Alles over vakanties op én met de fiets

Schwarzwald

panningen
Forum-lid

panningen 21 nov 2018 18:28

Willen met fietsclub weekje buitenland gaan doen. Niet te ver, wel flinke beklimmingen...
Is er in Schwarzwald 6 dagen uitdagend te fietsen ? Ritten tussen 80-130 km...hm tussen de 1000 en 2500...
Betaalbare en op eventueel op fietsen georienterende hotels?
Aangezien we ook caravan / campers in gezelschap hebben zou een mooie camping in de buurt ideaal zijn...
Tips...hulp...GRAAG !

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 21 nov 2018 19:51

zwarte woud heeft een heel uitgebreid net van hotels, die vind je echt overal.
Centraal gelegen is de streek rond triberg. Zes ritten tot 130 kms vanaf 1 punt is veel maar moet misschien toch lukken vanaf daar. IIk pijl even snel de mogelijkheden vanaf daar uit zonder gedetailleerd te zijn.

https://www.routeyou.com/nl-de/route/vi ... rg-738-kms

zoals je ziet kun je van daaruit heel wat tochten maken.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

marcmarc
Forum-lid

marcmarc 21 nov 2018 22:24

In "Handboek voor de bergfietser" is een hoofdstuk gewijd aan het Zwarte Woud.
Meer info (en de GPS routes) hier : http://www.richardvanameijden.nl/publicaties.html

PassoEira
Forum-lid

PassoEira 22 nov 2018 10:40

In het onderwerp waar je dezelfde vraag stelde over de Vogezen heb ik het volgende geplaatst.:
"Terzijde maar waarom de Vogezen en voorkeur voor NL-talige uitbater?
Een betere optie met dezelfde reisafstand en bijna vergelijkbaar gebergte is aan de andere kant van de Rijn: het Schwarzwald. Daar gemiddeld betere wegen en een taal die voor ons veel gemakkelijker is. Iets meer kans op goed weer. Veel heben ook een voorkeur voor de Duitse keuken t.o.v. de Franse. Maar geen beklimmingen met een bekende "klank" uit de TdF."

Hieraan kan ik nog toevoegen dat tijdens je verblijf in het Schwarzwald er gratis gebruik gemaakt kan worden van het openbaar vervoer. (https://www.schwarzwald-tourismus.info/ ... rzwaldCard) Daarom is het handig een verblijfplaats te kiezen niet ver van een treinstation(netje). Geeft de mogelijkheid ergens verder van "huis" een rit te beginnen en terug te fietsen (of omgekeerd). Voor mij een belangrijk aspect want ik ging niet met de auto daarheen.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 22 nov 2018 13:50

Omgeving Breitnau/Hinterzarten is heel geschikt. In de winter wordt er daar geskied, dus hoogteverschil is er daar genoeg. De Feldberg is de hoogte pas van het Zwarte Woud. De omgeving biedt je de mogelijkheid om dagtrips te maken naar het Rijndal (omgeving Freiburg), naar Zwitserland (Rheinheim), naar de Bodensee en naar Titisee (wel wat toeristisch).
De Frans Elzas is (misschien net) te ver.

Als je van de Gutbürgerliche Küche bent, dan moet je dit zeker doen.

Plaats reactie