch zwemmen en schaatsen). De reden voor de Garmin was in mijn geval dat ik ook de Edge 1000 gebruik voor het fietsen en ik alles samen wilde hebben in Garmin connect. Ik ben er erg tevreden mee, al is de integratie tussen de Edge 1000 en de VA4 in Garmin connect (nog) niet perfect. Mocht je specifieke vragen hebben beantwoord ik die graag. De krasbestendigheid van het scherm en de batterijduur valt me vooralsnog niet tegen.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 06 feb 2018 20:35

Bedankt alvast voor de info,t/m 17-2 is de Garmin v3 €299,00 geprijsd.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 11 feb 2018 09:57

Het is de Garmin geworden,een ieder bedankt voor hun bijdrage.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 11 feb 2018 12:13

Welke is het geworden. Zelf heb ik de Garmin Fenix 5X - fijn horloge - ook zeer geschikt voor Fietsen/Tacx/Hardlopen en natuurlijk als horloge om de tijd af te lezen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 feb 2018 14:44

Ik vind die 5X persoonlijk veel te duur voor wat je krijgt: voor dat geld verwacht ik een perfecte polsslagmeting, maar uit veel tests blijkt dat dat niet het geval is. De Polar M430 biedt betere hartslagmeting voor 30% van de prijs.
Als je alles via Strava doet zou ik zeker ook naar die Polar kijken, als je alles via Garmin Connect beheert wordt dat lastiger ;-)
Less is bore

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 11 feb 2018 21:07

Garmin vivoactive 3 is het geworden in Zwart/Zilver.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 14 feb 2018 16:43

daniel1975 schreef: 11 feb 2018 14:44 Ik vind die 5X persoonlijk veel te duur voor wat je krijgt. Als je alles via Strava doet zou ik zeker ook naar die Polar kijken, als je alles via Garmin Connect beheert wordt dat lastiger ;-)
Ik vond hem niet té duur ... persoonlijk dus ;) . En voor wat betreft de pols hartslag meting; Ik heb diverse malen zonder hartslagband gelopen, en een aantal malen met hartslagband en kan niet anders zeggen dat het redelijk tot erg goed overeenkomt. En dan bedoel ik ca 85-95%

Ik heb n.l. ook de Fenix 3HR - waarbij de hartslag via de band ging, en tegelijkertijd de 5X hartslag gemeten had via de pols. Het is geen 100% gelijk maar dat had ik ook niet verwacht.

Uploaden via Garmin connect -> strava gaat juist geweldig goed via BT of Wifi. Ook de Garmin connect app is zeer uitgebreid - snel en compleet. Ook dat ik nu alles wat training betreft in 1 app heb is ideaal ( Garmin 520 voor het fietsen - 5X en 3HR voor het lopen en dagelijkse leven )
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie