Hallo,
Daarnet de BMC Alpenchallenge AC01 schoongemaakt. Aan de binnenkant van de voorvork merkte ik een oneffen strook/ verdikking van 3 cm met zichtbare scheur. Zou ik er nog op rijden? Heeft iemand al iets soortgelijk gezien? Fiets is iets meer dan 2 jaar en fietsenwinkel waar ik hem kocht bestaat sinds kort niet meer...
Voorvork gescheurd?
-
- Forum-lid HC
In eerste instantie lijkt het of de verf daar los komt, en op een paintcrack.
Het lijkt of het er al langer zit, en dat de verf daar te dik gespoten is, het lijkt wel een druiper dit is gaan scheuren.
Altijd moeilijk te bepalen vanaf een afstand op een foto.
Het lijkt of het er al langer zit, en dat de verf daar te dik gespoten is, het lijkt wel een druiper dit is gaan scheuren.
Altijd moeilijk te bepalen vanaf een afstand op een foto.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
Zet 'm op je Tacx, die filtert de klappen eruit!
Kun je er nog jaaaren mee doen....
What goes around, comes around, kristofvs.
Maareh, als je nou een beetje verstand van het merk had gehad en hun garantievoorwaarden, dan had je kunnen weten dat BMC, wanneer je je fiets daar registreert, de garantie verlengt van 2 naar 5 jaar!
Kwestie van de kleine lettertjes lezen....
Maareh, als je nou een beetje verstand van het merk had gehad en hun garantievoorwaarden, dan had je kunnen weten dat BMC, wanneer je je fiets daar registreert, de garantie verlengt van 2 naar 5 jaar!
- razenderoeland
- Forum-lid
Waarom doen of jezelf de slimste bent en een ander lopen af te zeiken terwijl je totaal niet ingaat op dit probleem? Geef gewoon antwoord op een gestelde vraag en hou cynisch commentaar voor jezelf slimkees!scottpch schreef: ↑14 apr 2019 07:40 Zet 'm op je Tacx, die filtert de klappen eruit!
Voor wat betreft de vraagstelling, Gezien het feit dat de winkel waar de fiets is gekocht niet meer bestaat, zou ik bij een andere fietsenmaker advies vragen. Eventueel contact opnemen met de importeur van BMC. Hierop doorfietsen zou mezelf geen veilig gevoel geven.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Gezien de lokatie en de optredende belastingen door het remmen is het vermoedelijk wel degelijk scheurvorming.
Niet direct riskant omdat de remklauw 2 bevestingingspunten heeft, maar een afdaling in de Alpen zou ik daarmee niet riskeren.....
Niet direct riskant omdat de remklauw 2 bevestingingspunten heeft, maar een afdaling in de Alpen zou ik daarmee niet riskeren.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
Gewoon even een andere BMC dealer contacten, die zou dat voor je moeten regelen.
Dat gaan ze gewoon vervangen.
Dat gaan ze gewoon vervangen.
Misschien betere bril kopen, garantie is standaard 3 jaarscottpch schreef: ↑14 apr 2019 07:40 Zet 'm op je Tacx, die filtert de klappen eruit!