"Ultieme" Cyclocross pedalen?
Vraag: ik ben voor mijn crosser op zoek naar mijn ideale pedalen. Op de weg rijd ik met Speedplay Zero's, en deze heb ik vanwege de weerstandsloze float (lastige knieen..).
Nu heeft Speedplay uiteraard ook de Frog's, maar ik lees daar zoveel beroerde verhalen over vwb niet meer in of uit kunnen klikken door vuil (en Cyclocrossen=vuil/modder/zand), dat die daardoor afvallen.
Momenteel heb ik de SPD's van Shimano, maar daar heb ik de volgende problemen mee:
- als ik ze "los" zet (voor mijn knieen), dan vileg ik te makkelijk uit mijn pedalen
- zet ik ze vaster (om uit de pedalen "vliegen" te voorkomen) krijg ik knieklachten
Kortom, die zij het ook niet..
Dus: welk pedaalsetje voldoet aan mijn eisen:
- veel float, bij voorkeur zonder weerstand
- vuilbestendig
- makkelijk in- en uitklikken
- niet te zwaar
Alvast bedankt!
Nu heeft Speedplay uiteraard ook de Frog's, maar ik lees daar zoveel beroerde verhalen over vwb niet meer in of uit kunnen klikken door vuil (en Cyclocrossen=vuil/modder/zand), dat die daardoor afvallen.
Momenteel heb ik de SPD's van Shimano, maar daar heb ik de volgende problemen mee:
- als ik ze "los" zet (voor mijn knieen), dan vileg ik te makkelijk uit mijn pedalen
- zet ik ze vaster (om uit de pedalen "vliegen" te voorkomen) krijg ik knieklachten
Kortom, die zij het ook niet..
Dus: welk pedaalsetje voldoet aan mijn eisen:
- veel float, bij voorkeur zonder weerstand
- vuilbestendig
- makkelijk in- en uitklikken
- niet te zwaar
Alvast bedankt!
Gang is alles!!
-
- Forum-lid
+1 voor Time
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"
-
- Forum-lid HC
Bij de mtb`s zie je heel veel eggbeaters, ik heb ze zelf ook. Ik ben er zeer te spreken over en zit er ook aan te denken om ze op mn crosser te monteren.
Het inklikken is ff wennen maar eenmaal gewent zijn ze geweldig.
Van druk op de voet heb ik geen last, maar aangezien ik met carbon zolen rijd is dat niet vreemd
Het inklikken is ff wennen maar eenmaal gewent zijn ze geweldig.
Van druk op de voet heb ik geen last, maar aangezien ik met carbon zolen rijd is dat niet vreemd