Voor recreatief gebruik ik al jaren een stokoude Motobecane racefiets welke ik nog steeds erg fijn vind (amateur). Nu wil ik wat serieuzer gaan fietsen op een hybride fiets en ben ik me aan het oriënteren voor mijn aankoop. De fiets zal voornamelijk gebruikt worden om lange afstanden op de fietsen vanuit Amsterdam of ergens in het buitenland. Ik heb een budget van ongeveer 1000-1200 euro.
Na me ingelezen te hebben denk ik dat ik graag een Shimano 105 groep wil hebben en hydraulische schijfremmen lijken me ook prettig. Verder is carbon leuk, maar waarschijnlijk niet haalbaar binnen mijn budget. De merken die me vooral interessant lijken zijn Canyon, Cube, Sensa, Specialized, Cannondale en Koga.
Momenteel vind ik de Canyon Roadlite AL SL 7.0 er het beste uitzien. Deze is op dit moment 1099 euro en voor die prijs heeft de fiets Shimano 105 groep, TEKTRO HD-R310 hydraulische schijfremmen en lichtgewicht (8.9 KG).
Als ik deze fiets vergelijk met vergelijkbare modellen in deze prijsklasse vind ik de Canyon er zeer goed uitzien, zeker qua gewicht en de 105 groep. Wat zijn de mogelijke minpunten aan deze Canyon fiets vergelijkbaar met andere merken? Ik lees dat Cannondale fietsen bekend staan om sterkere frames (maar wel significant zwaarder, ~14 KG).
Andere opties die ik heb gevonden:
- Specialized Sirrus Elite Alloy (949 euro)
- Cube Hyde Race 2018 (999 euro)
Ps. Klopt het dat augustus-september een goede tijd is om een nieuwe fiets aan te schaffen omdat de nieuwe collecties dan beschikbaar komen en "oudere" modellen in de aanbieding gaan? Die Canyon heeft momenteel 100 euro korting, is dat al deze korting?