Ik heb hier een DT Swiss RR21 wielset waarvan de velgen flink zijn ingesleten.
Dus, de keuze is:
- nieuwe wielset kopen (vergelijkbaar setje kost rond 600 euro)
- nieuwe velgen laten omspaken (kost inc arbeid, velglint etc) rond 450-550 euro (DT RR411& Revo/CX-Ray spaken)
Nou ben ik absoluut tegen rücksichtlos weggooien van herbruikbare spullen (naven zijn eigenlijk DT240s), dus ik neig naar het tweede. Maar: de lagers zijn niet nieuw meer en de bodies van DT zijn gebaseerd op zwitserse kaas, zoals bekend
Bottom line: zou het überhaupt economisch nog zin hebben om dit soort gebruikte naven te laten voorzien van nieuwe velgen?
Velg versleten: wat is wijsheid?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Lees je vraag nog even, dan heb je zelf het antwoord gegeven.
Als je het niet zelf kan zou ik gewoon nieuwe kopen en je naven verkopen aan iemand die wel zelf wielen kan spaken.
Dan gooi je ook niet "zomaar" weg en het bedrag dat je voor je naven krijgt leg je bij je nieuwe wielset.
Als je het niet zelf kan zou ik gewoon nieuwe kopen en je naven verkopen aan iemand die wel zelf wielen kan spaken.
Dan gooi je ook niet "zomaar" weg en het bedrag dat je voor je naven krijgt leg je bij je nieuwe wielset.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Er zijn FMers die het opnieuw spaken leuk/mooi werk vinden.
Er zijn er meer due er geen zin in hebben, lees als veel werk;
Dus een paar fners binnen stappe met je wielen; goed kijken naar de non verbale cimmunicatie...... en je bent onder de 100piek op weg.
Ik heb hezelfde gedaan met een kapotte naaf. 60euro en na een jaar zonder kosten opnieuw gespannen.
Er zijn er meer due er geen zin in hebben, lees als veel werk;
Dus een paar fners binnen stappe met je wielen; goed kijken naar de non verbale cimmunicatie...... en je bent onder de 100piek op weg.
Ik heb hezelfde gedaan met een kapotte naaf. 60euro en na een jaar zonder kosten opnieuw gespannen.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
450-550 euro: dat lijkt me een beetje (te) veel
Uit je beschrijving blijkt dat dit wel een geschikte set is voor jou. Je hebt er immers zo veel mee gereden dat de velgen versleten zijn. Met soortgelijke velgen als die je nu hebt, kun je dus weer een hele tijd vooruit.
Lagers in de 240 kunnen worden vervangen. De body ook.
De RR411 velg zou trouwens wel eens precies dezelfde kunnen zijn als die nu versleten is. Als dit inderdaad zo is dan kunnen de spaken hergebruikt worden. Dan ben je voor €200 of zo klaar. Eventueel zou je kunnen overwegen de spaken in het achterwiel te vervangen. Nippels zou ik wel allemaal laten vervangen.
Groet,
Hans
Website: https://www.maatwielen.nl
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik ben benieuwd of je dit kan waarmaken.Maatwielen schreef: ↑06 jul 2019 11:50450-550 euro: dat lijkt me een beetje (te) veel................;Dan ben je voor €200 of zo klaar. ...........
Groet,
Hans
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 01 mar 2017 06:28
En hoe is dit afgelopen?
Ik heb dezelfde wielset en hetzelfde probleem
Ik heb dezelfde wielset en hetzelfde probleem
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Ik heb mijn DT240S al twee keer opnieuw laten inspaken en als de velgen versleten zijn doe ik dat weer. Heb al allerlei andere wielen gehad, maar nog niets fijners beters kunnen vinden. Voor mij blijft dit de nummer 1 wielset een handgespaakt setje met DT 240 S naven, met als voordeel ook nog dat je de velgen helemaal zelf kunt kiezen, dus wil je daar eens iets anders mee dan kan dat ook nog.
Ach, ik zeg ook maar wat