Ik denk na over een setje Fulcrum Zero clincher.
Ik heb in het verleden een setje Eurussen gehad (eerst de oude versie met de dunnere stalen spaken, daarna de nieuwere set met de bredere (aluminium?) spaken en was daar zeer tevreden over. Ze waren stijf en bleven jarenlang recht!
Is de set Fulcrum vergelijkbaar?
Ofwel: is dit ook een betrouwbare set met goede naven?
fulcrum zero clincher
@bikkeltje: ik heb de Zero's nu enkele weken erin staan en heb hiervoor ruim 2 jaar gereden met de Eurussen met de brede spaken (2008).
Moet zeggen dat de Zero's super rijden. Ze lopen erg licht en voelen ook heel licht aan. Zijn wel stukje minder (zijdelings) stijf dan de Eurussen, maar daardoor ook een stuk comfortabeler. Vooral op slecht wegdek merk je het verschil goed.
Heb ze erbij gekocht als lichte klimwielen en voor dat doel zijn ze super.
Eurussen hou ik erbij voor slechte wegen en/of slecht weer.
Kwaliteit van de naven is gelijk, op de ceramische kogeltjes na. Die hebben de Eurussen niet.
Moet zeggen dat de Zero's super rijden. Ze lopen erg licht en voelen ook heel licht aan. Zijn wel stukje minder (zijdelings) stijf dan de Eurussen, maar daardoor ook een stuk comfortabeler. Vooral op slecht wegdek merk je het verschil goed.
Heb ze erbij gekocht als lichte klimwielen en voor dat doel zijn ze super.
Eurussen hou ik erbij voor slechte wegen en/of slecht weer.
Kwaliteit van de naven is gelijk, op de ceramische kogeltjes na. Die hebben de Eurussen niet.