Pedalen niet los te krijgen
Ik heb nieuwe pedalen gekocht voor de racer. Ik rijg de huidige echter met geen mogelijkheid los. Zowel met imbus als sleutel 15 werkt niet, het zit muurvast. Ik ben op de sleutel gaan staan, hefboom gebruikt etc, maar ik vrees dat de fietsenmaker die ze ongeveer 5 jaar geleden gemonteerd heeft vergeten is er iets van vet tussen te smeren. Iemand nog een gouden tip om ze alsnog los te krijgen?
-
- Forum-lid
kruipolie en geduld.. ..draai je wel de goede kant op om ze los te krijgen?
- razenderoeland
- Forum-lid
Als je achter je fiets staat de sleutel naar je toetrekken , aan allebei de kanten. Inderdaad kriupolie en eventueel een langere buis gebruiken als hefboom.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
-
- Forum-lid HC
Is ook mijn eerste gedachte. De rechter pedaal heeft een rechter schroefdraad: door linksom te draaien gaat de pedaal los. Bij de linker pedaal is het andersom.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
WD40 kan dit klusje ook wel klaren, probleem is natuurlijk hoe spuit je dit op schroefdraad zodat het werkt.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik veronderstel dat je het hier over een sleutel hebt
Maar inderdaad, zadelpennen en pedalen kan je best jaarlijks los halen en van nieuw vet voorzien.
Gebruik je trouwens een gewone sleutel 15 of de extra lange speciale pedaalsleutel?