Hoi, ik heb een nieuwe dura-ace R9100. Deze schakelt achter niet lekker, vanaf begin al niet, maar nu nog erger. Mijn fietsenmaker heeft er een nieuwe kabel op gelegd en nog schakelt hij niet goed. Er ligt een nieuwe ketting op. De fm weet ook niet meer wat het kan zijn. Herkent iemand dit probleem? Zou het aan de shifter kunnen liggen?
Hoor graag van jullie en bedankt.
Dura ace schakelt niet goed
-
- Forum-lid
Ik denk dat het aan de fietsenmaker ligt, die moet dat weten.
Een nieuwe kabel kan niet beter zijn dan een nieuwe kabel.
Een nieuwe kabel kan niet beter zijn dan een nieuwe kabel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Is de derrailleurpad wel recht?
Less is bore
Kan zo ongeveer aan ieder onderdeel liggen.... ik zou een goede FM zoeken.
-
- Forum-lid HC
Is dit een grap of begrijp ik het verkeerd.
De FM is het aan het oplossen of hij is gewoon gestopt?
De FM is het aan het oplossen of hij is gewoon gestopt?
Het zou helpen als je uitlegt wat er niet goed gaat. Zowel bij op- als afschakelen? Of een van beide? Niet snel genoeg naar je zin? Of schakelt hij helemaal niet, haalt hij de buitenste verzetten niet of .......markgeraerts1977 schreef: ↑29 jun 2019 20:34 Hoi, ik heb een nieuwe dura-ace R9100. Deze schakelt achter niet lekker, vanaf begin al niet, maar nu nog erger. Mijn fietsenmaker heeft er een nieuwe kabel op gelegd en nog schakelt hij niet goed. Er ligt een nieuwe ketting op. De fm weet ook niet meer wat het kan zijn. Herkent iemand dit probleem? Zou het aan de shifter kunnen liggen?
Hoor graag van jullie en bedankt.
Even een webcam op jouw kristallen bol zetten? Dat maakt voor ons het probleem ook wat duidelijker.
Suggestie: begin eens met:
Suggestie: begin eens met:
- voor/achter
- op/af
- bereik (komt achter niet op grootste of kleinste)
- gaat stroef
- ratelt/springt over
- ...