Tacx Flux T2900 vervelende piep, geen probleem of garantie?
Bijna een jaar geleden heb ik een Tacx Flux T2900 gekocht. Deze heeft eigenlijk altijd wel al in koude toestand gepiept, alsof een rubber band ofzo ergens langs schuurt. Ik heb zelf geen ervaring met andere trainers, maar ik vond sowieso dat de trainer nog best veel herrie maakt (had het stiller verwacht). Vorig jaar eigenlijk niet verder aandacht meer aan besteed, maar zojuist maar eens een nieuwe cassette gemonteerd voor mijn nieuwe fiets en toen hoorde ik het gepiep weer...
Iemand hier ervaring mee? Hoort dit bij de tacx flux of is er iets mis en kan ik beter een garantie claim doen?
Om het duidelijker te maken even een filmpje gemaakt en op YouTube geplaatst:
https://youtu.be/b0i2BFK9N_8
Iemand hier ervaring mee? Hoort dit bij de tacx flux of is er iets mis en kan ik beter een garantie claim doen?
Om het duidelijker te maken even een filmpje gemaakt en op YouTube geplaatst:
https://youtu.be/b0i2BFK9N_8
Nee, dit klinkt niet oké.
Stuur deze video naar Tacx ter beoordeling en dan gaat het garantie balletje wel rollen.
Ps aan het begin was een probleem met de flux. Een productiefout met inderdaad een roller die de riem spant of zoiets dergelijks.
Kan dus goed dit euvel zijn
Stuur deze video naar Tacx ter beoordeling en dan gaat het garantie balletje wel rollen.
Ps aan het begin was een probleem met de flux. Een productiefout met inderdaad een roller die de riem spant of zoiets dergelijks.
Kan dus goed dit euvel zijn
-
- Forum-lid
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 11 mar 2015 09:20
Had ditzelfde probleem met een Flux van 3 weken oud. Filmpje van gemaakt en teruggegaan naar de winkel waar ik hem gekocht had, daar werd ie na wat "onderhandelen" omgeruild voor een nieuw exemplaar.
Helaas heeft deze nieuwe na 2 weken hetzelfde probleem, het begint met een zacht gepiep, net alsof je ketting niet gesmeerd is, en wordt dan erger tot het lijkt op een wasmachinetrommel zonder kogellagers.
Ik ga weer terug met de Flux naar de winkel en ga of mijn geld terug vragen of met bijbetaling omruilen voor een Wahoo.
Inmiddels heeft de Tacx Flux waar mijn vrouw op fietst na bijna 2 maanden een beginnend zelfde probleem.
Als het allemaal lukt met het omruilen, komt er bij mij nooit meer een Tacx in huis
Helaas heeft deze nieuwe na 2 weken hetzelfde probleem, het begint met een zacht gepiep, net alsof je ketting niet gesmeerd is, en wordt dan erger tot het lijkt op een wasmachinetrommel zonder kogellagers.
Ik ga weer terug met de Flux naar de winkel en ga of mijn geld terug vragen of met bijbetaling omruilen voor een Wahoo.
Inmiddels heeft de Tacx Flux waar mijn vrouw op fietst na bijna 2 maanden een beginnend zelfde probleem.
Als het allemaal lukt met het omruilen, komt er bij mij nooit meer een Tacx in huis
The mind is like a parachute; it only works when it is open.
Ik ben die tacx flux ook zo beu als koude pap...
Ik heb de mijne nu iet meer dan 2 jaar. Direct gecontroleerd of de serienummer onder de productiefouten viel. Met geluk dus niet.
Twee weken gebruikt, begint de band ineens te piepen. Ik denk bij mezelf 'OK zal wel normaal zijn na zo een paar hoge intensiteit intervallen'.
Een week erna doet ie dat constant.
Ik stuur tacx een mailtje met mijn probleem. Geven ze aan dat dit helemaal normaal is. Doorheen het jaar wordt het alleen maar erger. Ik stuur opnieuw een mailtje met wederom dezelfde audiofiles. Nu ineens is er wel een defect in het apparaat. Maar dat ik contact moet opnemen met de winkel waar ik hem gekocht heb. Omdat in de buurt waar ik woon geen winkels zijn dit em verkopen had ik er een op het internet gekocht. Stuur ik een mailtje naar de originele winkel, laten die zo lang op zicht wacht er willen hem niet meer terugnemen (ook al viel hij nog onder garantie). Reden: Hij werkt toch nog...
Na wat mailtjes heen en terug willen ze hem dan toch terug nemen, maar op mijn rekening. Moet ik betalen voor 35kg naar het buitenland te verzenden en ook nog de kosten op mijn men voor de verzendkosten van het nieuwe model. Heel goed zot...
Ik gebruik hem nu gewoon tot hij helemaal uit elkaar stort. Ik zou niet weten of hij nog accuraat is, maar de weerstand veranderd nog steeds dus ik kan intervallen doen. ERG mode welk ook al de helft van de tijd voor sommige programma's niet meer en moet me dus aanpassen aan wat de trainer wil.
Betaal je 800 euro voor een toch wel 'premium' product. Krijg je een hoop zooi en miserie.
Toch al één merk van smarttrainers die ik uit het lijstje kan schappen wanneer ik een nieuwe aanschaf.
RANT OVER.
Wat wil ik hier mee zeggen. Het product is fijn en perfect als het werkt, maar dikke nest wanneer dat niet zo is. Ik stel voor dat je voor de garantie gaat en uitdrukkelijk vermeld dat je een model wilt van Q2 of Q3 2018. (hopelijk zijn daar alle fouten uitgehaald.)
Het doet mijn bloed nog koken wanneer ik andere zie die problemen hebben met de flux.
Ik heb de mijne nu iet meer dan 2 jaar. Direct gecontroleerd of de serienummer onder de productiefouten viel. Met geluk dus niet.
Twee weken gebruikt, begint de band ineens te piepen. Ik denk bij mezelf 'OK zal wel normaal zijn na zo een paar hoge intensiteit intervallen'.
Een week erna doet ie dat constant.
Ik stuur tacx een mailtje met mijn probleem. Geven ze aan dat dit helemaal normaal is. Doorheen het jaar wordt het alleen maar erger. Ik stuur opnieuw een mailtje met wederom dezelfde audiofiles. Nu ineens is er wel een defect in het apparaat. Maar dat ik contact moet opnemen met de winkel waar ik hem gekocht heb. Omdat in de buurt waar ik woon geen winkels zijn dit em verkopen had ik er een op het internet gekocht. Stuur ik een mailtje naar de originele winkel, laten die zo lang op zicht wacht er willen hem niet meer terugnemen (ook al viel hij nog onder garantie). Reden: Hij werkt toch nog...
Na wat mailtjes heen en terug willen ze hem dan toch terug nemen, maar op mijn rekening. Moet ik betalen voor 35kg naar het buitenland te verzenden en ook nog de kosten op mijn men voor de verzendkosten van het nieuwe model. Heel goed zot...
Ik gebruik hem nu gewoon tot hij helemaal uit elkaar stort. Ik zou niet weten of hij nog accuraat is, maar de weerstand veranderd nog steeds dus ik kan intervallen doen. ERG mode welk ook al de helft van de tijd voor sommige programma's niet meer en moet me dus aanpassen aan wat de trainer wil.
Betaal je 800 euro voor een toch wel 'premium' product. Krijg je een hoop zooi en miserie.
Toch al één merk van smarttrainers die ik uit het lijstje kan schappen wanneer ik een nieuwe aanschaf.
RANT OVER.
Wat wil ik hier mee zeggen. Het product is fijn en perfect als het werkt, maar dikke nest wanneer dat niet zo is. Ik stel voor dat je voor de garantie gaat en uitdrukkelijk vermeld dat je een model wilt van Q2 of Q3 2018. (hopelijk zijn daar alle fouten uitgehaald.)
Het doet mijn bloed nog koken wanneer ik andere zie die problemen hebben met de flux.
-
- Forum-lid
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 11 mar 2015 09:20
Nou ik moet zeggen dat het bij mij heel netjes is opgelost door Tacx. Mailtje naar Tacx zelf gestuurd met een link naar het filmpje. Kreeg snel een reactie dat dit inderdaad niet in orde is en een bekend probleem is bij de oude generatie.
Als ik een kopie van de bon samen met de Tacx opstuurde kreeg ik een nieuwe Tacx Flux S opgestuurd. Dus opgestuurd en 2 dagen later had ik de Flux S al in huis.
Helaas nog niet heel veel op gefietst, aangezien het eerst nog mooi weer was en ik daarna mijn enkelbanden gescheurd heb... Deze week hoop ik weer wat km's te kunnen maken op de flux
Als ik een kopie van de bon samen met de Tacx opstuurde kreeg ik een nieuwe Tacx Flux S opgestuurd. Dus opgestuurd en 2 dagen later had ik de Flux S al in huis.
Helaas nog niet heel veel op gefietst, aangezien het eerst nog mooi weer was en ik daarna mijn enkelbanden gescheurd heb... Deze week hoop ik weer wat km's te kunnen maken op de flux
Mijne is ook stuk gegaan en is van 2018.. Terug gestuurd naar mantel. Hopelijk is het vlug in orde want is niet goed voor mijn trainingen..
Ik denk dat ik voor een kickr Core ga gaan, naar het schijnt is het met de flux s nog steeds hetzelfde probleem..
Ik denk dat ik voor een kickr Core ga gaan, naar het schijnt is het met de flux s nog steeds hetzelfde probleem..