Help, verkeerde kaart?
Ik ben in bezit van een garmin edge 820.
Sinds een update via garmin express heb ik geen gedetailleerde kaart meer? In basecamp zag ik dat de kaart: "Garmin Cycle Map EU, North East Europe" er op staat.
Hoe kan dit!? Is dit de reden dat ik geen gedetailleerde kaart meer zie op mijn garmin? Met navigeren is dit erg vervelend want ik zie alleen snelwegen en N-wegen, geen fietspaden dus..
Ik heb al het een en ander geprobeerd:
- basecamp opnieuw geïnstalleerd
- OpenFietsMap benelux gedownload (lukt niet om op garmin te zetten, geheugen vol, geen SD slot)
- hard reset garmin
- alles hersteld zonder resultaat
Wie kan mij helpen?
Sinds een update via garmin express heb ik geen gedetailleerde kaart meer? In basecamp zag ik dat de kaart: "Garmin Cycle Map EU, North East Europe" er op staat.
Hoe kan dit!? Is dit de reden dat ik geen gedetailleerde kaart meer zie op mijn garmin? Met navigeren is dit erg vervelend want ik zie alleen snelwegen en N-wegen, geen fietspaden dus..
Ik heb al het een en ander geprobeerd:
- basecamp opnieuw geïnstalleerd
- OpenFietsMap benelux gedownload (lukt niet om op garmin te zetten, geheugen vol, geen SD slot)
- hard reset garmin
- alles hersteld zonder resultaat
Wie kan mij helpen?
Laatst gewijzigd door Hugograve op 15 aug 2018 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Op mijn Garmin staan Garmin Cycle Map EU, North East en South West, 2018.10. Beide zijn geselecteerd. De gedetailleerde kaart van Nederland zit in South West. Controleren die je via Instellingen -> Activiteitenprofielen, kies je profiel en vervolgens Navigatie -> Kaart. Bij Kaartinformatie kun je een kaart in- of uitschakelen.
Dank voor de snelle reacties. Het probleem blijft echter dat de South West kaart helemaal verdwenen is.
Bij kaartinformatie zijn de volgende kaarten ingeschakeld:
- INTL Standard Basecamp, NR
- Garmin Cycle Map EU, North East, 2018.10
- Garmin DEM Map EU 2017.20
Bij kaartinformatie zijn de volgende kaarten ingeschakeld:
- INTL Standard Basecamp, NR
- Garmin Cycle Map EU, North East, 2018.10
- Garmin DEM Map EU 2017.20
In een ander topic heb ik dit ook al eens voorgesteld … installeer de JaVaWa Device manager. Controleer daarmee of je de juiste bestanden op de juiste plek hebt staan. Je kunt daarmee ook het geheugen van de Garmin beheren. Kleine kanttekening: ik heb een Edge1000 en weet niet of het programma ook met een Garmin820 werkt.
Je kunt het programma vinden op http://www.javawa.nl/jdm.html
Je kunt het programma vinden op http://www.javawa.nl/jdm.html
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Tijd voor een grondige opruiming? Eventueel een SD-kaartje kopen is ook een optie. Zo kostbaar zijn die dingen niet meer.
Het eerder aangehaalde JaVaWa is een uitstekend hulpmiddel voor de 'grote schoonmaak'. Je kun zien dat de kaarten van Garmin bij elkaar zo'n 5-6 Gb aan ruimte innemen. Dat terwijl het interne geheugen van jouw Garmin Edge1000 8Gb is.
Ook kun je met het programma een opruiming houden in afbeeldingen en in segmenten (de tracks/routes die je gemaakt/gereden hebt). Tot slot kun je jouw kaarten heel eenvoudig overzetten naar een SD-kaart. Ook dat scheelt ruimte op de Edge.
Ik heb mijn Edge1000, waar een 16Gb SD-kaartje in zit, pas opgeschoond en kan weer een flink lange tijd vooruit. Er staat nu alleen nog maar de laatste OFM op. Alles van Garmin is er af. Er staat ook nog maar één taalbestand op.
Van de 7,24Gib (intern) heb ik 7,23Gib vrij en het SD-kaartje wordt ook bijna niet meer gebruikt (1Gb van de 16).
Edit:
Maak voor je gaat opruimen eerst een volledige back-up van van jouw Garmin!
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Bedankt voor de tips "De Tukker" ik heb bij die kaart update gelijk een 4 GB SD kaartje geplaatst en heb dus zelf ook geen probleem. Ik bun 'n Happy Achterhooker
Mijn reactie was bedoelt voor Hugograve. Misschien wordt zijn probleem ook veroorzaakt door een gebrek aan opslagcapaciteit en moet hij ook een SD kaart plaatsen om alle kaarten volledig te kunnen installeren (na een update).
Mijn reactie was bedoelt voor Hugograve. Misschien wordt zijn probleem ook veroorzaakt door een gebrek aan opslagcapaciteit en moet hij ook een SD kaart plaatsen om alle kaarten volledig te kunnen installeren (na een update).
Keep On Harking !