Schwalbe Lugano banden.
Ik had schwalbe Lugano banden onder me sensa. En nu vanmorgen de eerste lekke achter band na 1100 km. Deze heb ik dan ook maar vervangen met een nieuwe binnenband. De band was redelijk versleten. De voorband heb al eens eerder vervangen daar kwamen scheurtjes in aan de zijkant. Ik heb nu contitental banden gemonteerd.
Maar hoe lang doen jullie over een schwalbe band?
Maar hoe lang doen jullie over een schwalbe band?
Ik rij niet met Schwalbe maar 1100 is echt weinig toch?
Ik rij al jaren tot grote tevredenheid met Vittoria Rubino Pro met grafeen. Moet zowat de beste allroundband zijn, zeker als je die prijs ook mee in rekening neemt.
Ik rij al jaren tot grote tevredenheid met Vittoria Rubino Pro met grafeen. Moet zowat de beste allroundband zijn, zeker als je die prijs ook mee in rekening neemt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
1100 km met band is absurd weinig. Een setje banden gaat bij mij een heel seizoen c.q. minimaal 5000 km mee (halverwege wissel ik voor en achter om). Als ik dan nieuwe erop leg zijn de oude nog steeds prima reservebanden. Ik heb die ervaring met Vredestein (type weet ik niet meer), Michelin (Pro dacht ik), Conti GP 3000 en 4000 23mm en Vittoria Rubino Pro 25 en 28 mm. De Michelins gingen minder lang mee, maar de Vittorias kunnen nog wel km meer aan. Bandenspanning: 23 mm op 7,0 voor/7,5 bar achter, 25 mm 6,0/6,5, 28 mm 5,0/5,5. Gewicht: 73 kg, inclusief fiets.
Met Schwalbe heb ik alleen ervaring met de woon-werk/trekking fiets. Inmiddels ligt er al zo'n 10.000 km een setje Marathon 37 mm op (€ 21 p.st). Ik heb onlangs voor en achter omgewisseld omdat achter geringe slijtage was te zien. Deze zouden dus goed moeten zijn voor minstens 20.000 km! Nu is dit geen raceband, maar toch... Overigens is de rolweerstand vrij hoog en het comfort matig, maar lekbestendigheid en levensduur zijn zeer goed.
Met Schwalbe heb ik alleen ervaring met de woon-werk/trekking fiets. Inmiddels ligt er al zo'n 10.000 km een setje Marathon 37 mm op (€ 21 p.st). Ik heb onlangs voor en achter omgewisseld omdat achter geringe slijtage was te zien. Deze zouden dus goed moeten zijn voor minstens 20.000 km! Nu is dit geen raceband, maar toch... Overigens is de rolweerstand vrij hoog en het comfort matig, maar lekbestendigheid en levensduur zijn zeer goed.
En nu ben ik fietsen.
Als je niet wacht tot hij vierkant is, kan dat nog best.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Of je koopt betere banden dan de Lugano..... bijna elka band is een upgrade imho.
Less is bore