Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cannondale Synapse Carbon Disc Ultegra SE of normaal of toch doorzoeken?

nismit
Forum-lid

nismit 17 mei 2018 21:47

Hoi iedereen,

Sinds een maand ben ik opzoek naar een nieuwe fiets. Ik weet redelijk goed waar ik naar opzoek ben:
  • ultegra
    disc
    max 3000 euro
Nu heb ik via een fietsen zaak de synaps carbon ultegra SE, caad12 ultegra en synaps disc 105 geprobeerd. Ondanks dat de caad12 sneller reageert dan de synaps past de synaps beter bij mijn wensen(comfort op langere afstanden) en voelt de synaps meer solide in alles behalve versnellen en respons.

Ik heb nu alleen twee problemen waar ik tegen aan loop, welke synaps koop ik, de SE of de normale uitvoering of zoek ik nog door? Ondanks een grotere korting op de SE dan op de normale vind ik de SE net niet genoeg om extra geld te uit te geven(Het valt net 100 euro buiten mijn budget). Het voornaamste voordeel van de SE is het gewichtsvoordeel of zie ik iets over het hoofd?
Het tweede probleem is de hoe de fiets reageert. De caad12 reageert significant beter dan de synaps, voornamelijk tijdens het versnellen. Kan dit komen door het verschil in banden (25mm vs 30mm)? Er zat 600gram tussen de modellen kan ik me herinneren (opgemeten in de winkel), maakt die 600 gram zoveel uit voor hoe de fiets reageert onder versnelling?

Op het moment gaat mijn keuze naar de Cannondale Synapse Carbon Disc Ultegra (dus niet SE), maar ik ben bang dat ik de directe response ga missen die de caad12 had. Ik ben nog wel van plan de Cannondale Synapse Carbon Disc Ultegra te proberen in een andere winkel waar ze die wel hebben. Als het wel de response geeft ben ik wel verkocht denk ik :). Iemand tips in voor mijn geval?

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 18 mei 2018 09:01

Comfort vs race geometrie,welke jou het beste past zou ik voor kiezen en waar ga je de fiets voor gebruiken lange rustige tochten of het rauwe werk.Het kan met beide uiteraard.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

nismit
Forum-lid

nismit 18 mei 2018 17:10

Comfort vs race geometrie,welke jou het beste past zou ik voor kiezen en waar ga je de fiets voor gebruiken lange rustige tochten of het rauwe werk.Het kan met beide uiteraard.
Een comfort gerichte fiets past beter bij mijn wensen en op een sportief model ga ik het nooit lang vol houden in zo'n houding. Ik ben alleen bang dat ik de betere response van een hardere fiets ga missen in een comfort gerichte fiets, dus ik zoek eig naar de fiets die dit wel kan bieden, zo niet, dan toch een van de synapsen.

nismit
Forum-lid

nismit 18 mei 2018 17:44

SqueeZer schreef: 18 mei 2018 17:23
nismit schreef: 18 mei 2018 17:10
Een comfort gerichte fiets past beter bij mijn wensen en op een sportief model ga ik het nooit lang vol houden in zo'n houding. Ik ben alleen bang dat ik de betere response van een hardere fiets ga missen in een comfort gerichte fiets, dus ik zoek eig naar de fiets die dit wel kan bieden, zo niet, dan toch een van de synapsen.

Dan ga je toch echt zelf de knoop moeten doorhakken vrees ik, of iets minder response maar wat meer comfort of een hardere fiets maar het niet lang vol houden in die houding ...

Dat gezegd zijnde zal er wel wat verschil zitten in de banden waarmee je een testrit gemaakt hebt.

Persoonlijk ga ik liever wat trager maar op een fiets waarop ik het uithoud.
Tis niet dat ik me trager of sneller voel, het gaat meer om het grip gevoel/hoeveel informatie van de weg wordt weggefiltert. Miss dat de 30mm vs 25mm banden dat voor mij oplossen.

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 18 mei 2018 17:57

Bianchi Infinito/Sempre? Schijnt redelijk racy te zijn.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

nismit
Forum-lid

nismit 18 mei 2018 18:15

MarcFaFo schreef: 18 mei 2018 17:57
Bianchi Infinito/Sempre? Schijnt redelijk racy te zijn.
Well echt ver boven mijn budget (als je de infinito cv bedoeld) of het heeft geen schijfremmen helaas.

MariusP
Forum-lid

MariusP 19 mei 2018 23:59

Canyon Endurace, comfortabel én racy:
https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... -0-sl.html
Canyon Endurace CF SL disc 9.0 Di2
Specialized Stumpjumper Comp

nismit
Forum-lid

nismit 20 mei 2018 17:35

MariusP schreef: 19 mei 2018 23:59 Canyon Endurace, comfortabel én racy:
https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... -0-sl.html
Ja naar canyon had ik ook gekeken, ik heb hem echter nergens in een winkel kunnen vinden. Ik wil de fiets wel eerst uitproberen voordat ik hem koop.

MariusP
Forum-lid

MariusP 20 mei 2018 18:30

Is alleen te koop via internet, wel uit te proberen bij de fabriek in Koblenz. Ik heb hem wel gekocht zonder eerst op te rijden, op basis van een uitgebreide bikefit. Nog geen moment spijt van gehad. Je kunt 'm altijd nog terug sturen binnen 30 dagen.
Canyon Endurace CF SL disc 9.0 Di2
Specialized Stumpjumper Comp

nismit
Forum-lid

nismit 20 mei 2018 20:28

MariusP schreef: 20 mei 2018 18:30 Is alleen te koop via internet, wel uit te proberen bij de fabriek in Koblenz. Ik heb hem wel gekocht zonder eerst op te rijden, op basis van een uitgebreide bikefit. Nog geen moment spijt van gehad. Je kunt 'm altijd nog terug sturen binnen 30 dagen.
Een tripje naar Koblenz is toch al gauw 900 km :/, dus dat gaat hem denk niet worden. Wel jammer, zijn zeker wel aantrekkelijke fietsjes.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 21 mei 2018 14:28

In plaats daarvan kun je de fiets ook gewoon bestellen.
Als die niet bevalt mag je binnen 30 dagen de fiets terugsturen en krijg je je geld terug bij Canyon.
Canyon behoort tot de top en is onverslaanbaar in prijs/kwaliteit.
https://www.canyon.com/nl/service

Met jouw budget krijg je dan zoiets:https://www.canyon.com/road/endurace/en ... -0-sl.html
Afbeelding

nismit
Forum-lid

nismit 21 mei 2018 16:34

loos schreef: 21 mei 2018 14:28 In plaats daarvan kun je de fiets ook gewoon bestellen.
Als die niet bevalt mag je binnen 30 dagen de fiets terugsturen en krijg je je geld terug bij Canyon.
Canyon behoort tot de top en is onverslaanbaar in prijs/kwaliteit.
https://www.canyon.com/nl/service

Met jouw budget krijg je dan zoiets:https://www.canyon.com/road/endurace/en ... -0-sl.html
Hmmm. Heb er toch nog ff goed naar gekeken, je krijgt wel echt veel meer voor je geld. Wellicht probeer ik nog wat fietsen uit en bestel ik deze fiets en beslis ik daarna welke ik wil. Persoonlijk vind ik het wel raar om bijvoorbeeld de fiets te bestellen, er 2 weken flink op te fietsen, schoon te maken en weer op te sturen mocht het toch niks zijn.

Plaats reactie