Bij de plaatselijke FM kreeg ik het advies om toch voor een damesmodel Trek te gaan. 20 jaar geleden had je dat nog niet, damesfietsen, altijd op een aangepaste herenfiets gereden. En verder is er in die jaren ook wel veel veranderd. Vastklikkende schoenen, is dat erg wennen? Geen schakelhendeltjes meer op het frame. Geen idee wat prettig is en wat mijn eisen zijn. Ja, een goed op maat afgestelde fiets! en daar zou de FM voor zorgen. De keuze voor mij zou dan zijn de Trek SLX of SL, de eerste net boven buget, de 2e mooi binnen buget, maar ik denk (gevoelsmatig) dat de SLX wel een betere keuze is. Maar merk je dat prijsverschil als je fietst, of merk je dat pas echt bij veel fietsen? Of is het verstandig om toch even verder te kijken naar andere modellen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer?
Kan natuurlijk leuk passen in een winkel, naar de kleurtjes, uitstraling en afmontage kijken, maar ik denk dat je na x-km pas merkt of je de juiste keuze gemaakt hebt. Doelstelling is (na opbouwen) wel zeker tochten van 70/80 km en hopelijk soms wat langere.