Stages vermogensmeter lijkt te laag wattage te geven
-
- Forum-lid
Ik heb al een poosje het vermoeden dat mijn Stages vermogenmeter structureel een te laag wattage aan geeft.
In de winter viel me al op dat ik op Zwift moeilijk mee kon komen met bekenden, die ik op de weg meer dan bij kan houden. Gisteren reed ik met een vriend die hetzelfde postuur heeft en 1 kilo zwaarder is een toertocht in de Ardennen. Hij trapte op een aantal klimmen bijna 100 watt meer dan ik, terwijl we dezelfde tijd reden. (250 vs 340 watt )
Mijn stages is een tweedehandsje en al 3 jaar oud. Is er een mogelijkheid om zo'n apparaat te laten doormeten? En als ie inderdaad een te laag wattage geeft, is zoiets dan op te lossen?
In de winter viel me al op dat ik op Zwift moeilijk mee kon komen met bekenden, die ik op de weg meer dan bij kan houden. Gisteren reed ik met een vriend die hetzelfde postuur heeft en 1 kilo zwaarder is een toertocht in de Ardennen. Hij trapte op een aantal klimmen bijna 100 watt meer dan ik, terwijl we dezelfde tijd reden. (250 vs 340 watt )
Mijn stages is een tweedehandsje en al 3 jaar oud. Is er een mogelijkheid om zo'n apparaat te laten doormeten? En als ie inderdaad een te laag wattage geeft, is zoiets dan op te lossen?
Al opnieuw gekalibreerd en zero offset?HarryuitHilversum schreef: ↑03 jun 2018 21:53 Ik heb al een poosje het vermoeden dat mijn Stages vermogenmeter structureel een te laag wattage aan geeft.
Specialized Diverge Axs
-
- Forum-lid
Al opnieuw gekalibreerd en zero offset?
Zeker! Met regelmaat.
Zeker! Met regelmaat.
3 jaar oud betekent geen garantie meer, ik zou er eens een mailtje aan wagen richting Stages. Lijkt me vrij evident dat ie niet doet dat ie moet doen.
-
- Forum-lid
Power meter van de ander kan ook teveel aangeven.HarryuitHilversum schreef: ↑03 jun 2018 21:53 Hij trapte op een aantal klimmen bijna 100 watt meer dan ik, terwijl we dezelfde tijd reden. (250 vs 340 watt )
Ik weet niet hoe zwaar je bent, dus 250 Watt zegt ook niet alles.
-
- Forum-lid
Dat is wel veel.
Mijn Stages (Gen2) zit binnen 1% van mijn Tacx Neo en Garmin Vector 3.
Mijn Stages (Gen2) zit binnen 1% van mijn Tacx Neo en Garmin Vector 3.
-
- Forum-lid
Heb hetzelfde ‘probleem’. Stages geeft significant lager dan de direto (iet meer dan 10%). Qua klimtijden en wattage kom ik ook veel hoger uit dan wat mijn stages aan FTP geeft. Verder valt er mee te leven. Doet z’n werk goed, alleen slecht voor je ego
Wel irritant als je de gegevens van de direto in hetzelfde programma gebruikt als dat van de stages. Geeft een vertekend beeld. En in zwift sta je ook 1-0 achter als je je stages koppelt ipv de direto powermeter.
Wel irritant als je de gegevens van de direto in hetzelfde programma gebruikt als dat van de stages. Geeft een vertekend beeld. En in zwift sta je ook 1-0 achter als je je stages koppelt ipv de direto powermeter.
-
- Forum-lid
Of je staat 1-0 voor als je de Direto aansluit
In principe maakt het niks uit of je vermogensmeter hoger of lager meet, zolang dit consequent is. Je trainingszones zijn dan alsnog te berekenen en je kan je kan er dan prima mee trainen. Zoals hier al eerder gezegd, het is eerder storend voor je ego. In wedstrijden, of dat nu ‘echte’ wedstrijden zijn of onderling met je vrienden, zal je toch mee moeten schuiven anders win je nooit. Mijn tips train je suf met vermogen en tijdens de koers/uitdaging zelf niet tevee meer naar kijken en je meer bezig houden met de koers zelf.