Ghost
- Sweety2008
- Forum-lid
Die snap ik ook niet helemaal. Tiagra is niet top, maar hij heeft ook wel weer schijfremmen. Daarbij kost de Trek Domane ALR 4 Disc €100 meer en heeft ook gewoon Tiagra.
Jouw reactie laat me haast denken dat Ghost gewoon troep is. "Ik zou hier ver van uit de buurt blijven" is nogal sterk gesteld. Ik heb zelf een oudere Ghost en die rijdt prima.
Het is natuurlijk best mogelijk om een beter afgemonteerde fiets te vinden. Je kunt voor hetzelfde geld wel een Canyon Endurace WMN AL DISC 7.0 kopen met 105. Mooi ding. Maar dat betekent niet dat de Ghost niets is.
Bedankt voor de reacties.
Ik heb momenteel een Specialized Diverge en ik vind die geometrie erg fijn.
volgens mijn lbs komt deze Ghost overeen met de diverge. en dat je het verschil minimaal is tussen tiagra en 105. want ze hebben daar ook een Scott Speedster gravel 10 en daar zit 105 op. En ik wil gewoon perse hydraulische remschijven.
Ook vind ik de kleuren erg tof (maar ik weet dat dat niet het belangrijkste is.)
Ik heb momenteel een Specialized Diverge en ik vind die geometrie erg fijn.
volgens mijn lbs komt deze Ghost overeen met de diverge. en dat je het verschil minimaal is tussen tiagra en 105. want ze hebben daar ook een Scott Speedster gravel 10 en daar zit 105 op. En ik wil gewoon perse hydraulische remschijven.
Ook vind ik de kleuren erg tof (maar ik weet dat dat niet het belangrijkste is.)
Deze ghost is van Carbon, jou bovengenoemde argumenten zijn dus niet juist.
1500,- voor Carbon, tiagra hydraulisch is zeker een nette prijs.
-
- Forum-lid HC
Ghost is gewoon een van de duitse fietsmerken die qua prijs kwaliteit zeer goed zijn.
Niets mis mee dus. Mooi fietsje ook wel om te zien.
Niets mis mee dus. Mooi fietsje ook wel om te zien.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Volgens mij inderdaad prima deal, als je per se schijfremmen en carbon wilt.
Je kunt je eventueel nog afvragen wat het gewicht van de fiets is. Meestal wordt carbon gebruikt omdat er lichtere frames mee gemaakt kunnen worden en/of beetje meer comfort (al haal je dat veelal uit je banden).
Goedkope carbon fietsen willen nog wel eens overgedimensioneerd zijn, dus relatief veel materiaal gebruikt en dus toch gewoon nog aan de zware kant. Dan heb je aluminium fietsen die voor dezelfde prijs minder gewicht meenemen. Het gewicht staat hier niet op de website, dus dat is gissen. En met schijfremmen voeg je ook al gewicht toe, dus zal het geen belangrijke factor zijn voor TS, of een fiets een halve kilo meer of minder is.
Je kunt je eventueel nog afvragen wat het gewicht van de fiets is. Meestal wordt carbon gebruikt omdat er lichtere frames mee gemaakt kunnen worden en/of beetje meer comfort (al haal je dat veelal uit je banden).
Goedkope carbon fietsen willen nog wel eens overgedimensioneerd zijn, dus relatief veel materiaal gebruikt en dus toch gewoon nog aan de zware kant. Dan heb je aluminium fietsen die voor dezelfde prijs minder gewicht meenemen. Het gewicht staat hier niet op de website, dus dat is gissen. En met schijfremmen voeg je ook al gewicht toe, dus zal het geen belangrijke factor zijn voor TS, of een fiets een halve kilo meer of minder is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013