Op zoek naar nieuwe wielset
Mijn oude wielset is versleten en dus hoog nodig aan veranging toe. Ik had in eerste instantie de DT Swiss P1800 Spline 23 Race wielset besteld. Die was helaas niet leverbaar. Dus verder gezocht naar alternatieven.
Na wat zoeken kwam ik bij BikeXperto. Ik begrijp dat Zoran kwalitatief goede wielsets levert. Daarnaast zijn ze ook betaalbaar. Ik zou zo tegen de € 400,00 uit komen. Het enige wat me tegen houdt is de locatie, Assen. 200km van waar ik woon, dus bij eventuele problemen rijd je niet zomaar op en neer.
Heeft er iemand alternatieven?
Hier wat gegevens die van belang zijn:
Gewicht: 80kg
Km per jaar: 6000 a 7000
Doel: Toerrijder, geen wedstrijden
Wat vind ik belangrijk: Eerst en vooral kwaliteit. Als dat goed zit, dan pas worden gewicht en uiterlijk interessant, maar daar hecht ik veel minder waarde aan.
Wat adviseren jullie?
Na wat zoeken kwam ik bij BikeXperto. Ik begrijp dat Zoran kwalitatief goede wielsets levert. Daarnaast zijn ze ook betaalbaar. Ik zou zo tegen de € 400,00 uit komen. Het enige wat me tegen houdt is de locatie, Assen. 200km van waar ik woon, dus bij eventuele problemen rijd je niet zomaar op en neer.
Heeft er iemand alternatieven?
Hier wat gegevens die van belang zijn:
Gewicht: 80kg
Km per jaar: 6000 a 7000
Doel: Toerrijder, geen wedstrijden
Wat vind ik belangrijk: Eerst en vooral kwaliteit. Als dat goed zit, dan pas worden gewicht en uiterlijk interessant, maar daar hecht ik veel minder waarde aan.
Wat adviseren jullie?
Zoran wielen heb ik een behoorlijke tijd erg goed mee gereden.
Staan nog hier als reserve wielen maar zijn wel ver op maar nog steeds kaarsrecht en nooit een spaak eruit gehad of velg gescheurd.
De Miche naven wat ik erin had vond ik weer wat minder.
Zou wel kijken dat je een bredere velg pakt want Zoran had nog niet zo lang geleden zn eigen velgen nog steeds in 15c
In die prijsklasse heb ik paar weken geleden de racing 3 17c wielen gekocht en ook erg tevreden over dus wellicht ook een optie voor je
Staan nog hier als reserve wielen maar zijn wel ver op maar nog steeds kaarsrecht en nooit een spaak eruit gehad of velg gescheurd.
De Miche naven wat ik erin had vond ik weer wat minder.
Zou wel kijken dat je een bredere velg pakt want Zoran had nog niet zo lang geleden zn eigen velgen nog steeds in 15c
In die prijsklasse heb ik paar weken geleden de racing 3 17c wielen gekocht en ook erg tevreden over dus wellicht ook een optie voor je
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Anders Maatwielen.nl eens overwegen. Heb ik ook goede ervaringen mee en kan in principe alles leveren wat Zoran ook kan..
- Supergrover
- Forum-lid HC
Bij Zoran, maar ongetwijfeld ook bij een ander op maat gemaaktd wielen, zouden wielen niet terug hoeven. (Nastellen etc). En anders zijn ze voor €10 met de postkoets onderweg naar de wielsmid.
Heb zelf hele goede ervaring met wielen van Zoran, maar dat had ook ZkH pr dr Frieke, maatwielen, Hndgspkt, etc etc kunnen zijn....
Heb zelf hele goede ervaring met wielen van Zoran, maar dat had ook ZkH pr dr Frieke, maatwielen, Hndgspkt, etc etc kunnen zijn....
Heb erg goede ervaringen met Zoran. Heb al drie wielsets bij hem besteld, nooit iets mee gehad en altijd kaarsrecht gebleven.
Opsturen en communicatie per mail geen probleem, dus een bezoek aan Assen is niet nodig...
Opsturen en communicatie per mail geen probleem, dus een bezoek aan Assen is niet nodig...
Geen ervaring met Zoran, behalve dat de naam vaak voorbij komt zodra het over wielbouwers gaat, maar als je 200 km van Assen woont is Wheel-tec in Alkmaar waarschijnlijk dichterbij. Ook alle DT Swiss velgen in het assortiment, goed advies, prima service en qua prijs-kwaliteit beter dan alles wat je als "confectie van het haakje" kan kopen.
-
- Forum-lid HC
Zoran stuurt ze gewoon op lijkt me?joopi schreef: ↑17 apr 2018 20:20 Geen ervaring met Zoran, behalve dat de naam vaak voorbij komt zodra het over wielbouwers gaat, maar als je 200 km van Assen woont is Wheel-tec in Alkmaar waarschijnlijk dichterbij. Ook alle DT Swiss velgen in het assortiment, goed advies, prima service en qua prijs-kwaliteit beter dan alles wat je als "confectie van het haakje" kan kopen.
met de vorige set had ik problemen , en zal de details besparen maar set was 2 jaar en 4 maanden oud had 2500km en werd een bizar lange discussie en heeft uiteindelijk 310eur gekost onder de noemer coulance terwijl dat naar mijn smaak gewoon een lul verhaal was.
Heb het uiteindelijk uiteraard maar betaald en hem behoorlijk de waarheid gezegd maar ga daar dus geen wielen meer kopen.
Sterker nog ik ben weer terug op de fabriekswielen in m`n andere fiets en setje china carbon.
Die China wielen kosten 400eur en als ze 2 jaar meegaan heb ik geld verdiend want mijn setje alu van wheel tec was bijna 1000eur
Heb het uiteindelijk uiteraard maar betaald en hem behoorlijk de waarheid gezegd maar ga daar dus geen wielen meer kopen.
Sterker nog ik ben weer terug op de fabriekswielen in m`n andere fiets en setje china carbon.
Die China wielen kosten 400eur en als ze 2 jaar meegaan heb ik geld verdiend want mijn setje alu van wheel tec was bijna 1000eur
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike