Wie kreeg op 9 juni jouw stem?
N.a.v. het 'Linkse Hobby' topic werd ik nieuwsgierig hoe fiets(forumm)ers stemmen. Motivatie mag, maar anoniem kan ook.
(NB, meer dan 10 alternatieven kan niet, dus er missen een paar kleine partijen)
(NB, meer dan 10 alternatieven kan niet, dus er missen een paar kleine partijen)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Hoewel ik al sinds mijn 18e lid ben van een politieke partij (en daar ook altijd op gestemd heb) zijn er in dit lijstje vier partijen, waar ik inhoudelijk (grotere) sympathie voor heb. In alfabetische volgorde:
D66
GroenLinks
PvdA
VVD
Het moge dan ook duidelijk zijn dat ik me wel kan vinden in het voorstel van Pechtold om tot 'nieuw Paars' te komen.
D66
GroenLinks
PvdA
VVD
Het moge dan ook duidelijk zijn dat ik me wel kan vinden in het voorstel van Pechtold om tot 'nieuw Paars' te komen.
[quote="inferno"]opvallend: veel D66 en GEEN PVV!
[/quote]
(op dit moment) 23 is natuurlijk nog niet echt een representatieve steekproef, maar viel mij ook op idd.
Mijn stem gaat trouwens naar de VVD. Het 'liberale gedachtengoed' past mij wel, en bovendien hebben ze een IMHO goed partijprogramma.
[/quote]
(op dit moment) 23 is natuurlijk nog niet echt een representatieve steekproef, maar viel mij ook op idd.
Mijn stem gaat trouwens naar de VVD. Het 'liberale gedachtengoed' past mij wel, en bovendien hebben ze een IMHO goed partijprogramma.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Jongeren stemmen stemmen toch anders. Aangenomen dat er veel wat jongere mensen op het forum zitten, zou je met name de VVD en Groenlinks verwachten (hoe jonger hoe uitgesprokener). Belooft wat voor de toekomst (zou het beeld nu veranderen als de -ik internet niet op mijn werk- mensen thuiskomen vanavond?).
Groenlinks... cosmopoliet. Maar prima dat rechts tegenwoordig weer door de VVD wordt vertegenwoordigd, in plaats van TROTS en de PVV. Goed, liever meer linkse mensen, maar je kunt niet alles hebben.
Groenlinks... cosmopoliet. Maar prima dat rechts tegenwoordig weer door de VVD wordt vertegenwoordigd, in plaats van TROTS en de PVV. Goed, liever meer linkse mensen, maar je kunt niet alles hebben.
[quote="Dual"]Groen Links, hoewel ik Femke steeds meer dominee-achtige trekjes zie krijgen..[/quote]
Femke blijft een beetje steken vind ik, doet altijd al haar zelfde 'trucje' Speelt in op je onderbuik gevoel ipv rationeel na te denken. Volgens mij is het voor GL ook tijd voor een nieuwe Lijsttrekker.
[quote="EM"]Wat mij betreft hoort politiek niet thuis op een fietsforum.[/quote]
't staat niet voor niks in het fietscafe. Het is hier niet de hoofdzaak nee, maar ik vind het persoonlijk wel interessant of er binnen deze doelgroep anders gestemd word dan landelijk
Femke blijft een beetje steken vind ik, doet altijd al haar zelfde 'trucje' Speelt in op je onderbuik gevoel ipv rationeel na te denken. Volgens mij is het voor GL ook tijd voor een nieuwe Lijsttrekker.
[quote="EM"]Wat mij betreft hoort politiek niet thuis op een fietsforum.[/quote]
't staat niet voor niks in het fietscafe. Het is hier niet de hoofdzaak nee, maar ik vind het persoonlijk wel interessant of er binnen deze doelgroep anders gestemd word dan landelijk