Kylltal 417km +3.527,4 / -3.583,2hm
Vanuit Maastricht vertrekken we met een korte vlakke aanloop langs de Gulp naar Slenaken. Door de uitlopers van de Voerstreek klimmen we geleidelijk naar Henri-Chapelle en richting Welkenraedt. Na Eupen volgt de beklimming naar de Wesertalsperre. Voor een keer laten we deze links liggen en gaan rechtsaf door het Staatswald Oberweser. De verbodsborden kun je negeren want fietsen is er toegestaan. Via Grand Bongard bereiken we het hoogste punt 670m van dit brevet. Voorzichtig zoeken we onze weg over rustige boswegen naar de Vennbahn (RAVeL Route 48).
Met een maximaal stijgingspercentage van 2% op dit vrijliggend fietspad komen we aan in Weywertz.
Hier gaan we richting oosten over de Vennquerbahn, tot Losheim is het nog even klimmen. Dan wordt de afdaling ingezet richting Echternacht. Vanaf Jünkerath volgen we de Kylltalradweg richting Bitburg.
Bij Kyllburg volgt nog een prachtige beklimming. Geniet van het uitzicht op de banken boven aan de beklimming. Eigenlijk was Echternacht als volgende controleplaats gedacht, maar om een voor de hand liggende reden heb ik Bitburg ook tot controleplaats gemaakt. Langs de Nims bereiken we tenslotte Echternacht.
Vanaf Echternacht volgen we de Sauer Bollendorf. Inplaats van in Luxemburg te blijven volgen we de Sauer op Duits grondgebied via de L1. Aanvankelijk volgen we nog de Gaybach, maar dan is het 70km klimmen en dalen tot we het dal van de Our bereiken en langs de Ulf bereiken we Schmëtt. Na Gouvy zoeken we de La Lienne op die ons richting de Ambleve voert. Via Remouchamps volgen we de Ambleve tot waar deze de Ourthe bereikt. Via de Maas gaat het richting Wandre. De linker oever van het Albertkanaal brengt ons tenslotte naar Maastricht.
Verlichting en reflectievest zijn noodzakelijk.
Inschrijven via: https://randonneurs.nl/event/brm-400-ma ... nl-kyltal/
BRM 400 Maastricht - Kylltal, 26-05-2018
Jammer dat dit geen nachtrit is, dan had ik hem wel gereden.
Maar nu een enorm onhandige starttijd icm mijn tempo kom ik dan midden in de nacht aan.
Om nou om 2u 's nachts ofzo bij b&b adresje aan te kloppen is ook weer zo...
Succes aan de mensen die hem wel gaan fietsen.
Maar nu een enorm onhandige starttijd icm mijn tempo kom ik dan midden in de nacht aan.
Om nou om 2u 's nachts ofzo bij b&b adresje aan te kloppen is ook weer zo...
Succes aan de mensen die hem wel gaan fietsen.
Ik ben juist blij dat het geen nachtrit is, zodat ik maandag nog gewoon uitgeslapen op mijn werk kan verschijnen.
Als je echt tempo wilt rijden zou je voor 1 uur terug moeten kunnen zijn en dan kun je met de auto toch gewoon nog thuis komen? Of je plakt er nog 200km aan vast en rijdt alsnog de nacht door.
Ik wil er een rustig ritje van maken met een siestapauze zodat ik zondagmorgen de eerste trein terug kan nemen. Heb er zin in.
Als je echt tempo wilt rijden zou je voor 1 uur terug moeten kunnen zijn en dan kun je met de auto toch gewoon nog thuis komen? Of je plakt er nog 200km aan vast en rijdt alsnog de nacht door.
Ik wil er een rustig ritje van maken met een siestapauze zodat ik zondagmorgen de eerste trein terug kan nemen. Heb er zin in.
Voor 1 uur terug zou op papier moeten lukken, 30 gemiddeld moet wel lukken op deze route met niet heel veel klimmen.
Maar je stopt onderweg ook en wat eten ed dus inschatting zou rond 2u zijn.
En los van het feit dat ik geen auto heb, ga ik na zo'n rit niet nog even ruim 2 uur in de auto zitten.
Maar je stopt onderweg ook en wat eten ed dus inschatting zou rond 2u zijn.
En los van het feit dat ik geen auto heb, ga ik na zo'n rit niet nog even ruim 2 uur in de auto zitten.
Super vette rit
Dit is veruit de zwaarste en mooiste brevet die ik gereden heb.
Wat een geweldige natuur schoon.
Ik heb bijna heel de route tot aan Echtennach met een Duitse meneer mee gefietst.
Hij wou heel graag voetbal kijken ,ik heel heel erg nie.
Wat voor mij wel uitdagend was dat er van Echtenanch 160 km geen proviand te halen viel.
Gelukkig zaten er om 01:00u nog mensen op een terras bij een hotel en waar ik brutaal om wat water gevraagd heb.
Gelukkig was dit helemaal geen probleem anders had ik er denk wel 1 gehad. (leermomentje)
Het ravel door Luik heen is de moeder van ALLE #$#$*^$&$*&^%& fietspaden.
Voor de rest echt geweldige super route.
Mijn complimenten.
Dit is veruit de zwaarste en mooiste brevet die ik gereden heb.
Wat een geweldige natuur schoon.
Ik heb bijna heel de route tot aan Echtennach met een Duitse meneer mee gefietst.
Hij wou heel graag voetbal kijken ,ik heel heel erg nie.
Wat voor mij wel uitdagend was dat er van Echtenanch 160 km geen proviand te halen viel.
Gelukkig zaten er om 01:00u nog mensen op een terras bij een hotel en waar ik brutaal om wat water gevraagd heb.
Gelukkig was dit helemaal geen probleem anders had ik er denk wel 1 gehad. (leermomentje)
Het ravel door Luik heen is de moeder van ALLE #$#$*^$&$*&^%& fietspaden.
Voor de rest echt geweldige super route.
Mijn complimenten.
What do you mean i ain't kind, just not your kind.
Liever te dik in de kist als een feesie gemist
Liever te dik in de kist als een feesie gemist