Deze 600 doorkruist bijna alle landschappen en vergezichten, die Nederland rijk is en laat zien hoe mooi Nederland is.
Na Aarle-Rixtel gaat het langs het Wilhelminakanaal tot Haghorst. Daarna richting Baarle Nassau/Hertog. Binnen 1 km. ga je daar enkele keren de grens met België over en weer terug.
Na 100 km. is in Zundert de 1e controle.
Op het Goese Sas laat ik de deelnemers vrij in het kiezen van de horecagelegenheid: Het Sas 1 of ‘t Loze Vissertje.
De sluisovergang daar is met de racefiets wel te doen, maar voor een velomobiel wat smal, vandaar een extra track in rood over Wilhelminadorp.
Na Goese Sas ligt een stukje onverhard. Links daarvan kun je door het gras, dat is wel zo comfortabel. Je mag ook de binnendijkse weg nemen, maar je mist dan het schitterende uitzicht, dat je op het buitendijkse pad hebt. In Zierikzee is het voor velomobielrijders aan te raden om de Oude Haven heen te rijden en niet over het bruggetje, dit om mogelijke schade aan de onderkant van je voertuig te vermijden. Vandaar de rode track.
Ook deze keer kunnen we bij Jan Pieter Broekhoven in Delft terecht voor een (gratis) hapje, een drankje en een controle.
Op 306 km. heb ik een waypoint gezet bij Stay Okay Noordwijkerhout voor de deelnemers, die halverwege in een bed willen slapen. Je moet het wel zelf regelen.
Het 24u tankstation aan de A200 bij Haarlemmerliede is een prima mogelijkheid om tussentijds te fourageren. Ik heb het van een waypoint voorzien. Wel even opletten, het smalle toegangspoortje rijd je zo voorbij.
De veerpont over het Noordzeekanaal is nog steeds gratis voor fietsers en vaart 24/7.
De McDrive net even buiten Lelystad is 24 u. per dag open. De track Hoorn-Stroe is behoorlijk lang, dus als je trek hebt, kun je daar terecht.
Voor de snelle fietsers zal de controle in Berg en Dal nog dicht zijn. In dat geval voldoet een fotocontrole.
Er zijn 2 verplichte fotocontroles, die aan de finish getoond dienen te worden. De 1e bij de Uitkijktoren ten Noorden van Ouddorp, de 2e bij Hotel Duinoord in de duinen achter Wassenaar.
Tenslotte: wil de snelste rijder zich melden, als hij in Well op de controle is, zodat wij ons kunnen voorbereiden op zijn komst aan de molen.
Aanmelding, GPS track en routebeschrijving op https://randonneurs.nl/event/brm-600-me ... nederland/
BRM 600 Merselo NL- Mooi Nederland 7 juli 2018
-
- Forum-lid
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
- Locatie: Groningen
Gaat 'm niet worden helaas. Vanaf 30 juni t/m 15 juli rijden er geen treinen van/naar Zwolle en de NS zegt expliciet dat er geen fietsen meekunnen in de vervangende bussen... Maar misschien ook beter om even wat rustiger aan te doen
Lekkere timing trouwens van de NS, het weekend van 30 juni is de TT van Assen met naar verwachting meer dan 100.000 bezoekers. Als 10% met de trein komt kunnen ze hun lol wel op.
Anyway, ziet er uit als een leuk brevet, veel plezier allemaal!
Lekkere timing trouwens van de NS, het weekend van 30 juni is de TT van Assen met naar verwachting meer dan 100.000 bezoekers. Als 10% met de trein komt kunnen ze hun lol wel op.
Anyway, ziet er uit als een leuk brevet, veel plezier allemaal!
Even ter info:
Zondag 8 juli is er in Berg en Dal ook de omloop der Zevenheuvelen. Het parcours gaat een stuk over dezelfde route als de gps track (Oude Kleefsebaan) van de BRM. Waarschijnlijk zal dan de weg of in ieder geval een deel zijn afgesloten. Controlepunt 8 ligt aan diezelfde weg. Misschien iets om even rekening mee te houden?
https://omloopderzevenheuvelen.nl/amateurs-sportklasse
Zondag 8 juli is er in Berg en Dal ook de omloop der Zevenheuvelen. Het parcours gaat een stuk over dezelfde route als de gps track (Oude Kleefsebaan) van de BRM. Waarschijnlijk zal dan de weg of in ieder geval een deel zijn afgesloten. Controlepunt 8 ligt aan diezelfde weg. Misschien iets om even rekening mee te houden?
https://omloopderzevenheuvelen.nl/amateurs-sportklasse
De GPS track staat in mijn Garmin. Inschrijving is gebeurt. Het weer wordt prima. Temperatuur overdag max 27 graden en 's nachts 12 graden. Dus de overschoenen kunnen thuisblijven . Wel lange mouw en beenstukken mee, natuurlijk. De wind komt uit het noorden. Dus het laatste deel windje mee.
Kortom: het wordt een prima "tochtje" : Ik heb er zin in........
Het zal wel erg druk zijn bij de start.
Kortom: het wordt een prima "tochtje" : Ik heb er zin in........
Het zal wel erg druk zijn bij de start.
2 jaar terug: 600km lang een meedraaiende wind gehad, tegenwind. Ik zie mezelf nog zitten op een bankje in Lelystad, heb flink tegen mezelf moeten praten om me weer op de fiets te krijgen. Wat was het afzien dat jaar. Paar jaar daarvoor: zware slagregen en windkracht 7 tegen op de Houtribdijk. Ik heb er weer zin in dit jaar.....
Parijs-Brest-Parijs 2023
Ik ben ook van de partij
Deze 600km nog nooit uitgereden. 2 pogingen gedaan.
Vorig jaar andere ronde Nederland uitgereden , nu deze nog.
Ben weer paar km wijzer geworden afgelopen jaar dus moet goed komen.
Deze 600km nog nooit uitgereden. 2 pogingen gedaan.
Vorig jaar andere ronde Nederland uitgereden , nu deze nog.
Ben weer paar km wijzer geworden afgelopen jaar dus moet goed komen.
What do you mean i ain't kind, just not your kind.
Liever te dik in de kist als een feesie gemist
Liever te dik in de kist als een feesie gemist
71 voorinschrijvingen! Populair de lange afstanden. Het beloofd druk te worden bij PBP volgend jaar. Ik denk dat je de 600km toch wel nodig heb voor de prekwalificatie. In 2014 stond nog niet de helft van dit aantal aan de start.
Parijs-Brest-Parijs 2023
Mooie rit,
Lekker weer.
leuke mensen.
Gelukkig mijzelf niet gek laten maken...………
de Eerste 100km mooi tempo, daarna tocht te veel,te vaak,te hard kopwerk gedaan omdat ik mijzelf super voelde.(100/500km)
De laatste 100 km als huilend meisje naar Merselo toe gekropen...
Ik leer het ook nooit
Lekker weer.
leuke mensen.
Gelukkig mijzelf niet gek laten maken...………
de Eerste 100km mooi tempo, daarna tocht te veel,te vaak,te hard kopwerk gedaan omdat ik mijzelf super voelde.(100/500km)
De laatste 100 km als huilend meisje naar Merselo toe gekropen...
Ik leer het ook nooit
What do you mean i ain't kind, just not your kind.
Liever te dik in de kist als een feesie gemist
Liever te dik in de kist als een feesie gemist
Om 08:00u vertrokken met 72 deelnemers. Wederom weer een grote opkomst. Waarschijnlijk ook mede door het mooie weer. De voorspellingen zijn temperaturen overdag van 26 graden en de minimale temperatuur ’s nachts 10 graden. Wind uit het noorden kracht 3. Dus op de heenweg wind tegen en als we zondag terug rijden windje mee.
Tot aan de eerste contolepost in een grote groep meegereden. Daar even snel een colaatje gedronken en weer ( alleen ) verder gereden. De groep bleef nog even zitten.
Op de eilanden was het zwaar met de tegenwind. Op de Brouwersdam stond ik bijna stil. Gelukkig werd ik ingehaald door en groepje met een lekker tempo. In Maasluis het pontje genomen en door naar Delft gereden. Daar was de controlepost bij JePe. Ook deze keer weer een uitstekende verzorging, met lekker macaroni en cola. Even lekker bijkomen en wat kletsen met de deelnemers.
Daarna weer verder de nacht in. Ondertussen werd het al wat kouder, dus de been en armstukken aangetrokken. ’s Nachts nog een 24 uurs tankstation aangedaan om wat warms te drinken en nog wat te eten. Uiteraard weer vreemd kijkend publiek, die zich afvroegen wat we in hemelsnaam aan het doen waren.
De nacht was toch wel erg fris. Rond 06:00u begon ik in te kakken. Dus een slaapplekje opgezocht en om 06:a30u een tukkie gedaan van ruim anderhalf uur. Om 08:15u weer verder gegaan. Dan is het in het begin wel erg fris. Maar rond 09:00u werd het warmer, doordat de zon opkwam. De wind was toch weer gedraaid en we hadden hem helaas niet vanuit het noorden.
In Berg en Dal weer een controlepost en even snel wat gedronken en de bidons gevuld. Daar geen problemen gehad met de omloop der Zevenheuvelen. Het werd steeds warmer, dus de been en armstukken konden uit. Op weg naar Stroe en daarna naar Well. Vanuit daar de laatste kilometers naar Merselo. Het ging lekker.
Ik kwam na 602 km en precies 32 uur aan. Een prima tijd, en erg voldaan over het verloop van de tocht.
Jan, bedankt voor de organisatie. Tot de volgende keer.
Foto's staan http://tonnieraemakers.nl/2018/07/08/60 ... t-merselo/ hier.
Tot aan de eerste contolepost in een grote groep meegereden. Daar even snel een colaatje gedronken en weer ( alleen ) verder gereden. De groep bleef nog even zitten.
Op de eilanden was het zwaar met de tegenwind. Op de Brouwersdam stond ik bijna stil. Gelukkig werd ik ingehaald door en groepje met een lekker tempo. In Maasluis het pontje genomen en door naar Delft gereden. Daar was de controlepost bij JePe. Ook deze keer weer een uitstekende verzorging, met lekker macaroni en cola. Even lekker bijkomen en wat kletsen met de deelnemers.
Daarna weer verder de nacht in. Ondertussen werd het al wat kouder, dus de been en armstukken aangetrokken. ’s Nachts nog een 24 uurs tankstation aangedaan om wat warms te drinken en nog wat te eten. Uiteraard weer vreemd kijkend publiek, die zich afvroegen wat we in hemelsnaam aan het doen waren.
De nacht was toch wel erg fris. Rond 06:00u begon ik in te kakken. Dus een slaapplekje opgezocht en om 06:a30u een tukkie gedaan van ruim anderhalf uur. Om 08:15u weer verder gegaan. Dan is het in het begin wel erg fris. Maar rond 09:00u werd het warmer, doordat de zon opkwam. De wind was toch weer gedraaid en we hadden hem helaas niet vanuit het noorden.
In Berg en Dal weer een controlepost en even snel wat gedronken en de bidons gevuld. Daar geen problemen gehad met de omloop der Zevenheuvelen. Het werd steeds warmer, dus de been en armstukken konden uit. Op weg naar Stroe en daarna naar Well. Vanuit daar de laatste kilometers naar Merselo. Het ging lekker.
Ik kwam na 602 km en precies 32 uur aan. Een prima tijd, en erg voldaan over het verloop van de tocht.
Jan, bedankt voor de organisatie. Tot de volgende keer.
Foto's staan http://tonnieraemakers.nl/2018/07/08/60 ... t-merselo/ hier.