met MTB aan beachrace meedoen
-
- Forum-lid
Hoi hoi,
Ik zit er over te denken om aan een beachrace mee te doen. Ik heb een hardtail mountainbike, 29 inch wielen. Ik ga niet voor een toptijd, dus de verzetten die erop zitten zjin voldoende denk ik
Waar ik over twijfel is de banden. Ik heb nu snelle banden erop zitten, de schwalbe racing ralph voor en de thunder burt achter.
Nu heb je specifieke banden voor een beachrace zoals de schwalbe G one banden. Gaat dit veel verschil uitmaken ten opzichte van de MTB banden?
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik zit er over te denken om aan een beachrace mee te doen. Ik heb een hardtail mountainbike, 29 inch wielen. Ik ga niet voor een toptijd, dus de verzetten die erop zitten zjin voldoende denk ik
Waar ik over twijfel is de banden. Ik heb nu snelle banden erop zitten, de schwalbe racing ralph voor en de thunder burt achter.
Nu heb je specifieke banden voor een beachrace zoals de schwalbe G one banden. Gaat dit veel verschil uitmaken ten opzichte van de MTB banden?
Alvast bedankt voor de reacties!
-
- Forum-lid
Voor weinig geld heb je Big Apples in de maat 60-622. Bij de allereerste strandraces waren dat de enigste banden.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Let dan wel op dat je de soepelere vouwband variant pakt.
En niet een draadband versie (van fouten leer je), in ieder geval bij mij resulteerde dat in een band die niet soepel genoeg was om met de lage druk te rijden en na een km of 40 liep hij van de velg af. verwrongen/uitgelubberd of wat dan ook, kreeg ik de band toen niet meer blijvend om de velg en was het einde van de rit.
En niet een draadband versie (van fouten leer je), in ieder geval bij mij resulteerde dat in een band die niet soepel genoeg was om met de lage druk te rijden en na een km of 40 liep hij van de velg af. verwrongen/uitgelubberd of wat dan ook, kreeg ik de band toen niet meer blijvend om de velg en was het einde van de rit.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
De Big Apple vouwband is echter al jaren uit productie. Ze werden niet verkocht. Ook de voor dergelijke wedstrijden bedoelde Super Moto vouwband is niet meer. En die waren nogal duur. Misschien op marktplaats nog te vinden.
-
- Forum-lid
was idd aan het kijken naar de G-one, met hoeveel druk kun je dat het beste rijden? ik rijd met binnenband
Zo'n strandrace lijkt me een perfecte reden om over te gaan op tubeless, ivm de hele lage druk die je wilt rijden
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Mijn MTB is uit 2018 en de velgen zijn helaas niet geschikt voor tubeless anders was het een goed idee. Afgelopen weekend op MTB in Zuid Limburg 2 dagen gereden, de mh2d, gelukkig maar 1 lek bandje
Dat is zeker afhankelijk van je gewicht, maar bij 70 kg denk dan aan 1,2-1,3 bar.bullit-shot schreef: ↑24 sep 2019 14:56 was idd aan het kijken naar de G-one, met hoeveel druk kun je dat het beste rijden? ik rijd met binnenband