Hej,
Bij het opspannen van mij acherwiel trekt de derailleur schuin naar binnen. Kader is een Oltre Xr3. Is dat normaal en indien niet wat kan ik er tegen doen?
Grtjs,
Luc
Achterderailleur
-
- Forum-lid
Ik gok dat je derailleurpad niet vast staat.
Dikwijls omklemt de snelspanner ook de derailleurpad. Als die los staat dat de snelspanner bij opspannen de derailleurpad eventueel verplaatsen.
Kijk de schroeven die de derailleurpad op zijn plaats houden na.
Het kan ook dat de derailleurpad beschadigd is. Eventueel moet je een nieuwe kopen.
Als de derailleurpad vast staat en de derailleur staat nog steeds te scheef, zal je de pad moeten (laten) richten.
Walter
Dikwijls omklemt de snelspanner ook de derailleurpad. Als die los staat dat de snelspanner bij opspannen de derailleurpad eventueel verplaatsen.
Kijk de schroeven die de derailleurpad op zijn plaats houden na.
Het kan ook dat de derailleurpad beschadigd is. Eventueel moet je een nieuwe kopen.
Als de derailleurpad vast staat en de derailleur staat nog steeds te scheef, zal je de pad moeten (laten) richten.
Walter
Neem aan dat opspannen is het achterwiel er in zetten?absolutluc schreef: ↑07 jun 2019 17:19 Hej,
Bij het opspannen van mij acherwiel trekt de derailleur schuin naar binnen. Kader is een Oltre Xr3. Is dat normaal en indien niet wat kan ik er tegen doen?
Grtjs,
Luc
Als je het wiel uitneemt op 2de of 3de kransje van buitenzijde de ketting leggen en zo ook weer het wiel er in zetten dan staat je derailleur het meest ontspannen
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.