Sram AXS herrie ketting .
Ik heb een specialized pro met sram force AXS groep .
Wanneer ik testen lees dan moet de ketting bijna geen geluid maken .
Die van mij heeft erg veel geluid en de meeste herrie wanneer ik op het achtertandwiel van 16 tandjes rijd .Op de andere tandwielen wat minder maar ook echt niet geluidloos .
Ik smeer met squirt wax wat mij bij mijn oude fiets prima beviel en die was muisstil .
Enig idee of het in de cassette zit of de ketting ?
Ik ben benieuwd of mensen zijn met dezelfde groep die dezelfde problemen hebben of dat die wel stil functioneren .
Wanneer ik testen lees dan moet de ketting bijna geen geluid maken .
Die van mij heeft erg veel geluid en de meeste herrie wanneer ik op het achtertandwiel van 16 tandjes rijd .Op de andere tandwielen wat minder maar ook echt niet geluidloos .
Ik smeer met squirt wax wat mij bij mijn oude fiets prima beviel en die was muisstil .
Enig idee of het in de cassette zit of de ketting ?
Ik ben benieuwd of mensen zijn met dezelfde groep die dezelfde problemen hebben of dat die wel stil functioneren .
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16465
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Misschien je A-derailleur opnieuw afstellen op je 16?
Een Sram Etap kan je per tandje afstellen.
In volgend filmpje vanaf 4:48
=> SRAM RED eTAP System Installation
Een Sram Etap kan je per tandje afstellen.
In volgend filmpje vanaf 4:48
=> SRAM RED eTAP System Installation
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik ga met Kees mee. Deze groep heeft VEEL nadelen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13690
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb er nu 1 gemonteerd voor een maat van mij.
Enige verbetering tov de red etap 11sp is de iets sneller schakelende achter derrie. Maar voor de racer onbelangrijk. Op de mtb is het wel een echt voordeel.
De remmen zijn iets makkelijker op een mooi bijt niveau in te stellen dan de oude, maar ook dat voordeel is klein.
Maar het grote nadeel is de gehele gear ratio ( kon even geen makkelijk Nederlands woord vinden)
De prijs wordt ook wel genoemd, maar dat vind ik onzin, die is al op red etap niveau van eind 2017.
Dan de app en de instelmogelijkheden. Je kan alleen de knoppen anders laten functioneren en een beperkte synchroshift, meer is het niet.
Enige verbetering tov de red etap 11sp is de iets sneller schakelende achter derrie. Maar voor de racer onbelangrijk. Op de mtb is het wel een echt voordeel.
De remmen zijn iets makkelijker op een mooi bijt niveau in te stellen dan de oude, maar ook dat voordeel is klein.
Maar het grote nadeel is de gehele gear ratio ( kon even geen makkelijk Nederlands woord vinden)
De prijs wordt ook wel genoemd, maar dat vind ik onzin, die is al op red etap niveau van eind 2017.
Dan de app en de instelmogelijkheden. Je kan alleen de knoppen anders laten functioneren en een beperkte synchroshift, meer is het niet.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16465
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een 12-27 cassette zou inderdaad een verbetering zijn, dan kan je echt en gans jaar met dezelfde cassette rijden.wasbeer2006 schreef: ↑19 sep 2019 19:27 .........Maar het grote nadeel is de gehele gear ratio ( kon even geen makkelijk Nederlands woord vinden)................;
Ik heb nu op mijn 11-speed Etap voor 50/34 en achter 12/25
En het niet compatibel meer zijn met de andere (lees Campa) 12-speed systemen, alhoewel Shimano hopelijk nog de spacing van de Sram cassette overneemt.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
De ketting maakt veel geluid maar voor de rest vind ik het een geweldige groep .
Elke klik met schakelen is raak en hij remt ook geweldig .
Dus dat gezeur over een slechte groep daar ben ik het helemaal niet mee eens.
Wanneer ik zo even naar de andere topic kijk van herrie derrie van Shimano dan ben ik heel erg blij met deze groep van sram .
Ik heb de ketting wat nu ingekort want standaard zat er een bergverzet op .Dus langer ketting . Het geluid is al gehalveerd en volgende week laat ik de pat uitlijnen want die staat volgens mij niet helemaal evenwijdig aan het frame .
Wie nog suggesties heeft om de ketting wat stiller krijgen kan dat melden .
Wanneer men alleen maar AXS wil afkraken kan men daar beter een ander topic voor openen .
Elke klik met schakelen is raak en hij remt ook geweldig .
Dus dat gezeur over een slechte groep daar ben ik het helemaal niet mee eens.
Wanneer ik zo even naar de andere topic kijk van herrie derrie van Shimano dan ben ik heel erg blij met deze groep van sram .
Ik heb de ketting wat nu ingekort want standaard zat er een bergverzet op .Dus langer ketting . Het geluid is al gehalveerd en volgende week laat ik de pat uitlijnen want die staat volgens mij niet helemaal evenwijdig aan het frame .
Wie nog suggesties heeft om de ketting wat stiller krijgen kan dat melden .
Wanneer men alleen maar AXS wil afkraken kan men daar beter een ander topic voor openen .
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40021
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik snap dat we je nieuwe dure speelgoed niet af mogen kraken, maar wat zijn dan de voordelen? Ik zal het gras al voor een deel voor je voeten wegmaaien: simpele installatie en geen draadjes zichtbaar.
Wat krijg je daar voor terug:
- lelijke accu’s
- geen enkele compatibiliteit met iets anders
- verkeerde gear ratio
- past op geen enkele bestaande crank powermeter
- een lawaaiketting
En over die makkelijke installatie: liever 1x twee uurtjes extra werk dat deze nadelen.
Wat krijg je daar voor terug:
- lelijke accu’s
- geen enkele compatibiliteit met iets anders
- verkeerde gear ratio
- past op geen enkele bestaande crank powermeter
- een lawaaiketting
En over die makkelijke installatie: liever 1x twee uurtjes extra werk dat deze nadelen.
Less is bore