Texel
Op Texel is het leuk fietsen.
Zowel op de MTB als op de racer.
Ik kan jouw voorkeur niet maar als je van alletwee houdt zou ik gewoon de MTB nemen en misschien wat wegbandjes in de kofferbak.
Ik denk wel dat als je van plan bent om veel op de fiets te zitten het wel snel verveelt.
Misschien is het dan een optie om even naar de "overkant" (op z'n texels) te gaan en het MTB-parcours in Schoorl te doen, dat is maar een uurtje fietsen vanaf Den Helder.
Zowel op de MTB als op de racer.
Ik kan jouw voorkeur niet maar als je van alletwee houdt zou ik gewoon de MTB nemen en misschien wat wegbandjes in de kofferbak.
Ik denk wel dat als je van plan bent om veel op de fiets te zitten het wel snel verveelt.
Misschien is het dan een optie om even naar de "overkant" (op z'n texels) te gaan en het MTB-parcours in Schoorl te doen, dat is maar een uurtje fietsen vanaf Den Helder.
-
- Forum-lid
Texel is uitermate geschikt voor de racer. Maar als je er in de zomervakantie bent is het er echter wel heel druk met fietsers van allerlei pluimage. Ik bedoel dan vooral ook gezinnen en andere toeristen. Gewoon lekker vroeg op pad gaan en dan 's middags uitrusten op het strand. Héérlijk!!
-
- Forum-lid
[quote="intersantos"]Texel is uitermate geschikt voor de racer. Maar als je er in de zomervakantie bent is het er echter wel heel druk met fietsers van allerlei pluimage. Ik bedoel dan vooral ook gezinnen en andere toeristen. Gewoon lekker vroeg op pad gaan en dan 's middags uitrusten op het strand. Héérlijk!![/quote]
+1, maar 100km per dag is al een hele prestatie. Ik ben -toen de kinderen klein waren- er een aantal jaar op vakantie geweest en reed dan 's morgens voor de drukte uit een rondje van zo'n 70 km. Als je dat 2 weken volhoud heb je toch een kleine 1000km gefietst.
+1, maar 100km per dag is al een hele prestatie. Ik ben -toen de kinderen klein waren- er een aantal jaar op vakantie geweest en reed dan 's morgens voor de drukte uit een rondje van zo'n 70 km. Als je dat 2 weken volhoud heb je toch een kleine 1000km gefietst.
-
- Forum-lid
Kom je op de racefiets dan kan je, indien gewenst, op de dinsdagavond ook nog meedoen met een clubwedstrijdje op het wielerparcours te Den Burg (zie www.wvtexel.nl). Op donderdagavond vertrekt er ook een ploegje wielrenners voor een gezamenlijke rit over het eiland (vertrek 19:00 uur, vanaf de wielerbaan te Den Burg).
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Net terug van een weekje fietsen op Texel. Het is mij in ieder geval prima bevallen om de racer mee te nemen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Volgend weekend ben ik een paar dagen op het eiland en neem de beachracer mee.
Is het mogelijk om het gehele eiland rond te fietsen langs de kustlijn ? Of gaat dit ergens "problemen" opleveren met onbegaanbaar of verboden terrein ?
Is het mogelijk om het gehele eiland rond te fietsen langs de kustlijn ? Of gaat dit ergens "problemen" opleveren met onbegaanbaar of verboden terrein ?
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
-
- Forum-lid
Je kunt (bijna) het hele eiland rond. De helft op het strand, de rest langs de Waddenzeedijk. Rondje is ongeveer 60km.
Je hebt het over bijna, waar gaat het "mis" ?jeroenhuizinga schreef:Je kunt (bijna) het hele eiland rond. De helft op het strand, de rest langs de Waddenzeedijk. Rondje is ongeveer 60km.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben