Nu ook een vraag van mijn kant.
Ik heb mijn oog laten vallen op de ULTIMATE CF SL DISC 8.0. Momenteel heb ik een Cube Streamer uit 2005 (denk ik, kan ook 2006 zijn).
Ik heb relatief lange benen in tegenstelling tot mijn romp. Daarom twijfel ik ook over de maat die ik nodig zal hebben. Het syteem van Canyon geeft een M, na het invullen al alle maten waar ze om vragen. Ik twijfel zelf of ik niet beter een L kan nemen.
Mijn huidige fiets heb ik bij de fietsenwinkel gekocht en ben toen uitgebreid opgemeten en de fiets is afgesteld op mij. Bij Canyon gaat dat natuurlijk niet, maar kan je eenvoudig de fiets omruilen (volgens de website en de medewerker die ik telefonisch gesproken heb).
Ik ben 180 cm lang met een binnenbeenlengte van 91 cm. Het systeem van Canyon vraagt zelfs of ik dat wel zeker weet, omdat mijn benen te lang zouden zijn
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Stack --> M = 567 mm, L = 592 mm, huidige fiets = 580 mm
Reach --> M = 391 mm, L = 399 mm, huidige fiets = 400 mm
Bovenbuislengte --> M = 556 mm, L = 571 mm, huidige fiets = 570 mm
Zadelhoogte --> M = 718-818 mm, L = 750-850 mm, huidige fiets = 790 mm
Bij de M zal ik dus door de lagere stack iets sportiever gaan zitten op de M en juist minder bij de L. Mijn voorkeur gaat wel naar 'sportief'.
Ik heb op mijn huidige fiets een zadelpen van 10 cm, de Canyon heeft in zowel maat M als L ook een 10 cm stuurpen. Door de stuurpen van de M te wisselen voor één van 11 cm, kom ik ook dichter bij mijn huidige 'reach' en bovenbuislengte.
De zadelhoogte zit wel tegen de 'max' aan bij de M.
De 'standaardregel': "Als je tussen twee maten in zit, altijd de kleinere nemen." lijkt ook in mijn geval dus voor de M te gelden.
Kortom: mijn conlusie op dit moment is 'maat M'.
Heeft één van jullie hier nog zinnige aanvullingen op? Zie ik iets over het hoofd of zijn jullie het met mijn analyse eens?