Ik was gaan kijken naar een 2de hands fiets. Nu had ik enkele mankementjes gespot op het frame en aan de carbonne remrand.
https://photos.app.goo.gl/TEBAg8TXs5LgqJXd6
https://photos.app.goo.gl/wsmUtDf9ZPhd4cG18
https://photos.app.goo.gl/TadXx5Er8sduHz5x8
Wat denken jullie? Ga ik hier in de toekomst problemen mee hebben?
Kenners advies gevraagd (carbon frame/wheels)
De laatste foto lijkt alleen lakschade te zijn (dus geen probleem).
De middelste foto lijkt wel wat dieper te zitten. Het is een kleine beschadiging die zeer eenvoudig (en niet al te duur <100 euro) te repareren is. Dus als je een goede prijs voor deze fiets kunt krijgen, dan laat je 'm repareren en klaar.
De velg is m.i. afgeschreven...
Maar goed, je kunt je afvragen of er ook 'onzichtbare' schade is. Als er al deze schade op zit... ??
Dit kan je overigens tegenwoordig ook eenvoudig laten onderzoeken door zo'n carbon-reparatiebedrijf. Al is het maken van röntgenfoto's best prijzig. Ze kunnen namelijk niet het hele frame op de foto zetten, maar moeten dus meerdere foto's maken...
De middelste foto lijkt wel wat dieper te zitten. Het is een kleine beschadiging die zeer eenvoudig (en niet al te duur <100 euro) te repareren is. Dus als je een goede prijs voor deze fiets kunt krijgen, dan laat je 'm repareren en klaar.
De velg is m.i. afgeschreven...
Maar goed, je kunt je afvragen of er ook 'onzichtbare' schade is. Als er al deze schade op zit... ??
Dit kan je overigens tegenwoordig ook eenvoudig laten onderzoeken door zo'n carbon-reparatiebedrijf. Al is het maken van röntgenfoto's best prijzig. Ze kunnen namelijk niet het hele frame op de foto zetten, maar moeten dus meerdere foto's maken...
-
- Forum-lid
Ik zou er niet aan beginnen
Aan het frame hoeft niks gerepareerd te worden schat ik zo in maar met die velg is gewoon afgeschreven.
Zou ik hem kopen? Als prijs overeenkomt met een frame met de nodige cosmetische schade en de som van de onderdelen die er nog meer op zitten misschien wel. Wil je een fiets waar je kant en klaar op weg kunt fietsen moet je verder kijken.
Zou ik hem kopen? Als prijs overeenkomt met een frame met de nodige cosmetische schade en de som van de onderdelen die er nog meer op zitten misschien wel. Wil je een fiets waar je kant en klaar op weg kunt fietsen moet je verder kijken.
Campagnolo Ultra Dork
Ik zou een carbonreperateur om advies vragen. Weet je gelijk wat een eventuele reparatie je extra zou kosten.
Ik heb goede ervaringen met unlimited colors, maar er zijn er meer.
Ik heb goede ervaringen met unlimited colors, maar er zijn er meer.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
De schade aan het frame is enkel cosmetisch, daar ga je met deze fiets dus echt niet trager/sneller/korter/langer van fietsen.
De velg is afgeschreven. Het wiel is, als er geen dure naaf inzit, voor de niet-doe-het-zelver, geen euro meer waard.
De velg is afgeschreven. Het wiel is, als er geen dure naaf inzit, voor de niet-doe-het-zelver, geen euro meer waard.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
Remvak is ook gewoon te repareren. Tegen de juiste prijs zou je het nog kunnen overwegen.