Als een ietwat te stevige (1.85 m, ca. 125 kg) fietser (die gelukkig wel langzaam wat dunner aan het worden is) heb ik behoorlijke moeite om goede fietsshirts te vinden.
Veel grote maten lijken toch uit te gaan van relatief slanke mannen van 2 meter, met als gevolg dat de mouwen vaak veel te lang , de buikstreek weer veel te strak en het geheel geen gezicht is en niet echt lekker zit.
De winkels hier in de buurt hebben ook niet echt veel grote maten in de winkel hangen dus flink passen zit er ook vaak niet in. Dus wie kent een goede winkel (Zuid-Holland/Den Haag) met wat meer keus.
Of welke merken/webshops zou ik naar moeten kijken?
bedankt
grote maten?
- Supergrover
- Forum-lid HC
Mss ff iets over de grens kijken, bv AlieBaba @China.
Hebben ze soms wel 5xl en die zijn niet idioot lang, wel heul breed. Dat dan weer wel....
Voordeel is dat ze goedkoop zijn en als je er een jaartje in fietst en je weer wat strakker bent en dat shirt dan te groot is, je niet de hoofdprijs kwijt bent geweest. Als je nu een shirt van ca €75-100 koopt is dat toch zonde...
Voor ca €15-20 heb je al een Chinees shirtje....
Hebben ze soms wel 5xl en die zijn niet idioot lang, wel heul breed. Dat dan weer wel....
Voordeel is dat ze goedkoop zijn en als je er een jaartje in fietst en je weer wat strakker bent en dat shirt dan te groot is, je niet de hoofdprijs kwijt bent geweest. Als je nu een shirt van ca €75-100 koopt is dat toch zonde...
Voor ca €15-20 heb je al een Chinees shirtje....
Voor wat het waard is: in mijn ervaring hebben bijvoorbeeld Agu en Gore een ruimere snit (Je zou ook naar mtb kleding kunnen kijken).
Qua online shops ben ik het meest te spreken over Futurum. Veel bestellen, passen en de boel weer terug zenden. En altijd snel geld terug gestort.
Qua online shops ben ik het meest te spreken over Futurum. Veel bestellen, passen en de boel weer terug zenden. En altijd snel geld terug gestort.
Flink wat kilo's geleden vond ik het esthetisch onverantwoord om met een strak shirt te gaan fietsen. Dat wilde ik een argeloze voorbijganger niet aandoen Ook ik had er moeite mee iets passends te vinden. Uiteindelijk vond ik in het assortiment van Rogelli een fietsshirt in maat 5XL.
Nu is mij dat veel te groot en zit in het stadium dat ik strakkere kleding beter weet te waarderen. Vooral omdat het in combinatie met het juiste ondershirt koel genoeg blijft (of 's winters warm genoeg). Nu draag ik Spotfull in maat 3XL.
Het Rogelli shirt hang ongebruikt in de kast. Als je belangstelling hebt ... stuur me een pb.
Nu is mij dat veel te groot en zit in het stadium dat ik strakkere kleding beter weet te waarderen. Vooral omdat het in combinatie met het juiste ondershirt koel genoeg blijft (of 's winters warm genoeg). Nu draag ik Spotfull in maat 3XL.
Het Rogelli shirt hang ongebruikt in de kast. Als je belangstelling hebt ... stuur me een pb.
Laatst gewijzigd door De Tukker op 26 jul 2018 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Assos kleding valt normaal, maar heeft een strakke pasvorm! Indien u dit niet prettig vindt, raden wij aan een maat groter te kiezen.
De XLG maatvoering is maat XL met langere mouwen of broekspijpen.
De TIR variant is maat XLG maar dan met een wijdere heup- en bovenbeenomtrek.
Bron: assos-store.be
TIR heeft dus behalve de wijdere heupomtrek ook nog eens langere mouwen dan XL.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Er is een Engels bedrijf dat zich hier helemaal op heeft gericht: Fat lad at the back (https://fatladattheback.com/)
Wat ik heb begrepen ook goede klantenservice als je er qua maatvoering niet uit komt.
Wat ik heb begrepen ook goede klantenservice als je er qua maatvoering niet uit komt.