Bij het demonteren van mijn Shimano pedaal PD-R6700 heb ik de kunstof-bus stukgedraaid . Had nochtans naar de draairichting gekeken.(omgekeerd van "Tighten"
Heb hiervoor de hulp-tool van Shimano TL-PD40 gebruikt. Had deze in de bankvijs geklemd en dan met de pedaal gedraaid.
Nu is deze pedaal helemaal stuk en krijg ik deze niet gedemonteerd om eventueel een
nieuwe as te monteren.
Wat is de oorzaak van dit vastzitten? Iemand ook nog meegemaakt?
Iemand een oplossing?
Shimano SPD-SL pedaal PD-R6700 stukgedraaid bij demontage
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 24 jan 2017 14:33
Oorzaak heb ik geen idee, tot nu toe kwamen ze er bij mij altijd heel uit.....
Ik zie ook niet hoe je de restanten eruit moet krijgen, dus nieuwe kopen lijkt me de enige oplossing....
Ik zie ook niet hoe je de restanten eruit moet krijgen, dus nieuwe kopen lijkt me de enige oplossing....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Bijna zeker dat je pedalen zijn gemonteerd zonder eerst vet op de schroefdraad te doen.Luc Belmans schreef: ↑16 nov 2019 10:05 ............
Wat is de oorzaak van dit vastzitten? Iemand ook nog meegemaakt?
Iemand een oplossing?
Ik heb het meegemaakt met mijn allereerste koersfiets ooit dat de pedalen (Look) dat ik de pedalen niet loskreeg.
Naar een andere fm geweest die de pedaal uiteindelijk wel heeft losgekregen. Ik weet niet meer hoe hij het uiteindelijk gedaan heeft.
Maak in het vervolg elke 6 maanden ofzo je pedalen even los, en schroefdraad terug licht invetten, je zal merken dat je dan veel minder moeite moet doen als ze er eens echt af moeten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 24 jan 2017 14:33
Het gaat over de demontage van de pedaal-as in het pedaal.Ik was van plan de binnenzijde terug in te vetten.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Dan heb ik je vraag verkeerd gelezen.Luc Belmans schreef: ↑16 nov 2019 16:37 Het gaat over de demontage van de pedaal-as in het pedaal.Ik was van plan de binnenzijde terug in te vetten.
Het is dus minder erg, koop je gewoon een stel nieuwe pedalen
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik weet niet zo van buiten waar en in welke richting "tighten" staat maar de rechterpedaal draai je rechtsom los (bovenop gekeken met de klok mee) en de linkerpedaal linksom.
Ik heb al een boel Shimano pedalen losgehaald om te smeren en bij te stellen maar voorlopig nog geen enkele vernield. Zeker dat je de goede kant hebt opgedraaid?
Ik heb al een boel Shimano pedalen losgehaald om te smeren en bij te stellen maar voorlopig nog geen enkele vernield. Zeker dat je de goede kant hebt opgedraaid?
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 24 jan 2017 14:33
Nu ben ik niet zeker meer. Toch allen bedankt voor de reactie.
Ik ben van plan terug de nieuwste Ultegra-pedaal PD-R8000 te kopen.
Deze is met carbon . Ik lees van enkele opmerkingen dat deze sneller(na 20.000km) zou verslijten dan de metalen zoals ik nu had.
Iemand ervaring mee?
Ik ben van plan terug de nieuwste Ultegra-pedaal PD-R8000 te kopen.
Deze is met carbon . Ik lees van enkele opmerkingen dat deze sneller(na 20.000km) zou verslijten dan de metalen zoals ik nu had.
Iemand ervaring mee?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
"tighten" is echt wel om de as in het pedaalhuis te draaien.
De nieuwe carbon pedalen gaan niet meer dezelfde duurzaamheid hebben als de oudere alu modellen.
Het hangt er ook wel van af of je lang blijft doorrijden met versleten plaatjes, dan heb je meer speling en beweging en bijgevolg meer slijtage.
De 105 versie is trouwens nagenoeg hetzelfde en toch wel wat vriendelijker geprijsd.
Zelfs de PD r550 doen wat ze moeten doen en zijn heel goedkoop tegenover de hogere modellen.
De nieuwe carbon pedalen gaan niet meer dezelfde duurzaamheid hebben als de oudere alu modellen.
Het hangt er ook wel van af of je lang blijft doorrijden met versleten plaatjes, dan heb je meer speling en beweging en bijgevolg meer slijtage.
De 105 versie is trouwens nagenoeg hetzelfde en toch wel wat vriendelijker geprijsd.
Zelfs de PD r550 doen wat ze moeten doen en zijn heel goedkoop tegenover de hogere modellen.