Ik weet niet zeker of ik dit in het juiste subforum plaats maar ik gok van wel.
Situatie is als volgt:
Ik fiets inmiddels 5 jaar, gemiddeld zo'n 2000 km per jaar (voornamelijk buiten het voetbalseizoen redelijk fanatiek met vakanties naar de Alpen e.d.). Eerste jaar oude SPD moutainbike schoentjes gehad, daarna overgestapt op Shimano's, dunne schoen. Heb hele dunne voeten. Daar 3 jaar met plezier mee gefietst zonder pijn. Mijn fiets in die periode nog perfect naar mijn lichaam afgesteld, nooit problemen.
Die schoenen en met name de schoenplaatjes waren vorig jaar echter helemaal af; tijd voor wat nieuws. Gekozen voor de Specialized Torch 1.0, want ook smal, ziet er goed uit en zit goed. In de zomer daar wat mee gefietst maar kreeg vrij snel last van mijn knieen. Schoenplaatjes wel conform de 'regels' afgesteld, maar dat was voor mij de eerste keer dus ik ben daar niet al te bedreven in.
Omdat ik 2 week later naar Frankrijk ging vorige zomer weer overgestapt naar mijn oude schoenen; geen problemen.
Nou begint het nieuwe seizoen (voor mij dan op de Taxc) en denk ik dat het een goed moment is om vanaf moment 1 (heb 3 maand niet gefietst) de nieuwe schoenen incl schoenplaatjes (SPD SL gele variant shimano) te gebruiken. Net een uur op de Taxc en krijg toch weer wat last van mijn linker knie (met name voorkant/half bovenop.
Hoe zorg ik er nou voor dat ik mijn nieuwe schoenen inclusief schoenplaatjes dusdanig goed afstel dat ik net zoals met mijn oude schoenen met plezier en pijnvrij kan fietsen?
Waar moet ik op letten? Wat zijn handige tips? Of moet het lichaam sowieso wennen en moet ik er eerst een tijdje mee door fietsen?
Hoor graag!
Alvast hartelijk dank.
![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)