twijfel tussen Trek Bikes 1.7 2009,Trek Bikes 1.9 2009
Hallo
Ik wil een race fiets kopen. Dit wordt de eerste race fiets voor mij. Weleens een race fiets gehuurd beviel mij toen uitstekend.
Ik wil een goede fiets en niet na 2 jaar een nieuwe kopen omdat hij versleten is.
Nu zit ik een beetje te twijfelen tussen 2 fietsen.
Trek Bikes 1.7 Compact 2009.
Hier zit een Shimano 105 pakket op bij 12go trading is hij afgeprijst van 1099 naar 879.
En ik heb ook de keuze tussen de Trek Bikes 1.9 2009
Hier zit een Shimano ultegra op. Deze kost bij 12gotrading 999 euro in plaats van 1299.
Ik weet niet wat de verschil is tussen deze twee. En welke beter past bij een beginner. Ik kies voor een 2009 versie omdat je daar 20% mee krijg.
Ik wil een race fiets kopen. Dit wordt de eerste race fiets voor mij. Weleens een race fiets gehuurd beviel mij toen uitstekend.
Ik wil een goede fiets en niet na 2 jaar een nieuwe kopen omdat hij versleten is.
Nu zit ik een beetje te twijfelen tussen 2 fietsen.
Trek Bikes 1.7 Compact 2009.
Hier zit een Shimano 105 pakket op bij 12go trading is hij afgeprijst van 1099 naar 879.
En ik heb ook de keuze tussen de Trek Bikes 1.9 2009
Hier zit een Shimano ultegra op. Deze kost bij 12gotrading 999 euro in plaats van 1299.
Ik weet niet wat de verschil is tussen deze twee. En welke beter past bij een beginner. Ik kies voor een 2009 versie omdat je daar 20% mee krijg.
die 1.7 is een goede aanbieding. Dan heb je 105 op eem Trekframe. Goed spul en heel erg waardevast.
Ultegra is niet echt veel beter dan 105 en rechtvaardigt zeker geen meerpprijs van 400 euro. Dan moeten er toch wel een oaar goede wielen in die 1.9 zitten
Ultegra is niet echt veel beter dan 105 en rechtvaardigt zeker geen meerpprijs van 400 euro. Dan moeten er toch wel een oaar goede wielen in die 1.9 zitten
Camerig is prachtig!
- jeroenkuiper
- Forum-lid
Ik zou eerst even een belletje plegen naar 12go.
Neem alles wat op hun site staat maar met een flinke korrel zout.
Of ze nou te besodemieterd zijn om hun site up-to-date te houden of dat het hun manier is van lokkertjes en "slim" zaken doen.......
Ik durf te wedden dat je voor saus gaat als je denkt een 1.7 of 1.9 in de juiste maat te kiezen hebt.
Of ze nou te besodemieterd zijn om hun site up-to-date te houden of dat het hun manier is van lokkertjes en "slim" zaken doen.......
Ik durf te wedden dat je voor saus gaat als je denkt een 1.7 of 1.9 in de juiste maat te kiezen hebt.
De wielen zijn bij beide oké.
De 105 is goed en 120 euro goedkoper.
De Ultegra is iets lichter en 120 euro duurder (en dus ook meer waard).
Allebei een goede keuze. Kies de mooiste kleur.
Belangrijker lijkt me de keuze compact/triple. Je kiest als beginner voor compact, terwijl je (denk ik) nog niet weet hoe sterk je bent/wat je er mee wilt gaan doen. Als je de bergen in wilt, is compact/25 op het randje. Wellicht nog iets om uit te zoeken, in het kader van de houdbaarheid van de fiets?
De 105 is goed en 120 euro goedkoper.
De Ultegra is iets lichter en 120 euro duurder (en dus ook meer waard).
Allebei een goede keuze. Kies de mooiste kleur.
Belangrijker lijkt me de keuze compact/triple. Je kiest als beginner voor compact, terwijl je (denk ik) nog niet weet hoe sterk je bent/wat je er mee wilt gaan doen. Als je de bergen in wilt, is compact/25 op het randje. Wellicht nog iets om uit te zoeken, in het kader van de houdbaarheid van de fiets?
Trek 1.7 triple.
Met pedalen, schoenen, kleding en een helm kom je dan net boven de 1000 euro uit.
Met pedalen, schoenen, kleding en een helm kom je dan net boven de 1000 euro uit.
danny1407 schreef:Ik zou eerst even een belletje plegen naar 12go.
Ik ben van plan om eerst langs te gaan het is hier vandaan 30 minuten rijden en daar pas een echte beslissing nemen.
breaker schreef:danny1407 schreef:Ik zou eerst even een belletje plegen naar 12go.
Ik ben van plan om eerst langs te gaan het is hier vandaan 30 minuten rijden en daar pas een echte beslissing nemen.
zou eerst even bellen want wat Danny zegt is waar, die site klopt helemaal niks van, die trek 1.9 hebben ze al ruim een half jaar niet meer maar ze laten hem gewoon op de site staan. Vind internetshops al dubieus voor de aanschaf van racefietsen maar als je dan ook nog eens een site het waarvan de info niet klopt zou ik er geen vertrouwen in hebben...
-
- Forum-lid
Heb ervaring met 12go... de site klopt voor geen meter..... Die Trek 1.9 staat er al maanden op... en ze hebben die fiets al minstens 1 maand niet meer. Langs gaan heeft voor mij wel zin gehad. Goed geholpen door een deskundige verkoper (al is mijn keuzelijst uitgebreid van 1 naar 3 fietsen, maar dat is mijn probleem.. )