Ik vraag me af of je als lezer van dit forum lid bent van een wielerclub? Zo ja waarom? en zo nee, waarom niet?
Ik trap zelf af. Ik ben bewust geen lid van een wielervereniging want ik heb geen zin in verplichtingen. Bijvoorbeeld elke dinsdag 'trainen', elke zondagochtend (om 9.00 uur nota bene) en tocht rijden etc. Ik wil graag fietsen wanneer het mij uitkomt.
Iets anders wat me tegenstaat is het verplicht en onbetaald als reclamzuil deelnemen aan clubactiviteiten (traingen, toertochten etc). Ik doel op de meestal verschrikkelijk lelijke wieleroutfit die je bij de club moet kopen.
Let wel, ik heb niks tegen een uniforme outfit ter vergroting van de herkenbaarheid van de groep maar waarom die outfits (althans in Tukkerland) zo afzichtelijk moeten zijn en vol moeten staan met de sponsornamen. In het voorbijgaan ziet toch niemand dat en ik kan me niet voorstellen als iemand een sponsornaam wél ziet hij/zij direct naar de winkel van die sponsor rent om daar iets te kopen.
Misschien is dat ook wel een topic waard ... 'Show your club outfit' en een verkiezing welke club de mooiste/lelijkste outfit heeft.
Consequentie is dat ik mijzelf alles moet aanleren. Er is geen trainer of groep die mij tips kan geven of kan corrigeren. Dat vind ik best een nadeel want sinds ik, naast het fietsen op een racefiets, ben begonnen met MTB-en heb ik wel behoefte aan wat hulp. Helaas is Start2Bike geen optie want dat is altijd op momenten dat ik niet kan. Gelukkig is er dit forum
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ik ben overgens wel lid van de NTFU (als belangenbehartiger) en betaal die contributie graag ondanks dat ik van hun diensten amper gebruik maak. Verder overweeg ik om een of twee clubs in de buurt jaarlijks een bedag te schenken (te sponsoren zonder dat mijn naam op de outfit moet
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)