Sinds een maand ben ik opzoek naar een nieuwe fiets. Ik weet redelijk goed waar ik naar opzoek ben:
- ultegra
disc
max 3000 euro
Ik heb nu alleen twee problemen waar ik tegen aan loop, welke synaps koop ik, de SE of de normale uitvoering of zoek ik nog door? Ondanks een grotere korting op de SE dan op de normale vind ik de SE net niet genoeg om extra geld te uit te geven(Het valt net 100 euro buiten mijn budget). Het voornaamste voordeel van de SE is het gewichtsvoordeel of zie ik iets over het hoofd?
Het tweede probleem is de hoe de fiets reageert. De caad12 reageert significant beter dan de synaps, voornamelijk tijdens het versnellen. Kan dit komen door het verschil in banden (25mm vs 30mm)? Er zat 600gram tussen de modellen kan ik me herinneren (opgemeten in de winkel), maakt die 600 gram zoveel uit voor hoe de fiets reageert onder versnelling?
Op het moment gaat mijn keuze naar de Cannondale Synapse Carbon Disc Ultegra (dus niet SE), maar ik ben bang dat ik de directe response ga missen die de caad12 had. Ik ben nog wel van plan de Cannondale Synapse Carbon Disc Ultegra te proberen in een andere winkel waar ze die wel hebben. Als het wel de response geeft ben ik wel verkocht denk ik . Iemand tips in voor mijn geval?