Tijdens het fietsen werd m'n humeur vanwege het fantastische weer bijna verpest door een rammelende bidonhouder.
Ik denk dat de schroefdraad in het (aluminium) frame lam is. Zo vast had ik m niet vastgedraaid, dacht ik. Iemand suggesties hoe ik dit kan oplossen?
Lamme schroefdraad bij bidonhouder
-
- Forum-lid
Ik heb dit ook gehad. Eén van de weinige klusjes die ik niet zelf kon oplossen. Naar de FM gebracht. Die hebben daar trucjes voor. Uiteindelijk voor 10 euro een nieuw busje erin. Crank zelf gedemonteerd om wat kosten te besparen. Op die manier konden ze het oude busje eruit krijgen.
Laatst gewijzigd door havana op 22 apr 2018 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
@havana en @rola, bedankt! Ik heb even op helicoil gegoogled en volgens mij bedoelen jullie hetzelfde.
Crank moet er zeker uit om het oude pijpje en restmateriaal uit het frame te halen?
Nogmaals dank!
Crank moet er zeker uit om het oude pijpje en restmateriaal uit het frame te halen?
Nogmaals dank!
Kan wellicht ook via de zadelpen.
Vorsprung durch Pedantik
in aanvulling op @alien: veel oudere fietsenmakers hebben een doos met diverse maten blindklinkmoeren en een tang om die te monteren. Eigen ervaring.
-
- Forum-lid HC
Helicoil is daadwerkelijk iets anders dan een nieuw busje monteren. Helicoil snij je grotere draad in de bestaande bus, waar dan de helicoil ingedraaid wordt.Der Hanzelmann schreef: ↑23 apr 2018 06:53 @havana en @rola, bedankt! Ik heb even op helicoil gegoogled en volgens mij bedoelen jullie hetzelfde.
Nogmaals dank!
In mijn ogen de beste optie in deze, mits de bus dik genoeg is.
Als ik de TS was zou ik eerst even (laten) kijken waar het gerammel nu zit: gestripte schroefdraad in de bus of de bus zelf....
Helicoil is ongeschikt voor dit soort kleine dingetjes, neemt veel te veel ruimte en materiaal in beslag.scottwilko schreef: ↑23 apr 2018 10:27 CUT
Helicoil is daadwerkelijk iets anders dan een nieuw busje monteren. Helicoil snij je grotere draad in de bestaande bus, waar dan de helicoil ingedraaid wordt.
In mijn ogen de beste optie in deze, mits de bus dik genoeg is.
Is het een gelast busje> 1 mm grotere draad in tappen.
Zit er een geniet/geklemd busje in> vervangen door blindklinkmoer.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig