afdalen met tubeles wielen
Ik ga volgende week drie x de Stelvio beklimmen en dus ook weer drie keer naar beneden. Op het moment zit ik nog in Frankrijk en heb net mijn clincher achterwiel om zeep geholpen. Nu heb ik als reserve een setje full carbon tubles wielen mee. Weet iemand of dit kwaad kan met afdalen en bv het heet worden van de velgen door overmatig remmen.
alvast dank voor de info
Dick
alvast dank voor de info
Dick
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Je meeste remvermogen pak je op het voorwiel. Dus een aluclincer voor maakt het een stuk makkelijker.
-
- Forum-lid HC
Maar dan niet gaan slepen met de achterrem.
Met de voorrem rem je, met de achterrem stuur je.
Met de voorrem rem je, met de achterrem stuur je.
Dank voor de tips.
Heb voor de zekerheid maar een aluachterwiel aangeschaft.
En dat was best nodig. In de aanloop naar de 1e klim met 150 man in een groep 8 km afdalen. Dat moest rustig en ging dus gepaard met veel remmen.
Resultaat veel lekke banden. En ook enkele spaakbreuken.
Zelf nergens last van!!
En dat was best nodig. In de aanloop naar de 1e klim met 150 man in een groep 8 km afdalen. Dat moest rustig en ging dus gepaard met veel remmen.
Resultaat veel lekke banden. En ook enkele spaakbreuken.
Zelf nergens last van!!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
- Contact
Ik zal niet zeggen dat je altijd maar moet doen wat profs doen, maar kijk eens naar een afdaling tijdens de komende Tour: iedereen rijdt ruim uit elkaar, zodat je gewoon lekker je eigen ding kan doen. Ik vind afdalen met anderen in de buurt maar niks.
Je hebt het trouwens over tubeless en alu clinchers, maar ik neem aan dat je carbon clinchers bedoelt?
Je hebt het trouwens over tubeless en alu clinchers, maar ik neem aan dat je carbon clinchers bedoelt?
- de zwarten
- Forum-lid HC
dmoller schreef:Dank voor de tips.
Dat was de tip niet...
edit: niet goed gelezen!
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
![Afbeelding](http://www.corniel.nl/zzz/fora/smiley_campabinieri.gif)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
dvangennip schreef:Ik zal niet zeggen dat je altijd maar moet doen wat profs doen, maar kijk eens naar een afdaling tijdens de komende Tour: iedereen rijdt ruim uit elkaar, zodat je gewoon lekker je eigen ding kan doen. Ik vind afdalen met anderen in de buurt maar niks.
Die profs dalen gewoon bij elkaar in 't wiel, soms ontstaat er wel eens ergens een gaatje, maar je gaat niet al beginnen met gaten laten vallen.
Volgens mij heeft hij al een alu voorwiel. Z'n achterwiel was gebroken en de carbon wielen waren z'n reserve..de zwarten schreef:dmoller schreef:Dank voor de tips.
Dat was de tip niet...