Dt Swiss R1.6 vs Easton EA70
Voor de aanschaf van een nieuwe fiets kan ik de keuze maken tussen de volgende wielsets:
Dt Swiss R1.6 of Easton EA70
Ik wil voornamelijk amateurkoersen op de wielen gaan rijden en daarnaast wat cyclo's en natuurlijk veel training.
Welke van de wielsets is de betere? En zijn er mensen met ervaringen?
Dt Swiss R1.6 of Easton EA70
Ik wil voornamelijk amateurkoersen op de wielen gaan rijden en daarnaast wat cyclo's en natuurlijk veel training.
Welke van de wielsets is de betere? En zijn er mensen met ervaringen?
-
- Forum-lid
De eastons bevalen prima, Heb geen ervaring met DT swiss. Denk dat het negatieve rond easton ook een beetje gehyped wordt. Rijd nu al enige tijd hierop rond en heb geen problemen, ergernissen
Lapierre Xelius 200
Sweat is weakness leaving my body!
Sweat is weakness leaving my body!
-
- Forum-lid
Rij zelf ook met easton ea70. Ook wedstrijden op gereden, nooit problemen mee gehad. Maar ze hebben soms inderdaad een slechte serie er tussen zitten. Waarvan de body bijvoorbeeld niet goed is. Als je body niet goed is, krijg je wel netjes een nieuwe, dat had mijn vader nml. ook.
Pinarello fp3,Chorus 11- Token c50a
koop NOOOOOIT Easton, een en al drama... Ik had een Circuit setje, maar na spaakbreuk in het achterwiel dat niet meer te repareren was (volgens Veltec), kon ik met 50% korting een setje EA70 kopen.
Na 3 maanden weer spaakbreuk (wel keurig volgens voorschriften na enkele honderden km's de spaakspanning laten checken). Toen ben ik m'n achterwiel 5 weken kwijt geweest, uiteindelijk heeft de dealer in opdracht van Veltec alle alu nippels vervangen door messing exemplaren. Na 2 weken weer een spaak gebroken, weer aan de linkerkant van het wiel. En prompt de volgende dag breek ik ook een in het voorwiel.
Ik weeg 76kg, niet overdreven zwaar. Ik rij er ook wedstrijden mee, dus ze hebben misschien wat meer te voortduren (vooral met crits over klinkers). Toch denk ik dat zo'n setje dat degelijk zou moeten zijn, daar geen problemen mee mag hebben.
Na jaren van spaakbreuk problemen, heeft Easton dit nog altijd niet onder controle.
Na 3 maanden weer spaakbreuk (wel keurig volgens voorschriften na enkele honderden km's de spaakspanning laten checken). Toen ben ik m'n achterwiel 5 weken kwijt geweest, uiteindelijk heeft de dealer in opdracht van Veltec alle alu nippels vervangen door messing exemplaren. Na 2 weken weer een spaak gebroken, weer aan de linkerkant van het wiel. En prompt de volgende dag breek ik ook een in het voorwiel.
Ik weeg 76kg, niet overdreven zwaar. Ik rij er ook wedstrijden mee, dus ze hebben misschien wat meer te voortduren (vooral met crits over klinkers). Toch denk ik dat zo'n setje dat degelijk zou moeten zijn, daar geen problemen mee mag hebben.
Na jaren van spaakbreuk problemen, heeft Easton dit nog altijd niet onder controle.
...ga toch fietsen!
-
- Forum-lid
DT Swiss !
Easton is gewoon bagger.
Easton is gewoon bagger.
� De toestand in de bergen *
Bedoel je niet de dtswiss r1.2? 1.6 heb ik nog nooit van gehoord en is ook niets over te vinden.
Ik zou het risico niet nemen, er zijn heel veel mensen die problemen met Easton wielen hebben. En dat is heus niet omdat ze veel verkocht worden en er dus in absolute aantallen veel Easton eigenaren met problemen op dit forum zitten.
Ik vind dit gek wat ik hier allemaal lees over Easton wielen!
Bij Rose versand (Red Bull) zweren ze erbij.
Die EA70's winnen volgens de webtesten en testen in boekjes zoals Fiets met de regelmaat van de klok verschillende testen.
Ik was dan ook van plan om mijn nieuwe racefiets uit te rusten met EA70.
Zou het kunnen dat er te weinig duurtesten gedaan worden met de wielen? Dat enkel de eindgebruiker uiteindelijk weet hoe goed een wiel nu eigenlijk wel is na bv 1j?
Is een EA90 bv dan een alternatief?
Heb wel al collega's op het werk gehad die niets dan problemen hadden met de goedkopere Shimano's.
Straf.
Bij Rose versand (Red Bull) zweren ze erbij.
Die EA70's winnen volgens de webtesten en testen in boekjes zoals Fiets met de regelmaat van de klok verschillende testen.
Ik was dan ook van plan om mijn nieuwe racefiets uit te rusten met EA70.
Zou het kunnen dat er te weinig duurtesten gedaan worden met de wielen? Dat enkel de eindgebruiker uiteindelijk weet hoe goed een wiel nu eigenlijk wel is na bv 1j?
Is een EA90 bv dan een alternatief?
Heb wel al collega's op het werk gehad die niets dan problemen hadden met de goedkopere Shimano's.
Straf.
Canyon Ultimate Al 8.0 2010
Trek Superfly 6
Trek Superfly 6