In deze waanzin wagen fietsers hun leven...
Fietsen in België...
https://www.facebook.com/Love2bike.netw ... &__tn__=-R
"Ik ga hier even de voetgangers volgen. Mag helemaal niet. Maar ik wil niet dood."
https://www.facebook.com/Love2bike.netw ... &__tn__=-R
"Ik ga hier even de voetgangers volgen. Mag helemaal niet. Maar ik wil niet dood."
Hier de link voor degenen die liever niet via Mark Zuckerbergs gezichtenboekje gaan:
https://m.standaard.be/cnt/dmf20190927_04632995
Qua fietsinfrastructuur kan België nog veel leren van Nederland!
https://m.standaard.be/cnt/dmf20190927_04632995
Qua fietsinfrastructuur kan België nog veel leren van Nederland!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- razenderoeland
- Forum-lid
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
- Locatie: Dronryp
Heerlijk dat ik niet in een grote stad woon. Niet in Nederland, en nu zeker niet in Belgie!
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Men is bezig aan een (veel te late) inhaalbeweging. Op sommige plaatsen doet men echt moeite om deftige fietspaden te maken. Maar veel steden en gemeenten werken niet of nauwelijks samen. Dus kan het gebeuren dat de ene gemeente een prachtig fietspad heeft, die aan de gemeentegrens opeens stopt. En dan voorziet men daar een smalle "doodstrook". Het verkeer raast er aan veel te hoge snelheden rakelings om je heen. Ook dat is een pijnpunt, er is nauwelijks controle op overdreven snelheid. Tot er ergens een kind verongelukt, dat schreeuwen er velen moord en brand, en eisen ze meer controles. Enkele weken later zijn ze dat echter weer allemaal vergeten, en gaat de voet diep op het pedaal.
-
- Forum-lid
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 02 jan 2014 22:13
mooi, he....."ne plooifiets"!
Als je op zo'n doodstrookje fietst, lijken alle auto's te snel te rijden, ook al is dat in werkelijkheid helemaal niet zo. Als je van Lier naar Aarschot rijdt, dan is daar over bijna 10km zo'n smal ding dat ze een fietspad noemen, auto's mogen daar 70. Geloof me vrij, daar rijdt niemand 70 maar toch lijkt het alsof ze allemaal (veel) te snel rijden. Ik was met de fiets sneller voorbij dat stuk dan de auto's maar comfortabel was het toch niet (het ergste is dat er ook geen alternatieve weg is voor dat stuk)i-mac schreef: ↑04 okt 2019 23:03 Men is bezig aan een (veel te late) inhaalbeweging. Op sommige plaatsen doet men echt moeite om deftige fietspaden te maken. Maar veel steden en gemeenten werken niet of nauwelijks samen. Dus kan het gebeuren dat de ene gemeente een prachtig fietspad heeft, die aan de gemeentegrens opeens stopt. En dan voorziet men daar een smalle "doodstrook". Het verkeer raast er aan veel te hoge snelheden rakelings om je heen. Ook dat is een pijnpunt, er is nauwelijks controle op overdreven snelheid. Tot er ergens een kind verongelukt, dat schreeuwen er velen moord en brand, en eisen ze meer controles. Enkele weken later zijn ze dat echter weer allemaal vergeten, en gaat de voet diep op het pedaal.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16540
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Vlaamse politici bartsten van de goede voornemens voor de verkiezingen.
Eens verkozen is het al een pak minder.
En de budgetten voor fietspaden gaan veelal op aan prestigeprojecten in plaats van gewone degelijke fietspaden met een goed berijdbare ondergrond.
Je moet er eens op letten, autostroken hebben meestal glad asfalt en fietspaden leggen ze in klinkers.
Weet je waarom?
Als er moet gewerkt worden aan nutsvoorzieningen is het veel makkelijker om klinkers op te breken en weer, met putten en bulten, terug te leggen.
Mogelijk is dit een van de redenen waarom wielertoeristen in groep in België op de autostroken mogen rijden.
Eens verkozen is het al een pak minder.
En de budgetten voor fietspaden gaan veelal op aan prestigeprojecten in plaats van gewone degelijke fietspaden met een goed berijdbare ondergrond.
Je moet er eens op letten, autostroken hebben meestal glad asfalt en fietspaden leggen ze in klinkers.
Weet je waarom?
Als er moet gewerkt worden aan nutsvoorzieningen is het veel makkelijker om klinkers op te breken en weer, met putten en bulten, terug te leggen.
Mogelijk is dit een van de redenen waarom wielertoeristen in groep in België op de autostroken mogen rijden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Klopt. Een weg wordt helemaal heraangelegd in het gladste asfalt. Het fietspad blijft in betonstroken die al jaren schots en scheef liggen.
https://www.google.com/maps/@50.988939 ... 312!8i6656
en waar ga je dan rijden als fietser?
https://www.google.com/maps/@51.004897, ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@50.988939 ... 312!8i6656
en waar ga je dan rijden als fietser?
https://www.google.com/maps/@51.004897, ... 312!8i6656