Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Garmin Edge 705 City Navigator Navigeren

rsantifort
Forum-lid

rsantifort 05 jun 2010 21:17

Ik heb sinds kort de extra city navigator kaart gekocht bij de Edge 705 van Garmin. Als ik nu via http://www.ridewithgps.com een route in GPX maak en op de Garmin zet, dan is navigeren heel moeilijk. De Garmin geeft continue aan dat ik van de route af ben, terwijl ik toch een hele nauwkeurige route heb getekend met de website ride with gps. Gevolg is dat ik steeds moet aangeven of de route opnieuw berekend moet worden. Het lijkt wel dat een hele precieze route in GPX moeilijk samengaat met de city navigator die volgens mij van door auto begaanbare wegen uitgaat.

Wie heeft hier ervaring mee en hoe kan ik het beste routes tekenen en ook city navigator gebruiken.
Greetz!
Robin

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 05 jun 2010 21:54

Er loopt al een zeer uitgebreid topic, kijk hier even http://forum.fiets.nl/topic.asp?COMMAND ... 587#555288
What makes the boat go faster?

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 05 jun 2010 22:48

Als je de route tekent met MapSource gaat het waarschijnlijk een stuk beter.

rsantifort
Forum-lid

rsantifort 08 jun 2010 02:00

Ik ben dat verwijzen naar een topic met meer dan 175 pagina's meer dan zat. Het topic waar iedereen naar verwijst beschrijft duizend en één zaken en is duidelijk niet gemodereerd, waardoor er allerlei onzinnige opmerkingen tussen staan die ik niet wil gaan lezen.
Het huidige forum bevat geen mogelijkheden in topics te zoeken. Beetje ouderwets om dan te stellen dat we maar het hele topic moeten doorlezen. Ik lees ook dat we zelfs delen moeten gaan kopieren naar word die ik interesssant vind. Belachelijk. Het forum van fiets verliest zo erg snel zijn waarde en misschien moet ik mijn kennis maar ergens anders vandaan gaan halen, daar waar forum regels ervoor zorgen dat één vraag die gesteld wordt wordt beantwoord en iedere los te behandelen vraag een eigen topic wordt. Dat is hoe het hoord. Goedenavond!
Greetz!
Robin

whocares
Forum-lid

whocares 08 jun 2010 07:59

rsantifort schreef:Ik heb sinds kort de extra city navigator kaart gekocht bij de Edge 705 van Garmin. Als ik nu via http://www.ridewithgps.com een route in GPX maak en op de Garmin zet, dan is navigeren heel moeilijk. De Garmin geeft continue aan dat ik van de route af ben, terwijl ik toch een hele nauwkeurige route heb getekend met de website ride with gps. Gevolg is dat ik steeds moet aangeven of de route opnieuw berekend moet worden. Het lijkt wel dat een hele precieze route in GPX moeilijk samengaat met de city navigator die volgens mij van door auto begaanbare wegen uitgaat.

Wie heeft hier ervaring mee en hoe kan ik het beste routes tekenen en ook city navigator gebruiken.

Ten 1e zet herberekenen uit , dat geeft alleen maar ellende want uiteindelijk ben je je route niet meer aan het volgen .
Ten 2e , krijg ik nooit een melding dat ik van de route af ben op mijn Edge .

Misschien gaan "ride with GPS" en de Garmin niet echt met elkaar om , alhoewel ze dat wel aangeven bij RwG .

Ik zal eens uitproberen wat hij bij mij doet.

Je frustratie kan ik begrijpen , het word idd steeds lastiger in een groot topic om iets specifieks te zoeken/vinden.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 08 jun 2010 09:33

rsantifort schreef:Ik ben dat verwijzen naar een topic met meer dan 175 pagina's meer dan zat. Het topic waar iedereen naar verwijst beschrijft duizend en één zaken en is duidelijk niet gemodereerd, waardoor er allerlei onzinnige opmerkingen tussen staan die ik niet wil gaan lezen.
Het huidige forum bevat geen mogelijkheden in topics te zoeken. Beetje ouderwets om dan te stellen dat we maar het hele topic moeten doorlezen. Ik lees ook dat we zelfs delen moeten gaan kopieren naar word die ik interesssant vind. Belachelijk. Het forum van fiets verliest zo erg snel zijn waarde en misschien moet ik mijn kennis maar ergens anders vandaan gaan halen, daar waar forum regels ervoor zorgen dat één vraag die gesteld wordt wordt beantwoord en iedere los te behandelen vraag een eigen topic wordt. Dat is hoe het hoord. Goedenavond!

Begrijp je frustratie. Dit is ook een van de redenen waarom ik geen 705 aanschaf. Wellicht beter forum http://forum.gps.nl/viewforum.php?f=54& ... b673dd7dbe
Aan de andere kant vind ik mag je wel een beetje eigen initiatief verwachten indien je zo'n apparaat aanschaft.
What makes the boat go faster?

madhill
Forum-lid

madhill 08 jun 2010 16:07

Livio Livius schreef:
rsantifort schreef:Ik ben dat verwijzen naar een topic met meer dan 175 pagina's meer dan zat. Het topic waar iedereen naar verwijst beschrijft duizend en één zaken en is duidelijk niet gemodereerd, waardoor er allerlei onzinnige opmerkingen tussen staan die ik niet wil gaan lezen.

Begrijp je frustratie. Dit is ook een van de redenen waarom ik geen 705 aanschaf. Wellicht beter forum http://forum.gps.nl/viewforum.php?f=54& ... b673dd7dbe
Aan de andere kant vind ik mag je wel een beetje eigen initiatief verwachten indien je zo'n apparaat aanschaft.

Dus je schaft geen 705 aan omdat het forum niet deugd??
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

moustache
Forum-lid

moustache 08 jun 2010 16:17

Misschien was het geen verwijzing naar dat topic om het door te lezen, maar om daar je vraag te stellen.

Ik lees bijna iedere dag het topic door om te kijken of ik nog nieuwe handige dingen tegen kom over de Edge 705. Dus wellicht is het handig al je 705 vragen in 1 topic te stellen. Straks zijn er 65 topics over de 705 wat nu ook gebeurt met vragen over Easton wielen. Ik zie het liefst alle vragen over de 705 in 1 topic. (maar dat is mijn mening)

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 08 jun 2010 16:44

inderdaad, gewoon stellen in het 705 topic. Ik kijk ook regelmatig en ben niet te beroerd desnoods 8x hetzelfde te schijven.

het is als beginner met een edge705 ondoenlijk om het topic totaal te lezen en voorasl te begrijpen. Je loopt meestal elke keer tegen een paar puntjes aan.

whocares
Forum-lid

whocares 08 jun 2010 22:33

who cares schreef:
Ik zal eens uitproberen wat hij bij mij doet.

Vandaag een ingetekende rit gereden als .gpx , 1 keer van de route afgeweken , maar ik heb geen onregelmatigheden gezien . Hij gaf de richtingswijzigingen aan , meldde niet dat ik van de route afweek en gaf nooit aan dat ik niet op de route reed .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

rsantifort
Forum-lid

rsantifort 09 jun 2010 01:38

Bedankt voor al jullie reacties. Ik zal blijven stoeien met het apparaat. Voor wat betreft discussies in het algemeen. Laten we een discussie starten over het topic racefietsen en daar alles in zetten. Dan kunnen we alles in één topic terugvinden en hoeven we alleen maar iedere dag de nieuwe items op de topic met 389.451 reacties te lezen en ben je weer helemaal bij :)
Greetz!
Robin

Plaats reactie