Dag allemaal,
Hopelijk kan iemand mij helpen. Telkens wanneer ik met mijn racefiets schakel van het grote voorblad naar het kleine, wordt de ketting niet ver genoeg naar binnen geduwd. Gevolg is dat de ketting dikwijls klem zit tussen het grote en kleine voorblad.
Hoe kan ik dit verhelpen aub ?
Limieten voorderailleur afstellen ?
Spanning op kabel voorderailleur ?
Ik heb geen idee hoe dit te verhelpen.
Bedankt!
Grts
Jelle
Ketting tussen groot en klein voorblad
-
- Forum-lid
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Hoe groot zijn je bladen, hoeveel tandjes?
Zitten de bladen goed gemonteerd, en niet per ongeluk het binnenblad omgedraaid oid?
Als je derailleur niet ver genoeg naar binnen gaat, moet je je voorderailleur bijstellen. Heeft met kabelspanning niets te maken. Misschien met de limiet, misschien met de stand van de derailleur aan zijn bevestiging. Wellicht het makkelijkst en meest leerzaam om een youtube filmpje te zoeken over het afstellen van een voorderailleur. En dan vanaf het begin beginnen, dus kabel los, derailleur los en dan de instructies volgen.
Zitten de bladen goed gemonteerd, en niet per ongeluk het binnenblad omgedraaid oid?
Als je derailleur niet ver genoeg naar binnen gaat, moet je je voorderailleur bijstellen. Heeft met kabelspanning niets te maken. Misschien met de limiet, misschien met de stand van de derailleur aan zijn bevestiging. Wellicht het makkelijkst en meest leerzaam om een youtube filmpje te zoeken over het afstellen van een voorderailleur. En dan vanaf het begin beginnen, dus kabel los, derailleur los en dan de instructies volgen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
+1MarkVeenstra schreef: ↑14 aug 2018 09:56 Hoe groot zijn je bladen, hoeveel tandjes?
Ook nog: zijn het de originele kettingbladen of van een ander merk of is het een afwijkende tandcombinatie?
Als de limiet niet goed staat (niet ver genoeg naar binnen) dan schakelt het eerder niet af naar het kleine of (indien te ver) valt de ketting tussen kleine kettingwiel en frame.