Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Hybride Fiets van 1000-1200 euro

verifiedhuman
Forum-lid

verifiedhuman 28 jul 2018 17:53

Dit is mijn eerste post op dit forum, nadat ik al veel informatie tot mij heb genomen zonder account op de website en het forum: een erg waardevolle informatiebron!

Voor recreatief gebruik ik al jaren een stokoude Motobecane racefiets welke ik nog steeds erg fijn vind (amateur). Nu wil ik wat serieuzer gaan fietsen op een hybride fiets en ben ik me aan het oriënteren voor mijn aankoop. De fiets zal voornamelijk gebruikt worden om lange afstanden op de fietsen vanuit Amsterdam of ergens in het buitenland. Ik heb een budget van ongeveer 1000-1200 euro.

Na me ingelezen te hebben denk ik dat ik graag een Shimano 105 groep wil hebben en hydraulische schijfremmen lijken me ook prettig. Verder is carbon leuk, maar waarschijnlijk niet haalbaar binnen mijn budget. De merken die me vooral interessant lijken zijn Canyon, Cube, Sensa, Specialized, Cannondale en Koga.

Momenteel vind ik de Canyon Roadlite AL SL 7.0 er het beste uitzien. Deze is op dit moment 1099 euro en voor die prijs heeft de fiets Shimano 105 groep, TEKTRO HD-R310 hydraulische schijfremmen en lichtgewicht (8.9 KG).

Als ik deze fiets vergelijk met vergelijkbare modellen in deze prijsklasse vind ik de Canyon er zeer goed uitzien, zeker qua gewicht en de 105 groep. Wat zijn de mogelijke minpunten aan deze Canyon fiets vergelijkbaar met andere merken? Ik lees dat Cannondale fietsen bekend staan om sterkere frames (maar wel significant zwaarder, ~14 KG).

Andere opties die ik heb gevonden:
Ik ben benieuwd of jullie mij nog andere modellen kunnen aanraden en advies kunnen geven over de Canyon die ik op het oog heb. Alvast bedankt voor al jullie hulp! :winkthumb:

Ps. Klopt het dat augustus-september een goede tijd is om een nieuwe fiets aan te schaffen omdat de nieuwe collecties dan beschikbaar komen en "oudere" modellen in de aanbieding gaan? Die Canyon heeft momenteel 100 euro korting, is dat al deze korting?

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 29 jul 2018 01:12

Je spreekt nogal nadrukkelijk over de sterkte van het frame. Wat is daarvan de oorzaak? Een hoog eigen gewicht? De DIN norm voor vrijwel alle fietsen is 110kg of (veel) meer. Voor het draagvermogen van de fiets zijn de wielen nog wel belangrijker dan het frame.
Een gewicht van 14 kg is nog hoog voor een totaal aangeklede stadshybride. De Canyon is een prima keuze. Je kunt zelf onderhouden?

kooijtje2
Forum-lid

kooijtje2 29 jul 2018 08:27

Ik heb de roadlite 7.0 van 2017 voor erbij en kan alleen maar zeggen dat het een heerlijke fiets is ! Daar zal je zeker geen miskoop aan hebben .

jellep
Forum-lid

jellep 29 jul 2018 11:25

De Cube heeft geen ketting maar een riem voor aandrijving, ik weet het niet zeker maar lijkt me minder onderhevig aan slijtage cq onderhoud. Maar wel weer veel minder versnellingen dan de Canyon en een stuk zwaarder..... ik zou lekker voor de Canyon gaan!
Ik wil ooit nog eens van mijn werk mijn hobby maken...

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 jul 2018 11:31

jellep schreef: 29 jul 2018 11:25 De Cube heeft geen ketting maar een riem voor aandrijving, ik weet het niet zeker maar lijkt me minder onderhevig aan slijtage cq onderhoud. Maar wel weer veel minder versnellingen dan de Canyon en een stuk zwaarder..... ik zou lekker voor de Canyon gaan!
Collega van mij heeft zijn riem na 500km in 2 stukken getrapt.. op alleen woon werk ritjes binnen de stad.... Weliswaar garantie gevalletje, maar weinig onderhoud tegen heel vaak een dure riem moeten vervangen weegt dan ook niet meer op. Kan natuurlijk altijd gevalletje pech zijn dat het zo snel gebeurd, maar toch.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

jellep
Forum-lid

jellep 29 jul 2018 19:00

Tja die pech kun je hebben, ik begrijp dat het vertrouwen in een riemaandrijving dan wat minder zal zijn. Anyway, leek me wel handig voor de TS om dit verschil in ieder geval in overweging te nemen. In de opsomming van TS komt dit verschil niet naar voren, terwijl het toch wel een behoorlijk verschil tussen bv de Canyon en de Cube is.

verifiedhuman
Forum-lid

verifiedhuman 30 jul 2018 21:02

Dank jullie voor alle nuttige reacties! Ik heb naar aanleiding van jullie berichten ook zelf nog wat meer research gedaan en ik denk dat het de Canyon wordt!

kooijtje2
Forum-lid

kooijtje2 30 jul 2018 21:04

prima keuze ! veel rijplezier ermee !

jellep
Forum-lid

jellep 03 aug 2018 16:51

Ik rij zelf al jaren met veel plezier op een Canyon MTB dus ik denk dat je qua fiets zeker een goede keuze maakt!

Plaats reactie