Vittoria Corsa Graphene 2.0 vs Continental GP5000
Ik rijd sinds maart op de nieuwe GP5000 naar alle tevredenheid.
Nu liep ik zaterdag in de nieuwe vestiging van een grote superstore, en zag een aanbieding van de Vittoria Corsa Graphene 2.0.
Voordeel van deze laatste band vind ik dat het erg mooie banden zijn om te zien. Het grootste nadeel zou zijn de mindere lekbestendigheid.
Lekrijden op de GP5000 tot nu niet. Ook met de GP4000 zelden lekke banden. Ook lijken de Corsa's wat zwaarder dan de GP5000.
Toch een beetje twijfel (mooi vs lekbestendigheid) om een set Vittoria's aan te schaffen.
Nu liep ik zaterdag in de nieuwe vestiging van een grote superstore, en zag een aanbieding van de Vittoria Corsa Graphene 2.0.
Voordeel van deze laatste band vind ik dat het erg mooie banden zijn om te zien. Het grootste nadeel zou zijn de mindere lekbestendigheid.
Lekrijden op de GP5000 tot nu niet. Ook met de GP4000 zelden lekke banden. Ook lijken de Corsa's wat zwaarder dan de GP5000.
Toch een beetje twijfel (mooi vs lekbestendigheid) om een set Vittoria's aan te schaffen.
De Vittoria Corsa G2 hebben tegenwoordig 320TPI ipv 220TPI voor de VCG1 dus zou lek bestendiger moeten zijn.poeske schreef: ↑27 mei 2019 10:12 Ik rijd sinds maart op de nieuwe GP5000 naar alle tevredenheid.
Nu liep ik zaterdag in de nieuwe vestiging van een grote superstore, en zag een aanbieding van de Vittoria Corsa Graphene 2.0.
Toch een beetje twijfel (mooi vs lekbestendigheid) om een set Vittoria's aan te schaffen.
Ik vind de banden echt een stuk prettiger rijden dan de Conti 4000 SII.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Heb op een fiets de Conti 5000, op andere (nog) de 4000 versie.
De 5000 bevalt me beter; zijn beide 25 mm versie, maar de 5000 is, in tegenstelling tot de 4000, werkelijk 25 mm.
Qua lekrijden: geen problemen!
De 5000 bevalt me beter; zijn beide 25 mm versie, maar de 5000 is, in tegenstelling tot de 4000, werkelijk 25 mm.
Qua lekrijden: geen problemen!
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 05 mei 2017 16:01
Zou mooi zijn als de Corsa banden wat lekbestendiger zijn dan de vorige versie, die reden heerlijk, maar het vele lek rijden vond ik maar niks.
Ik heb jaren op conti 4000 gereden en sinds vorig jaar overgestapt op Vittoria Corsa om eens te proberen.
Tot op heden geen seconde spijt gehad. Nog niet lek gereden en rij er koersen, cyclo's, toertochten, etc mee.
Zoals amclassic-fan zegt, beide zijn top banden en zit niet veel verschil tussen.
Tot op heden geen seconde spijt gehad. Nog niet lek gereden en rij er koersen, cyclo's, toertochten, etc mee.
Zoals amclassic-fan zegt, beide zijn top banden en zit niet veel verschil tussen.
Sluit me aan bij het bericht van Metor, ik ben al een tijd overgestapt op de Vittoria Corsa's en ik merk een wereld van verschil. Het lekrijden valt tot op heden nog enorm mee ondanks ik de banden ook gebruik in koers. Ze slijten naar mijn idee wel iets sneller maar de grip die je hiervoor terug krijgt. Ik merk echt dat ik harder door de bochten kan en dat geeft echt vertrouwen.
Kortom voor mij alleen nog maar Vittoria
Kortom voor mij alleen nog maar Vittoria
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De vraag is echter of het de grip is waardoor je harder door een bocht kan. dat geloof ik namelijk niet zo.
Het is eerder dat de band veel meer gevoel geeft waardoor jij er harder door durft.
In absolute grip zit bij de topbanden echt niet veel verschil.
Het is eerder dat de band veel meer gevoel geeft waardoor jij er harder door durft.
In absolute grip zit bij de topbanden echt niet veel verschil.