Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar CS400 hangt / lockup

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 16 jun 2010 01:50

Sinds gisteren ook weer een "leuke": mijn Polar CS400 hangt om de haverklap. Na een paar kilometer (kan -en is meestal- na ongeveer 0,5km zijn, maar kan ook na 20km zijn) blijft de snelheid hangen en er worden ook verder geen afstandskilometers meer geregistreerd. De training stoppen en opnieuw starten geeft dezelfde problemen. Ook bij het uploaden van de rit komt er niets over, ook geen hartslag. (rij je eens een keer 140km op een dag, heb ik geen bewijsmateriaal ;-)

Kent iemand dit probleem (en weet wat de oplossing is)?

Ik probeer 'm nu eerst met een soft-reset, als 't daarna nog niet werkt dan maar met een hard "factory" reset, en als dat niet werkt dan maar de batterij er een dag uit of zo...

Ik vond onderstaande op internet How to reset your Polar heart rate monitor

Having problems with your CSxxx series Polar Heart Rate Monitor? Maybe it needs a reset. Here's how to do it.

Applies to CS400 & CS600 Polar Hear Rate Monitors

On most Polar heart rate monitors, it is possible to reset the unit by pressing and holding ALL available buttons, including the front button if it has one.

Polar Heart Rate Monitor Soft Reset
Press and hold ALL buttons for 5 seconds. If you are lucky, everything will "light up" and all the display legends can be seen. Now press any button, if you have a front button, press that one. If your unit has 3 buttons on the right hand side, press the middle one, otherwise press any button. Hopefully you will see an "egg timer" then you will be taken back to "SETTINGS" menu. With a bit of luck, your unit is now working and ready for action. Sometimes, across all brands, we see a heart rate monitor lock up for no apparent reason.. it may never happen again.

Sourced from: http://www.heartratemonitor.co.uk/polar_hrm_reset.html

If that doesn't Work then here is how you reset your Polar Hear Rate Monitor to the factory defaults.

Polar Heart Rate Monitor Factory Defaults Reset
**** Warning ****
This will clear all your Polar Heart rate monitors data and all your setting. Make sure that you back up your Polar Heart Rate monitor first using your polar heart rate software.
**** Warning ****
Hold all four buttons in for 2 seconds until the screen goes blank. In quick succession while the screen is still blank, push in the lower left and then the upper right button. Hit the lower right button twice until "Restore Default Settings" appears. Select this and tell it twice that yes, you really, really want to do it.

Sourced from: http://firstlastalways.blogspot.com/200 ... ctory.html

[tvp nespresso]

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 16 jun 2010 09:55

Zit het geheugen van de fietscomputer misschien vol?
Heeft een clubgenoot ook ooit eens gehad.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 jun 2010 10:17

Dat verhaal van het geheugen heb ik al vaker gehoord, maar bij mij loopt ie zo vaak over en heb er nooit problemen mee.
Less is bore

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 16 jun 2010 10:45

Nee, geheugen is leeg (maak ik ook elke keer leeg als ik na een training de gegevens upload)

geer
Forum-lid

geer 16 jun 2010 10:59

Ik heb het probleem ook. CS400 gaat voor de derde keer terug naar Polar. Ik neem maar gewoon een upgrade naar een cs600, hopen dat polar een beetje meewerkt.

Hoe dan ook, die cs400 hoef ik niet meer terug.

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 16 jun 2010 22:39

Na die soft-reset heb ik 'm even in een klinische testsituatie geplaatst: 4 magneetjes aan mijn platenspeler bevestigd en de sensor erbij geplaatst en ...laat maar lekker draaien... inmiddels 40km geklokt en nog geen hang-op hang-op hang-op ;-)

Morgen maar eens op de fiets in the real life proberen...

[edit] in the real life doet-ie t ook weer. Nu maar hopen dattie t blijft doen...

iceman
Forum-lid

iceman 09 nov 2010 18:10

Heb net hetzelfde probleem, vandaag binnengebracht bij een polar sercice center en ze gingen het binnenwerk veranderen, was blijkbaar geen onbekend probleem!
Hopelijk is dit niet het begin v/e lange lijdensweg, want dan had ik toch beter voor een cs 600 gekozen.
Heb de cs pas vorige maand aangeschaft na vele beslommeringen met een sigma bc2006...

iceman
Forum-lid

iceman 19 nov 2010 21:17

Vandaag m'n cs400 terugbezorgd gekregen en tijdens een uurtje hersteltraining deed ie het terug prima.
Hopelijk blijft het nu zo...

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 19 aug 2011 14:56

Ik heb het ook hetzelfde probleem met mijn CS 400, sinds ik hem in Oktober 2010 aangeschaft heb. Na 500 m stopt de meting en moet ik het ding afzetten en opnieuw aanzetten. Dan doet hij het goed tot je stopt, dan wil hij niet meer op gang komen en moet ik hem weer opnieuw uit-en aanzetten met als gevolg dat je gereden km's van die dag kwijt bent. Begin van de week de batterij eruit gehaald en weer teruggezet, vervolgens een rit gaan rijden, toen deed hij het meteen goed.
Misschien is het de oplossing.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 aug 2011 15:42

Hier hangt de 400 nu ook ineens. Heeft het 3 jaar probleemloos gedaan, half jaar geleden batterij vervangen. Heel apart....
Less is bore

Plaats reactie