Ik zoek puberproef fietsverlichting
Hallo Fietsforummers.
Ik kijk al jaren uit/rond naar fietsverlichting die, in principe, niet kapot gaat en veel licht geeft (veiligheid). Dan ook nog eens diefstal beveiligd is, dus dat het niet zomaar van de fiets afgehaald kan worden maar wat wel op de fiets kan blijven zitten.
Het is vooral voor mijn puberkinderen die 's avonds en 's nachts over straat
fietsen en nog geen idee hebben hoe gevaarlijk dat is zonder licht.
Het dient dus puberproef verlichting te zijn (om niet te zeggen hufterproef)
De verlichtingen die we tot nu toe gehad hebben gaan kapot binnen een paar weken of maanden of de batterijen zijn in no time leeg omdat vergeten wordt ze uit te schakelen.
Ja ja, de opvoeding op dat punt is sowieso mislukt;)
Reeds geprobeerd:
-verlichting op batterijen die jezelf moet uitschakelen -> uitschakelen wordt vergeten en het gaat snel kapot omdat de kwaliteit doorgaans slecht is
-verlichting op batterijen die automatisch uitschakelt -> gaat snel kapot omdat de kwaliteit slecht is
-van die hema lichtjes met zo;n elastiekje -> geeft veel te weinig licht
-van die retro bolle koplampen op batterij -> gaan de eerste dag al kapot
-verlichting op dynamo -> wordt niet cool gevonden maar is mijn inziens wel het meest duurzaam, en beter voor "het milieu" ook!
Ik ben heel benieuwd naar reactie!
Ik kijk al jaren uit/rond naar fietsverlichting die, in principe, niet kapot gaat en veel licht geeft (veiligheid). Dan ook nog eens diefstal beveiligd is, dus dat het niet zomaar van de fiets afgehaald kan worden maar wat wel op de fiets kan blijven zitten.
Het is vooral voor mijn puberkinderen die 's avonds en 's nachts over straat
fietsen en nog geen idee hebben hoe gevaarlijk dat is zonder licht.
Het dient dus puberproef verlichting te zijn (om niet te zeggen hufterproef)
De verlichtingen die we tot nu toe gehad hebben gaan kapot binnen een paar weken of maanden of de batterijen zijn in no time leeg omdat vergeten wordt ze uit te schakelen.
Ja ja, de opvoeding op dat punt is sowieso mislukt;)
Reeds geprobeerd:
-verlichting op batterijen die jezelf moet uitschakelen -> uitschakelen wordt vergeten en het gaat snel kapot omdat de kwaliteit doorgaans slecht is
-verlichting op batterijen die automatisch uitschakelt -> gaat snel kapot omdat de kwaliteit slecht is
-van die hema lichtjes met zo;n elastiekje -> geeft veel te weinig licht
-van die retro bolle koplampen op batterij -> gaan de eerste dag al kapot
-verlichting op dynamo -> wordt niet cool gevonden maar is mijn inziens wel het meest duurzaam, en beter voor "het milieu" ook!
Ik ben heel benieuwd naar reactie!
- alliance_0
- Forum-lid
Ik heb op mijn woon-werk fiets een naafdynamo en (led)verlichting die tijdens het fietsen altijd brandt (dus ook overdag). Maar zowel koplamp als achterlicht zijn niet puber/hufter proof. Wat jij wil bestaat niet.
“Wat jij wil bestaat niet”.
Die conclusie had ik ook al getrokken, vandaar dat ik hier op het fietsforum beland ben.
Wat ik overigens niet begrijp is dat fietsfabrikanten hier niets mee doen. Ik vermoed dat er wel een markt voor is namelijk.
Die conclusie had ik ook al getrokken, vandaar dat ik hier op het fietsforum beland ben.
Wat ik overigens niet begrijp is dat fietsfabrikanten hier niets mee doen. Ik vermoed dat er wel een markt voor is namelijk.
-
- Forum-lid
Ziet er goed uit en luxe, maar we hebben (nog ) geen naafdynamos op de fietsen, helaas.
- alliance_0
- Forum-lid
Is goede verlichting (ongetwijfeld), echter niet puber/hufter/diefstalproof (eerder diefstal bevorderend) en schreeuwend duur!
naafdynamo en een vast licht. Zo heb ik het ook gedaan voor mijn dochter (en ineens een aandrijfriem ook, nog iets minder onderhoud voor mij)
Dat gaat verrassend goed (al zijn jongens natuurlijk nog erger dan meisjes, nog een paar jaar en ze zijn de deur uit )
Dat gaat verrassend goed (al zijn jongens natuurlijk nog erger dan meisjes, nog een paar jaar en ze zijn de deur uit )
Je vraagt naar de beste oplossing en krijgt die. Opschrijven dat dat niet kan is een optie... Maar als het echt zo belangrijk voor je is, dan is de volgende vraag toch veel relevanter: hoe ga ik die op de fietsen krijgen? Wat heb ik nodig? Even omdenken naar mogelijkheden ipv onmogelijkheden
Tjesus man, get a life. Je begrijpt mijn vraag niet. Even omdenken naar pubers en begrijpen dat niet iedereen honderden euros over heeft om uit te geven aan 2 fiets lampjesbuddo schreef: ↑02 aug 2019 07:33Je vraagt naar de beste oplossing en krijgt die. Opschrijven dat dat niet kan is een optie... Maar als het echt zo belangrijk voor je is, dan is de volgende vraag toch veel relevanter: hoe ga ik die op de fietsen krijgen? Wat heb ik nodig? Even omdenken naar mogelijkheden ipv onmogelijkheden