Boycot Vista!
Gisteren heb ik dit gepubliceerd op mijn facebookpagina. Consumenten mogen best wat kritischer zijn op de "commerciele conglomeraten" waar ze wat van kopen en daarmee in feite shareholder zijn.
gr Ernst Pieter
..
VISTA OUTDOOR - PRODUCTEN BUITEN DE DEUR HOUDEN?
En dan maar haast maken met het het verhaal dat de outdoor-divisie van Vista Outdoor(met merken als Camelback, Giro, Bell en Bolle) onafhankelijk is van de shooting-divisie! Diverse (fietsproducten)retailers in de VS maken bekend geen producten meer af te nemen van Vista Outdoor. Die retailers kwamen onder druk van de publieke opinie nav de Florida school-shooting.
In het facebook filmpje waarin dit bedrijf de wereld laat kennis maken met Vista Outdoor wordt gEsproken over een "unieke portfolio". De beelden gaan over wapens en wielrennen".
"Vista Outdoor designs, develops and manufactures ammunition, long guns and related equipment products. We serve sport-shooting enthusiasts, devoted hunters, federal and local law enforcement agencies, and the military. The Shooting Sports segment includes pistol, rifle, rimfire, shotshell ammunition, primers, centerfire rifles, rimfire rifles, shotguns and range systems. Our brands include Federal Premium®, Savage Arms™, CCI®, Speer®, Stevens and Savage Range Systems".
Vista Outdoor
Welcome to the Vista Outdoor Facebook page! Share your stories, ask questions and join us in Bringing the World Outside™. #VistaOutdoorFamily
gr Ernst Pieter
..
VISTA OUTDOOR - PRODUCTEN BUITEN DE DEUR HOUDEN?
En dan maar haast maken met het het verhaal dat de outdoor-divisie van Vista Outdoor(met merken als Camelback, Giro, Bell en Bolle) onafhankelijk is van de shooting-divisie! Diverse (fietsproducten)retailers in de VS maken bekend geen producten meer af te nemen van Vista Outdoor. Die retailers kwamen onder druk van de publieke opinie nav de Florida school-shooting.
In het facebook filmpje waarin dit bedrijf de wereld laat kennis maken met Vista Outdoor wordt gEsproken over een "unieke portfolio". De beelden gaan over wapens en wielrennen".
"Vista Outdoor designs, develops and manufactures ammunition, long guns and related equipment products. We serve sport-shooting enthusiasts, devoted hunters, federal and local law enforcement agencies, and the military. The Shooting Sports segment includes pistol, rifle, rimfire, shotshell ammunition, primers, centerfire rifles, rimfire rifles, shotguns and range systems. Our brands include Federal Premium®, Savage Arms™, CCI®, Speer®, Stevens and Savage Range Systems".
Vista Outdoor
Welcome to the Vista Outdoor Facebook page! Share your stories, ask questions and join us in Bringing the World Outside™. #VistaOutdoorFamily
De groeten
- daniel1975
- Forum-lid HC
Selectieve verontwaardiging IMHO. Waar investeert jouw bank jouw geld in? En de energiemaatschappij? En levert jouw automerk ook niet ergens voertuigen aan een leger? Je moet verdomd principieel en secuur zijn om zeker te weten dat je geen connectie hebt met wapentuig.
Less is bore
Je schiet - met deze opmerking - wel een heel salvo aan vragen af. Probeer het eens wat gerichter.daniel1975 schreef: ↑03 mar 2018 19:32 Selectieve verontwaardiging IMHO. Waar investeert jouw bank jouw geld in? En de energiemaatschappij? En levert jouw automerk ook niet ergens voertuigen aan een leger? Je moet verdomd principieel en secuur zijn om zeker te weten dat je geen connectie hebt met wapentuig.
De groeten
Jachtwapens (randvuur en hagel) ben ik persoonlijk niet principieel op tegen.
Ook sportwapens zijn voor mij, mits goed gereguleerd, bespreekbaar.
Het zit hem vooral in de ongereguleerde wapencultuur en de glijdende schaal wat een ‘sportwapen’ is (automaten en .50cal zijn dan voor mij niet. YMMV).
Edit: voor mij vooralsnog geen reden tot boycot. Er zijn meer kwalijke bedrijven en individuen.
Ook sportwapens zijn voor mij, mits goed gereguleerd, bespreekbaar.
Het zit hem vooral in de ongereguleerde wapencultuur en de glijdende schaal wat een ‘sportwapen’ is (automaten en .50cal zijn dan voor mij niet. YMMV).
Edit: voor mij vooralsnog geen reden tot boycot. Er zijn meer kwalijke bedrijven en individuen.
Laatst gewijzigd door fietsslak op 03 mar 2018 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
-
- Forum-lid
Schijnt dat Shimano ook onderdelen maakt voor de marteling van vissen....
-
- Forum-lid
Ben het met Daniël1975 eens, Selectieve verontwaardiging.
Breder getrokken, we willen allemaal de goedkoopste producten die voor een krats in de derde wereld geproduceerd worden. Maar dan verwachten we wel dat de westerse arbeidsvoorwaarden en omstandigheden gehanteerd worden.
We steken voor diverse zaken de kop bewust in het zand, en als er weer een ramp gebeurt dan roepen we moord en brand en ach en wee.
Breder getrokken, we willen allemaal de goedkoopste producten die voor een krats in de derde wereld geproduceerd worden. Maar dan verwachten we wel dat de westerse arbeidsvoorwaarden en omstandigheden gehanteerd worden.
We steken voor diverse zaken de kop bewust in het zand, en als er weer een ramp gebeurt dan roepen we moord en brand en ach en wee.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zijn gewoon wat open vragen ter ondersteuning van de stelling. Hoeft helemaal niet gerichter, want het is niet 1 simpel target.
Heb er nog wel een paar voor je: waar komt je kleding vandaan? En je eitje bij het ontbijt? Grote kans dat beide productielokaties niet voldoen aan jouw normen.
Less is bore
Ik heb niet opgeroepen tot een boycot. Had je eerder van Vista Outdoor gehoord?Mijn opmerking in de kern: wees eens wat kritischer van wie je wat koopt. Ja dat is een normatief standpunt. Je gaat in die norm met al je vragen behoorlijk mee en trekt het vrij breed. Zou ik op dit forum niet aanraden, Probeer het eens te beperken tot iets met fiets.daniel1975 schreef: ↑03 mar 2018 20:28Zijn gewoon wat open vragen ter ondersteuning van de stelling. Hoeft helemaal niet gerichter, want het is niet 1 simpel target.
Heb er nog wel een paar voor je: waar komt je kleding vandaan? En je eitje bij het ontbijt? Grote kans dat beide productielokaties niet voldoen aan jouw normen.
Daarnaast hekel ik deze Outdoor Vista marketingmachine in het bijzonder die schieten en fietsen beschrijft als een " unieke portfolio". Ik vind het werkelijk interessant om te zien wat er nu in de VS gebeurt met als change-agent de spelers op de fietsmarkt. en die kennelijk invloed hebben op het (voor Amerikanen) grote value - dilemma over wapenbezit en vrijheid. Bikeradar (usa) heeft ook een topic en forumdiscussie op dit onderwerp, Neem eens de moeite die door te nemen. Verruimt je inzicht op dit topic.
De groeten
- daniel1975
- Forum-lid HC
“Consumenten mogen best wat kritischer zijn op de "commerciele conglomeraten" waar ze wat van kopen en daarmee in feite shareholder zijn”
Jij roept consumenten in zijn algemeen, dus waarom zou ik mij beperken tot fietsen only? Dat zou te makkelijk zijn, want de wereld bestaat uit meer dan alleen fietsen.
Verder zou ik aanraden een minder verheven toon aan te slaan, soms hebben mensen meer achtergrondkennis en ervaring dan je zou denken.....
Jij roept consumenten in zijn algemeen, dus waarom zou ik mij beperken tot fietsen only? Dat zou te makkelijk zijn, want de wereld bestaat uit meer dan alleen fietsen.
Verder zou ik aanraden een minder verheven toon aan te slaan, soms hebben mensen meer achtergrondkennis en ervaring dan je zou denken.....
Less is bore
Hebben we het hier over een bedrijf dat eigenaar is van een aantal andere bedrijven, of over één bedrijf dat meerdere merknamen in de lucht houdt?
In het eerste geval zou ik het niet helemaal terecht vinden om bedrijf A af te rekenen op de gedragingen van een bedrijf B (of waarschijnlijk investeringsgroep in dit geval) dat toevallig eigenaar (/grootaandeelhouder) van A is...
In het eerste geval zou ik het niet helemaal terecht vinden om bedrijf A af te rekenen op de gedragingen van een bedrijf B (of waarschijnlijk investeringsgroep in dit geval) dat toevallig eigenaar (/grootaandeelhouder) van A is...