Spinfiets of hometrainer
-
- Forum-lid
Ben helaas niet zo bemiddeld dat ik digitaal kan gaan met alle toeters en bellen, maar stel de vraag hier toch maar. Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan voor binnen te trainen. Een spinfiets of een hometrainer. Zijn zo veel soorten en uitvoering verkrijgbaar, te veel voor een leek zeg maar. Fiets zelf op de ATB mijn rondjes maar wil graag de conditie verder verbeteren dmv thuis indoor te trainen. Jullie advies in deze zou prettig zijn.
Wat is je budget?
Idd afhankelijk van je budget. Maar ik heb 4 of 5 jaar geleden op marktplaats een tweedehands spinningbike gekocht, merk Schwinn. Een hele goede die ooit in een fitnesscentrum heeft gestaan. Geen seconde spijt van gehad. Kostte niet veel, ik meen 225 of 250 euro. Wel even zoeken, maar dan heb je echt wat.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Een Wattbike Atom
Als budget een probleem is, zou ik altijd voor een spinningfiets gaan. Beter een degelijke 2de hands dan een goedkope nieuwe.
Ik heb eerste 3 hometrainers om zeep getrapt voordat ik tweedehands een spinningfiets heb gekocht (150€ dacht ik, van iemand van het Belgische forum). Deze gaat nu al verschillende jaren mee en nog niets aan voorgehad. Ook makkelijk om kracht mee trainen.
Ik ben nu aan het wachten op de Atom of die fiets van Tackx om ook op Zwift te kunnen (ook al is er nog niets mis met de spinningfiets)
Als budget een probleem is, zou ik altijd voor een spinningfiets gaan. Beter een degelijke 2de hands dan een goedkope nieuwe.
Ik heb eerste 3 hometrainers om zeep getrapt voordat ik tweedehands een spinningfiets heb gekocht (150€ dacht ik, van iemand van het Belgische forum). Deze gaat nu al verschillende jaren mee en nog niets aan voorgehad. Ook makkelijk om kracht mee trainen.
Ik ben nu aan het wachten op de Atom of die fiets van Tackx om ook op Zwift te kunnen (ook al is er nog niets mis met de spinningfiets)
Als er niks smart hoeft te zijn en je gewoon wat wil trappen met een hartslagmeter, dan is IMO een spinningbike veruit de beste optie
-Goedkoop (ik kocht een paar jaar geleden een opknapper voor 25€ en dat werd uiteindelijk < 50€ met een paar nieuwe lagers en wat lak).
In de kringloop Heemskerk stonden een paar weken geleden 2 hele mooie voor 30€
-Superstabiel, en je hoeft niet krom te zitten wat IMO niet zo heel erg zinvol is, dat kan je beter buiten doen.
-Je fiets slijt niet en je hoeft geen speciale band te kopen.
-Geruisloos, zelfs met ketting.
Voor een uurtje met een tablet op het "stuur" en een ventilator erbij incidenteel best te doen.
-Goedkoop (ik kocht een paar jaar geleden een opknapper voor 25€ en dat werd uiteindelijk < 50€ met een paar nieuwe lagers en wat lak).
In de kringloop Heemskerk stonden een paar weken geleden 2 hele mooie voor 30€
-Superstabiel, en je hoeft niet krom te zitten wat IMO niet zo heel erg zinvol is, dat kan je beter buiten doen.
-Je fiets slijt niet en je hoeft geen speciale band te kopen.
-Geruisloos, zelfs met ketting.
Voor een uurtje met een tablet op het "stuur" en een ventilator erbij incidenteel best te doen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Spinner beviel mij ook prima. Had een Schwinn, recent verkocht voor 50 euro.
-
- Forum-lid
Bedankt voor jullie reacties. Is me nu wel duidelijk wat ik moet gaan zoeken. THX !
-
- Forum-lid
Je hebt er "een gehuurd".. Wat heb je gehuurd en waar?
-
- Forum-lid HC
En wat is er mis met een analoge Tacx?
Daar zet je de eigen fiets gemakkelijk in, zodat je ook nog aan de houding kunt werken. Neemt veel minder ruimte in beslag, en is niet al te duur 2e hands. Met extra achterwiel kun je voor minder dan 100 euro wel klaar zijn. (wel 2e hands dan alles)
Daar zet je de eigen fiets gemakkelijk in, zodat je ook nog aan de houding kunt werken. Neemt veel minder ruimte in beslag, en is niet al te duur 2e hands. Met extra achterwiel kun je voor minder dan 100 euro wel klaar zijn. (wel 2e hands dan alles)
Rollen hebben zeker voordelen, maar dat komt op de gebruiker aan en zijn wensen.
ALS ik binnen ga trappen, dan wil ik b.v. persee NIET krom zitten.
Alles heeft z'n voor- en nadelen.
ALS ik binnen ga trappen, dan wil ik b.v. persee NIET krom zitten.
Alles heeft z'n voor- en nadelen.
Herhaal dit niet onnodig