Hoi,
Ik ben mij aan het oriënteren om nieuwe wielen te kopen. Ik twijfel echter nog of ik voor Full Carbon Clinchers moet gaan, of toch een set met een aluminium remvelg. Het voornaamste punt waar ik om twijfel is de duurzaamheid. Hoelang kan ik rijden met een carbon remvelg (ervanuitgaande dat ik de velg en remblokken regelmatig schoonmaak), En hoe zit het tegenwoordig met afdalen met FCC's? Ik heb namelijk verhalen gehoord dat ze de hitte moeilijk kwijt kunnen met een klapband als gevolg.
Ik hoor het graag
Full Carbon Clincher of Alu Carbon Clincher?
Ik had ook mijn twijfels, maar inmiddels niet meer. Afgelopen jaar vele afdalingen gedaan met mijn Giant SLR-1 carbon clinchers, zonder enig probleem. Soms ook langere tijd moeten remmen tussen de auto's. Ik vind de remprestaties bij droog weer minstens zo goed als die van de aluminium Fulcrum Racing 3 wielen die ik hiervoor had. Bij regen ook nog steeds vergelijkbaar. Wel is het zaak de door Giant voorgeschreven eigen remblokken te gebruiken. Schijnt belangrijk te zijn om de beloofde warmteafwikkeling te realiseren..... Slijtage is na ruim 5000 km nauwelijks nog te zien.