Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wanneer opvolger Garmin Edge 705??

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 12 jun 2010 21:35

Wie weet wanneer er een opvolger van de Garmin Edge 705 valt te verwachten?

Enig idee wat het verschil gaat worden?

spook
Forum-lid

spook 12 jun 2010 21:54

Hoezo een opvolger...? Ik ben pas bij de 305...!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

whocares
Forum-lid

whocares 12 jun 2010 22:36

[quote="Stillekracht"]Wie weet wanneer er een opvolger van de Garmin Edge 705 valt te verwachten?

Enig idee wat het verschil gaat worden?

[/quote]

Wat wil je er nog meer op hebben ??

Temperatuurmeter zoals op de Edge 500 is iets wat nog kan , maar wat nog meer dan .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 12 jun 2010 23:22

Ik wil er niet meer op hebben, maar dezelfde functies, maar dan zonder bugs.
- Betrouwbare hoogtemeter
- Werkende routeringsfuncties
- Beter afleesbaar bij helder weer
- Werkende ETA
- Geen hangproblemen meer

+ alles wat ik nu ff vergeet wat niet werkt.......

Ik heb qua nieuwe functie eigenlijk maar 1 wens: akoestische signalen bij het overschrijden van bepaalde waarden (hartslag bijv)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jun 2010 23:29

Hoogtemeter is vooral een software probleem, alleen in de regen is een hardware probleem.
Routering is deels een software probleem en voor ander deel gebrek aan rekenkracht.
Scherm is heel behoorlijk afleesbaar, veel beter afleesbare displays zijn er niet (zonder veel hoger energie verbruik, kleuren, kosten).

Op software gebied is er nog zoveel te verbeteren. Qua hardware valt er wel wat te verbeteren, maar een wereld van verschil gaat 't echt niet zo maar geven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rene1
Forum-lid

rene1 13 jun 2010 01:00

@stille kracht: akoestisch signaal kan je krijgen bij: bepaalde hartslag-, afstand- en of tijd.

Ik zou er graag een gsm functie op willen incl. dataoverdracht ivm buienradar.
En inderdaad een veel snellere processor.

race-newbee
Forum-lid

race-newbee 13 jun 2010 01:10

last van zon? is zoiets een oplossing ;)

[img=http://www.glarestomper.com/ebay-graphi ... 20250c.jpg]

Maar een nieuwe versie zou wel prettig zijn als dan de huidige eindelijk eens in prijs zakt.
je fietst wat...

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 13 jun 2010 23:56

Ik zou graag tijdens het fietsen een niet binnen de 2 * 8 voorgeprogrammeerde veldjes willen kunnen oproepen. Een 3é schermpje als bij de 500 is al de goede richting maar dan vraagt straks iemand naar een 4e schermpje :). Er zijn tientallen velden en je kunt er niets mee onderweg. Je moet nu thuis kiezen en dan is het basta :(.

Een goed werkende temperatuurcensor ben ik ook voor.

Die softwarebugs mogen ze in de 705 al oplossen daar wil ik geen nieuw model voor.

Wanneer krijgen we nu eindelijk eens een goede concurrent?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 14 jun 2010 08:39

Als er een ander merk zou zijn met dezelfde combinatie van GPS en fietsfuncties dan zou dat eigenlijk mijn voorkeur hebben.

Garmin levert totaal geen support terwijl de software bug-rijk is. Ook nog nadat het product al 3 jaar op de markt is. Ik heb ook niet het gevoel dat er nog belangrijke firmware upgrades gaan komen.

De distributeur is ook niet geïnteresseerd in tevreden gebruikers (of de problemen zijn te groot en zijn hun boven de pet gegroeid).

Mijn leverancier heeft nog nooit een vraag beantwoord en kan alleen logistiek service verlenen.

Kortom, de hele keten is niet in staat de problemen op te lossen. Al begrijp ik dat er maar 1 partij is die de software fouten werkelijk kan oplossen.

Wie o wie weet een ander merk met vergelijkbare functies of is bekend met de roadmap van Garmin?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 jun 2010 10:36

[quote="Amclassic-fan"] veel beter afleesbare displays zijn er niet (zonder veel hoger energie verbruik, kleuren, kosten).[/quote]

Ik ben niet echt een kenner op dit gebied, maar ik constateer wel dat de telefoondisplays vele malen beter zijn dan de Garmin. Is hier niet iets mee te doen? Een hogere resolutie zou al een stuk verbetering geven denk ik.
Als ik naar GoogleMaps op mijn HTC Legend kijk en daarna naar de kaart in de Garmin springen toch de tranen in je ogen.
Less is bore

hond
Forum-lid

hond 17 jun 2010 01:27

De Edge 705 is vooral te groot vind ik, dezelfde functionaliteit in een kleinere/plattere behuizing zou ideaal zijn.

aristos
Forum-lid

aristos 17 jun 2010 11:33

Ik denk dat het probleem gebrek aan concurrentie is. Zover ik weet is er nog geen andere fabrikant die een fatsoenlijk vergelijkbaar product op de markt heeft gezet. Het verbaast me ook dat Tomtom hier niet inspringt.

Tot die tijd kan Garmin lekker blijven cash-cowen. Wellicht hebben ze de Edge 800 allang klaarliggen.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

Plaats reactie